۴۳۶۷۹
۱ نظر
۵۰۸۵
۱ نظر
۵۰۸۵
پ

جزئیات عمليات سياه شيعه کشي...

القاعده خانواده به هم پيوسته و خشني دارد با فرزندان بي شمار،برادر خوانده آنها طالبان است که آن نيز به زير شاخه‌هاي متعدد تقسيم مي‌شود. يک ساختار هرمي تروريسم با چاشني وهابي گري و سوداي تشکيل عمارت موهوم اسلامي!

مردم سالاری : القاعده خانواده به هم پيوسته و خشني دارد با فرزندان بي شمار،برادر خوانده آنها طالبان است که آن نيز به زير شاخه‌هاي متعدد تقسيم مي‌شود. يک ساختار هرمي تروريسم با چاشني وهابي گري و سوداي تشکيل عمارت موهوم اسلامي! اگرچه عمليات‌هاي مرگبار آنها از نظم خاصي پيروي نمي‌کند اما ظرف عصرشنبه و بامداد يکشنبه به فاصله چند ساعت دو انفجار خونبار روي داد که با حدود ۵۰۰ کشته و زخمي در تاريخ حوادث تروريستي از لحاظ گستردگي و تعداد تلفات بي سابقه است.

در اين انفجار‌ها نوک پيکان مرگ سينه شيعيان را نشانه گرفت. ابتدا، يک حمله مهيب عليه جامعه شيعيان پاکستان در شهر کويته واقع در شمال شرق اين کشور در روز شنبه حداقل ۸۳ کشته و ۲۰۰ مجروح برجا گذاشت. به گفته پليس پاکستان، اين انفجار شامگاه شنبه (۱۶ فوريه/۲۸ بهمن) در يکي از شلوغ‌ترين ساعات بازار رخ داده است. شدت انفجار به حدي بوده است که يک ساختمان دو طبقه فرو ريخته و شماري از مغازه‌هاي اطراف نيز با خاک يکسان شده‌اند. شمار تلفات ممکن است همچنان افزايش يابد زيرا دو بازار شامل بيش از ۶۰ مغازه بر اثر اين انفجار با خاک يکسان شده و ده‌ها تن زير آوار مانده‌اند.

گفته شده است که اين بمب در يک تانکر آب جاسازي شده و اين تانکر توسط يک تراکتور به بازار منتقل شده است. شهر کويته در جنوب غربي پاکستان و در استان بلوچستان قرار دارد. اين استان اکثريت جمعيت شيعه‌مذهب اين کشور را در خود جاي داده و بارها هدف حملات سني‌مذهبان واقع شده است.

گروه نظامي وهابي مذهب «لشکر جنگوي»مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته است. در همين حال مقامات پاکستان روز يکشنبه (۱۷ فوريه) را عزاي عمومي اعلام کرده‌اند. پرويز مشرف، نخست‌وزير اين کشور، ضمن محکوم کردن اين حمله تروريستي بر عزم پاکستان در مقابله با تروريسم تأکيد کرد. آقاي مشرف گفت: «تروريست‌ها قادر نخواهند بود تا با اين کارهاي بزدلانه خدشه‌اي به اراده ما وارد کنند.» همزمان گروه‌هاي شيعه مذهب پاکستان در اعتراض به اين رخداد هواداران خود را به برگزاري اعتصاب فرا خواندند.بر اساس گزارش‌ها، معترضان خشمگين روز يکشنبه با مسدود کردن راه‌ها و آتش زدن لاستيک به سوي خودروها سنگ پرتاب کرده‌اند. در اين روز همچنين تمامي سطح شهر به حالت تعطيل درآمده است. ماه گذشته نيز در کويته در جريان دو انفجار ۹۲ تن جان خود را از دست دادند. اين انفجارها که در يک منطقه شيعه‌نشين روي دادند، از سوي لشکر جهنگوي سازماندهي شده بود و اعتراض گسترده شيعيان را به همراه داشت.

معترضان در آن زمان دولت «نالايق» محلي را متهم به ناتواني در تأمين امنيت جان خود کردند. آنان اعلام کردند تا زماني که دولت کنار نرود، جنازه‌هاي قربانيان را دفن نخواهند کرد. اعضاي خانواده‌هاي قربانيان به مدت چهار روز متوالي همراه با جنازه‌هاي در کفن پيچيده شده در خياباني در شهر کويته تحصن کردند تا آنکه سرانجام آصف علي زرداري، رئيس‌جمهور پاکستان، دولت محلي بلوچستان را برکنار کرد.

گروه‌هاي شيعه مذهب کويته اعلام کرده‌اند که اين بار نيز تا زماني که دولت «اقدام جدي عليه تروريستان» به عمل نياورد از به خاک سپردن قربانيان خودداري مي‌کنند. بر اساس تازه‌ترين گزارش سازمان ديده‌بان حقوق بشر، در سال گذشته بيش از ۴۰۰ شيعه مذهب در پاکستان در پي حملات هدفمند تروريستي جان خود را از دست دادند. در اين گزارش خاطرنشان شده بود که دولت پاکستان قادر به تأمين امنيت جاني اقليت شيعه‌مذهب ساکن در اين کشور نيست و تا کنون اقدامي مؤثر عليه سازمان‌‌هاي تروريستي که مسئول اين حملات بوده‌اند، انجام نداده است.

القاعده عراق هم براي آن که از لشکرجنگوي عقب نماند ۱۱انفجار در اين کشور عملياتي شد. براساس آخرين آمار۱۸۰ نفر،بامداد يکشنبه ده‌ها نفر بر اثر رشته‌انفجارهايي که بغداد را لرزاند، جان خود را از دست داده يا زخمي شده‌اند. درميان قرباني‌ها تعدادي پليس و زن و کودک ديده مي‌شود اما اغلب آنها از شهروندان غيرنظامي هستند. به گفته‌ مقامات امنيتي عراق و همچنين به گزارش تارنماي خبري «سومريه»، دست کم ۵۳ نفر بر اثر انفجار چندين خودروي بمب‌گذاري شده کشته شده‌اند.

طبق آخرين اطلاعات، شمار زخمي‌شدگان نيز از مرز ۱۲۵ تن فراتر رفته است. اين سوءقصد‌هاي خونين در بازارها و مناطق مسکوني شيعه‌نشين در بغداد روي داده است. طبق اعلام مقامات امنيتي، يک بمب در بازاري پرعبور و مرور در محله الأمين در شرق بغداد و يک خودروي بمب‌گذاري شده نيز در محله شيعه‌نشين الحسينيه منفجر شد.

سه انفجار ديگر نيز در محله صدر به وقوع پيوست. يک بمب نيز در منطقه «نهروان» در جنوب بغداد منفجر شد که طي آن، يک نفر کشته و دو تن زخمي شدند. بنا‌بر ‌اين گزارش، بغداد صبح ديروز شاهد کشته شدن يک شهروند و زخمي شدن ۳ نفر ديگر به دليل انفجار بمب در منطقه مدائن در جنوب شرق بغداد بود.همچنين، در انفجار بمبي در منطقه «الامين» در جنوب شرق بغداد، ۳ نفر کشته و ۶ تن زخمي شدند. يک انفجار نيز در منطقه کماليه روي داد که يک کشته و ۲ زخمي به همراه داشت.

حدود ۱۰ روز پيش (۸ فوريه / ۲۰ بهمن) نيز رشته‌اي از سوءقصدهاي انفجاري مناطق شيعه‌نشين را به لرزه در آورده و ۲۶ تن را به کام مرگ فرو برده بود. گفته مي‌شود که بسياري از سوءقصدها عليه شيعيان عراق توسط شبکه تروريستي القاعده سازماندهي مي‌شود. يک روز پيش از اين هم، مقامات عراق از کشته شدن فرمانده دانشکده اطلاعات و سه محافظ او در جريان يک بمبگذاري انتحاري در شمال کشور و در نزديکي شهر موصل خبر دادند.

القاعده از سني‌هاي عراق خواسته است که عليه تسلط شيعيان اين کشور به رهبري نوري مالکي، نخست وزير اين کشور، به‌پاخيزند. از آغاز ماه فوريه ۲۰۱۳ تا کنون بيش از يکصد نفر در پي سوءقصدهاي گوناگون جان خود را از دست داده‌اند. شمار کشته‌شدگان در ماه ژانويه امسال (۲۰۱۳) نيز بر ۱۷۸ نفر بالغ مي‌شده است. کارشناسان امنيتي هشدار داده‌اند که موج خشونت در عراق پيش از برگزاري انتخابات استاني در روز ۲۰ آوريل سال جاري تشديد خواهد شد.

اين نخستين انتخابات در عراق از زمان خروج نيروهاي آمريکايي از اين کشور بدين سو محسوب مي‌شود. انفجارهاي همزمان عليه شيعيان آنهم در دوکشور پرالتهاب مي‌تواند سرآغاز يک عمليات بزگتر باشد براي شعله ور کردن آتش جنگ مذهبي.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدايا دشمنان اسلام و شيعيان رو خار و ذليل كن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج