جاباما
۴۳۵۷۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مرد هسته ای ایران در کره شمالی دیده شد!

در روزهای اخیر و در پی انجام آزمایش هسته‌ای کره شمالی که با واکنش‌های گوناگونی در سطح جهان روبه‌رو شد، ادعاهایی نیز درباره نقش ایران در این آزمایش انتشار یافته است؛ ادعاهایی که همچون همیشه بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی، صرفاً در راستای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌شود.

تابناک: در روزهای اخیر و در پی انجام آزمایش هسته‌ای کره شمالی که با واکنش‌های گوناگونی در سطح جهان روبه‌رو شد، ادعاهایی نیز درباره نقش ایران در این آزمایش انتشار یافته است؛ ادعاهایی که همچون همیشه بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی، صرفاً در راستای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌شود.

چند روز پیش و همزمان با انجام آزمایش هسته‌ای کره شمالی، ادعاهایی درباره حضور شماری از دانشمندان هسته‌ای ایران در کره شمالی در زمان انجام این آزمایش منتشر شد. اینک، یک روزنامه انگلیسی مدعی است، چهره اصلی حاضر در این آزمایش از سوی ایران را شناسایی کرده است.

بنا بر این گزارش، روزنامه «ساندی تایمز» در این باره می‌نویسد: فردی که به گفته سرویس‌های اطلاعاتی غربی، احتمالاً هدایتگر اصلی «برنامه ساخت سلاح هسته‌ای» ایران است، هفته گذشته در جریان آزمایش هسته‌ای کره شمالی بوده است.

به نوشته ساندی تایمز، نام این فرد «محسن فخری‌زاده مهابادی» است؛ فردی که نزدیک پنج سال پیش نیز همین روزنامه وی را «پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران» و یا به عبارتی، «عبدالقدیر خان ایرانی» خوانده بود. عبدالقدیر خان فردی بود که به پدر برنامه هسته‌ای پاکستان و طراح نخستین بمب اتمی این کشور شناخته می‌شود.

به نوشته این روزنامه، مهابادی بیشتر در خارج از خاک ایران زندگی می‌کند، زیرا این نگرانی هست که سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد)، همچون چند دانشمند هسته‌ای دیگر ایران، به جان وی سوء قصد کند.

ساندی تایمز مدعی است، بر پایه یافته‌های منابع اطلاعاتی غربی، مهابادی هم‌اکنون روی فناوری‌ کار می‌کند که کشورش را قادر می‌سازد کلاهک‌های هسته‌ای قابل نصب روی موشک‌های بالیستیکی بسازد که هم اکنون در اختیار دارد.

منابع نظامی ژاپن و کره شمالی ادعا کرده‌اند، بمب آزمایش شده اخیر در کره شمالی، این قابلیت را دارد که روی موشک‌های بالیستیک نصب شود.

بر این اساس، ساندی تایمز بر این باور است ایران می‌تواند از این فناوری برای ساخت کلاهک جهت نصب روی موشک‌های «شهاب ۳» استفاده کند.

به هر حال، آن گونه که مشخص است، آزمایش هسته‌ای کره شمالی، در کنار برخی ارتباطات ایران با این کشور در حوزه نظامی، این بهانه را به دست غربی‌ها داده تا برای ادعاهای خود علیه ایران، فرد و سند و مدرک نیز بتراشند. این در حالی است که از‌‌ همان پنج سال پیش تاکنون، هیچ گونه سند موثقی درباره ادعاهای مطرح مرتبط با مهابادی ارائه نشده و جالب این که گزارش پیشین ساندی تایمز نیز بر ادعای گروهک منافقین استوار بوده است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      درباره متن بالا کشورهای غربی همیشه موقع مذاکره از این غلط های اضافی می کنند چطور خودشون نمی گن صدها کلاهک اتمی دارند اصلا به انها چه ربطی داره که ایران چکار می کنه

      پاسخ ها

      • persepolis

        والله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج