۴۳۵۶۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«موانا» بار دیگر صدرنشین شد

فیلم انیمیشن "موانا" بار دیگر بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا تکیه زد.

فیلم انیمیشن "موانا" بار دیگر بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا تکیه زد.

هفته بین تعطیلات بزرگ در آمریکای شمالی، عموماً به لحاظ فروش فیلم‌ها به آرامی سپری می‌شود. امسال هم این اتفاق افتاد.
«موانا» بار دیگر صدرنشین شد

در هفته بعد از تعطیلات روز شکرگزاری، انیمیشن خانوادگی "موانا" (Moana) از شرکت دیزنی انیمیشن استودیوز، با تنها ۵۰ درصد کاهش در مقایسه با هفته پیش، از جمعه تا یکشنبه، ۲۸.۴ میلیون دلار به دست آورد و بار دیگر صدرنشین جدول شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، "موانا" در مقایسه با "یخ‌زده"، دیگر انیمیشن موفق دیزنی بهتر عمل کرد. آن فیلم در ۲۰۱۳ در هفته بعد از تعطیلات روز شکرگزاری، در هفته دوم اکران با ۵۳ درصد کاهش روبرو شد. "موانا" مجموع فروش داخلی خود را به ۱۱۹.۹ میلیون دلار رسانده است و با حساب بازار بین‌المللی، تاکنون در دنیا ۱۷۷.۷ میلیون دلار فروخته است. فیلم در تعطیلات آخر هفته در پنج بازار جدید (فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، روسیه و مکزیک) روی پرده رفت.

"موانا" درباره یک پرنسس جوان در جزیره قدیمی پولینزی در اقیانوس آرام است که برای نجت مردمش در جستجوی یک نیمه‌خدا (با صدای دواین جانسن) است. اولی کراوالهو بازیگر تازه‌کار بجای "موانا" حرف زده است و ریچل هاوس، تموئرا موریسون، جیمین کلمان و نیکول شرزینگر از دیگر صداپیشه‌های فیلم هستند. این انیمیشن را ران کلمان، دان هال، جان ماسکر و کریس و ویلیامز کارگردانی کرده‌اند.

"جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" (Fantastic Beasts and Where to Find Them) که با تأثیر از سری داستان‌ها و فیلم‌ها "هری پاتر" ساخته شده است، با ۱۸.۵ میلیون دلار، دومین فیلم پروفروش آخر هفته در آمریکای شمالی شد. فیلم در سومین هفته اکران تنها با ۵۹ درصد کاهش روبرو شد و مجموع فروش داخلی خود را به ۱۸۳.۵ میلیون دلار رساند.

در همین حال "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" با ۶۰.۴ میلیون دلار فروش در حدود ۶۷ بازار بین‌المللی، ضمن این که برای سومین هفته پیاپی صدرنشین این بازار شد، مجموع فروش خود در این سطح را به ۴۲۴.۴ میلیون دلار رساند. با حساب بازار آمریکای شمالی، فروش جهانی فیلم ۶۰۷.۴ میلیون دلار شده است.

تریلر علمی تخیلی "رسیدن" (Arrival) به کارگردانی دنی ویلنو، تریلر جاسوسی "متحد" (Allied) به کارگردانی رابرت زمه‌کیس و "دکتر استرنج" (Doctor Strange)، تولید دیزنی و مارول، فهرست پنج فیلم پرفروش هفته را کامل کردند.

فیلم ترسناک "مظهر" (Incarnate) از شرکت بی‌اچ تیلت، تنها فیلمی است که از این هفته به طور گسترده در سینماهای آمریکای شمالی اکران شده است. این فیلم با حدود ۲.۶ میلیون دلار فروش در ۱۷۳۷ سینما در رده نهم قرار گرفت.

آرون اکهارت و کاریس فان هوتن در فیلم کم‌هزینه "مظهر" به کارگردانی براد پیتن ("سن اندریاس") بازی می‌کنند. داستان درباره یک جن‌گیر است که می‌تواند وارد ذهن افراد تسخیرشده شود، اما انجام آیین جن‌گیری روی یک پسر جوان، توانایی‌های او را به چالش می‌کشد.

در حوزه نمایش محدود، "جکی" (Jackie) از شرکت فاکس سرچ‌لایت در پنج سینما ۲۷۵ هزار دلار فروخت. ناتالی پورتمن، گرتا گرویگ، پیتر سارسگارد، بیلی کرودوپ و جان هرت در اولین فیلم انگلیسی‌زبان پابلو لارین فیلمساز شیلیایی بازی می‌کنند. داستان درباره ژاکلین (جاکلین) کندی (با بازی پورتمن) است؛ در روزهایی که در کاخ سفید بانوی اول بود و زندگی او بعد از ترور جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا در ۱۹۶۳ در دالاس، تگزاس.

"جکی" که یکی از مدعیان فصل جوایز سینمایی است، سپتامبر پیش در جشنواره فیلم ونیز برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. لارین کارگردان فیلم "نه" با بازی گائل گارسیا برنال است که در ۲۰۱۲ نامزد جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان شد. او سال ۲۰۱۰ هم با فیلم "کالبدشکافی" در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره ونیز حضور داشت.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات‌متحده و کانادا (۲ تا ۴ دسامبر ۲۰۱۶)
«موانا» بار دیگر صدرنشین شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج