جاباما
۴۳۶۳۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حراج ترانه‌های دست‌نویس «باب دیلن»

ترانه‌های دست‌نویسی «باب دیلن» و قطعه‌ای که «اریک کلاپتون» با الهام از «لیلی و مجنون» نظامی گنجوی سروده، در حراجی «ساتبی» نیویورک به فروش می‌رسد.

خبرگزاری ایسنا: ترانه‌های دست‌نویسی «باب دیلن» و قطعه‌ای که «اریک کلاپتون» با الهام از «لیلی و مجنون» نظامی گنجوی سروده، در حراجی «ساتبی» نیویورک به فروش می‌رسد.
حراج ترانه‌های دست‌نویس «باب دیلن»

«دیلی ماوریک» نوشت: ترانه‌ دست‌نویس «در باد می‌وزد» با امضای «باب دیلن»، دست‌نوشته ترانه‌ای که «اریک کلاپتون» با الهام از «لیلی و مجنون» نظامی سروده و و یادگاری‌های دیگر هنرمندان راک در شعبه نیویورک حراجی «ساتبی» عرضه می‌شود.

«در باد می‌وزد» یکی از مشهورترین کارهای «دیلن»، برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۶ است که در دهه ۱۹۶۰ محبوبیت زیادی داشت. پیش‌بینی می‌شود متن دست‌نویس این ترانه که توسط «دیلن» امضا شده، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار خریده شود. «دیلن» این قطعه را با مداد نوشته و اصلاحاتی روی آن انجام داده است.

در این حراجی همچنین نسخه تایپ‌شده «این چرخ آتش گرفته» نیز به قیمت تخمینی ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار در معرض فروش گذاشته می‌شود. این از مشهورترین کارهای مشترک «دیلن» در سال ۱۹۶۷ با گروه راک کانادایی «باند» به‌شمار می‌آید. او این ترانه را با «ریک دانکو» نوشت.

از دیگر اقلام مهم این حراجی، پرتره‌هایی است که «باب دیلن» و «جون بایز» - دیگر هنرمند راک - از یکدیگر و از خودشان در سال ۱۹۶۳ کشیده‌اند.

«باب دیلن» از نگاه بسیاری، تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکاست. برخی از ترانه‌های او توسط خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به «از فراز برج دیدبانی» که توسط «جیمی هندریکس« اجرا شده است، اشاره کرد. او در پدیدارشدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دهه ۶۰ بسیار تاثیرگذار بود و به «شکسپیر» هم‌نسلان خود شهرت یافت. «دیلن» در پنج دهه‌ اخیر در موسیقی آمریکا یک پدیده بوده است. این هنرمند به‌تازگی جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ را از آن خود کرد. اعطای جایزه نوبل بخش ادبیات به او، حواشی بسیاری را به‌دنبال داشت.
باب دیلن

دست‌نوشته ترانه‌ای به نام «لیلا» که «اریک کلاپتون» با الهام گرفتن از داستان «لیلی و مجنون» خمسه نظامی گنجوی نوشته است نیز در این حراجی «ساتبی» عرضه می‌شود. ارزش این ترانه بین ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار تعیین شده است. «کلاپتون» این شعر را که درباره عشق یک‌طرفه است، هنگام اقامت در متلی در ساحل میامی سرود.

در حراجی یادگاری‌های هنرمندان راک «ساتبی» اقلامی متعلق به اعضای گروه «بیتلز» هم به فروش می‌رسد که یکی از آن‌ها پیانوی «جان لنون» است. «لنون» زمانی که در «سوری» انگلیس ساکن بود، با همین ساز ترانه «لوسی در آسمان با الماس‌ها» را نوشت. پیش‌بینی می‌شود این پیانو بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار خریده شود.

«جان لنون» به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتلز» و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در گسترش موسیقی عامه‌پسند در سراسر جهان شناخته می‌شود. او همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به‌شمار می‌رود. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتلز» از هم پاشید، او به‌صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد. «لنون» در موسیقی سبک «راک اند رول» دهه ۱۹۶۰ میلادی تأثیر به‌سزایی داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج