جاباما
۴۳۶۳۶۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معرفی سوپراسپرت مسابقه‌ای فراری ۴۸۸ چلنج

فراری در طول رویداد «Finali Mondiali» مدل مسابقه‌ای ۴۸۸ چلنج را رونمایی کرد. خودرویی که مدل ششم در نوع خود محسوب شده و برای اولین بار به توربوشارژر مجهز شده است.

وب سایت پدال - امیر دهقان: فراری در طول رویداد «Finali Mondiali» مدل مسابقه‌ای ۴۸۸ چلنج را رونمایی کرد. خودرویی که مدل ششم در نوع خود محسوب شده و برای اولین بار به توربوشارژر مجهز شده است. ۴۸۸ چلنج از همان موتور ۳.۹ لیتری V۸ توئین توربو ۴۸۸ GTB استفاده می‌کند که قدرت آن نیز همان ۶۶۱ اسب بخار است اما به لطف تغییرات دیگر، مدل مسابقه‌ای بسیار سریع‌تر شده است.

معرفی سوپراسپرت مسابقه‌ای فراری 488 چلنج

با ایجاد تغییراتی در پیشرانه وزن آن ۲۰ کیلوگرم کمتر شده و با نصب سیستم اگزوز اصلاح‌شده هم ۸.۶ کیلوگرم کاهش وزن دیگر فراهم شده است. همچنین گیربکس نیز مجدداً برنامه‌ریزی شده و ضریب‌های آن کوتاه‌تر شده است؛ اما بزرگ‌ترین تغییرات در بخش آئرودینامیک خودرو صورت گرفته است. بارزترین ویژگی آئرودینامیکی ۴۸۸ چلنج بال عقب بزرگ آن است که از مدل ۴۸۸ GTE عاریه گرفته شده است که سال گذشته در همین مراسم برای شرکت در مسابقات استقامت جهانی فصل ۲۰۱۶ معرفی شد.

معرفی سوپراسپرت مسابقه‌ای فراری 488 چلنج

معرفی سوپراسپرت مسابقه‌ای فراری 488 چلنج

قسمت جلوی ۴۸۸ چلنج دوباره طراحی شده که موجب بهبود خنک‌کنندگی پیشرانه و کاهش ضریب آئرودینامیک شده است. همچنین در دیگر قسمت‌های بدنه هم جهت بهینه نگه‌داشتن دمای بخش‌های مختلف خودرو دریچه‌های هوای جدیدی تعبیه شده است. نتیجهٔ تمامی این اصلاحات این است که حالا فراری ۴۸۸ چلنج می‌تواند یک دور پیست آزمایشی مشهور فیورانوی فراری را در ۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه طی کند که یک ثانیهٔ کامل سریع‌تر از مدلی که جایگزین آن شده یعنی ۴۵۸ چلنج است. ۴۸۸ چلنج همچنین از ۴۸۸ GTB استاندارد یعنی مدلی که بر اساس آن ساخته شده هم ۷.۵ ثانیه سریع‌تر بوده و حتی از لافراری یعنی سریع‌ترین خودروی جاده‌ای پیست فیورانو هم بیش از ۴ ثانیه سریع‌تر است. این چیزی است که درنتیجهٔ بهبود آئرودینامیک به دست آمده است.

معرفی سوپراسپرت مسابقه‌ای فراری 488 چلنج

معرفی سوپراسپرت مسابقه‌ای فراری 488 چلنج

مسابقات فراری چلنج در سال ۱۹۹۲ با مدل ۳۴۸ آغاز شد و سال آینده جشن ۲۵ سالگی خود را برگزار می‌کند. در طول این ربع قرن، این مجموعه بیش از هزار راننده برای شرکت در بیش از هزار مسابقه از سراسر جهان جلب کرده است.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
معرفی سوپراسپرت مسابقه‌ای فراری 488 چلنج
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج