جاباما
۴۳۵۸۱۹
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا دلار گران شد؟

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در برنامه تهران بیست درباره تاثیر افزایش قیمت دلار بر زندگی مردم توضیح داد.

خبرآنلاین: عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در برنامه تهران بیست درباره تاثیر افزایش قیمت دلار بر زندگی مردم توضیح داد.

محمد لاهوتی، عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی درباره دلیل افزایش قیمت دلار گفت:« به نوعی می شود گفت دلیل افزایش قیمت دلار تکلیف قانونی برنامه پنجم است که بر اساس آن نرخ دلار باید متناسب با تورم افزایش پیدا کند.»

او افزود:« ارز همچنان تک نرخی نیست و قیمت دلار افزایش پیدا کرده است. دلیل آن این است که در شش ماه ابتدایی سال اجازه رشد قیمت را نداده اند. نرخ تقریبا ثابت بوده و الان که به سمت ماه های پایانی سال داریم حرکت می کنیم و اگر بخواهیم تورم را به دلار تعمیم بدهیم نرخ آن همین حول و حوش می ایستد. »

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه به تاثیر تورم بر قیمت دلار اشاره کرد و گفت:« تورم را دولت امسال حدود ده درصد اعلام کرده است. تورم جهانی را هم اگر دو درصد محاسبه کنیم و از آن کسر گنیم عددی معادل ۸ درصد می شود که بر اساس آن ارز باید ۸ درصد رشد قیمت داشته باشد. سیاست بانک مرکزی باید به این صورت باشد که این افزایش ها طی سال اتفاق بیفتد و از تکانه های ارزی در یک بازه زمانی کوتاه جلوگیری کند که این اتفاق نیفتاده و نگرانی ها را در جامعه تشدید کرده است.»

لاهوتی به تاثیر رشد قیمت ارز بر زندگی مردم تاکید کرد و ادامه داد:« دقیقا اگر مدیریت شناور ارز طی ماه در یک سال انجام شود این اتفاق نخواهد افتاد. به طور مثال در نظر بگیرید اگر ماهی نرخ ارز حدود ۷۵ صدم درصد افزایش پیدا کند، این اتفاق نخواهد افتاد. اتفاق زمانی می افتد که ارز ۳۶۵۰ تومانی ظرف دو هفته ۳۹۰۰ تومان می شود. »

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      دلیلش اقای احمدی نژاد هستن......خخخخخخخ

    • شایان

      گرون نشده که دیروز دیدم یه بیست و هفت ریال کم شده.

    • مهدی اهواز بدبخت

      ولله گرونی یا ارزانیش تأثیری بحال مردم نمیکنه، همون کاسه وهمون آش،بدبختیا ازاین هم بدتر میشه، هالا حضرات هی آمار تورم تک رقمی یا دورقمی بکنن،آماری بیش نیست،یه دلخوشی برا خودشونه،گرانی دراین مملکت ثانیه اییه،جدی میگم بخدا"انالله وانا الیه راجعون"

    • ناشناس

      حیرت اوره که پول ملی ما دارد ارزش یک برگ دستمان کاغذی را پیدا می کند انوقت اقایان می فرمایند خوب است و اثری در زندگی مردم ندارد !!! چطور اثری ندارد ؟شما که حتی سنگ پا را از خارج وارد می کنید .

    • بدون نام

      خیلی خیلی شما دلسوز ایران هستید تورم چه ربطی به این دارد ارزش پول امریکا را بالا میبرید وپول ملی ایران را بی ارزش میکنید..بعد هزارتا دلیل هم برایش مییاورید.خدایی خیلی خیلی ....شما نمی دونم ایرانی هستید .چقدر سنگ پول امریکا رو به سینه میزنید.واسه چی. آهان فهمیدم خودتان هم از این راه سود میبرید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج