۴۳۵۹۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

صادرات ۱۶۷ میلیون دلار فرش ایرانی به ۸۰ کشور

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در هفت ماهه سال جاری ۱۶۷ میلیون دلار فرش دستباف به کشورهای جهان صادر شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در هفت ماهه سال جاری ۱۶۷ میلیون دلار فرش دستباف به کشورهای جهان صادر شد.

حمید کارگر امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم در جوار نمایشگاه دائمی قم عنوان کرد: در هفت ماهه سال جاری ۱۶۷ میلیون دلار فرش دستباف به وزن ۲۹۰۰ تن به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در مورد نمایشگاه قم افزود: این نمایشگاه سیزدهمین سال افتتاح خود را تجربه می کند و به یک نمایشگاه استخوان دار و توانمند مبدل شده است.

وی تصریح کرد: در کشور ما فرش دست بافت به عنوان تولید بومی و ملی و هنر اصیل در اشتغال زایی نقش سازنده ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد هرچند فرش دست بافت در سالهای اخیر با مشکلات و تنگناهای زیادی مواجه شده است.

کارگر بیان کرد: وی صادرات فرش روزنه های امید را فراهم کرده است و ما با رشد صادراتی مواجه بوده ایم؛ به طوری که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد ارزشی و ۱۱ درصد رشد وزنی در صادرات فرش کشور داشته ایم هرچند این رشد راضی کننده نیست و باید تداوم یابد.

وی اظهار کرد: صادرات فرش ایران به ایالات آمریکا در بهمن سال گذشته از سرگرفته شد و بازاری که پنج سال به روی فرش ایران بسته بود گشوده شد اما با قیاس آمار در وزن و ارزش می بینیم فرشی به بازار هدف می رود که فرش با کیفیت نیست و فرش های ارزان با کیفیت پایین می باشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: اگر چه روند صادرات خوب است اما نباید اسیر خوش بینی خام شویم بلکه باید فرش نفیس را در بازارهای جهانی ببریم و تنها در بند آمار نباشیم و توجه به کیفیت را در راس قرار دهیم.

کارگر بیان کرد: در سالهای قبل بیمه چتر حمایتی خود را بر روی فرش بافان به طور کامل گسترده نکرده بود و اعتبارات و سهمیه بیمه ای پاسخگوی قالیبافان نبود.

وی در این باره توضیح داد: طبق قانون ۲۰ درصد از حق بیمه قالی بافان بر عهده دولت است اما بحث های سلیقه ای و گاه تنگ نظرانه مشکلات زیادی را برای قالی بافان ایجاد کرده که از نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی هستیم و امیدواریم نگاه مثبتی به بیمه داشته باشند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد: افرادی که قالی بافت نیستند و از مزایای بیمه استفاده می کنند باید حذف شوند تا قالی بافان واقعی از این سهمیه استفاده کنند در این باره بازرسی ها باید سرزده و منصفانه باشد.

وی خاطرنشان کرد:در وضعیت تحریم و رکود متاسفانه بازار داخلی با ورود فرش های صنعتی و کف پوش اشباء می شود در حالی که اگر حمایت در قالب وام اتفاق بیفتد می توان تحولات خوبی در صنعت فرش ایجاد کرد.

کارگر یادآور شد: قرار بود صندوق کارآفرینی تسهیلاتی ارزان قیمت به مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای هر فرد قالیباف اختصاص دهد که هنوز عملیاتی نشده است.

وی تاکید کرد: توسعه صنعت فرش به همدلی و تعامل و همراهی همه دستگاه های اجرای در حمایت از تولیدکنندگان دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج