۴۳۷۰۰۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

حل مشکل آلودگی هوا با سه فناوری روز جهان

به گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، تولید برق یکی از علل اصلی آلودگی هوا است. بر اساس تحقیقات گردآوری شده در سال ۲۰۱۵، نیروگاه های برق مستقر در ایالات متحده، به تنهایی بزرگترین عامل کمک کننده به گرمایش کره زمین هستند.

وب سایت کلیک: به گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، تولید برق یکی از علل اصلی آلودگی هوا است. بر اساس تحقیقات گردآوری شده در سال ۲۰۱۵، نیروگاه های برق مستقر در ایالات متحده، به تنهایی بزرگترین عامل کمک کننده به گرمایش کره زمین هستند.
حل مشکل آلودگی هوا با سه فناوری روز جهان

مسلم است که راه حل، کاهش برق در دسترس نیست؛ و در واقع، بسیاری از نواحی جهان در تلاش برای افزایش آن هستند. هدف طرح هایی همچون برق آفریقا، برای مثال، عبارت است از «دو برابر کردن دسترسی به برق در کشورهای جنوب صحرای آفریقا … و رساندن آن به خانواده های بیشتر نه تنها در شهرها، بلکه در روستاها و در مزارع … و افزایش دسترسی برای کسانی است که در حال حاضر خارج از شبکه برق زندگی می کنند».
بنابراین، همچنان که تقاضا برای تولید برق در سراسر جهان افزایش می یابد، دولت ها و صنایع همگانی باید به دنبال راه حل هایی باشند که برق مورد نیاز جوامع را بدون انتشار آلودگی به جو زمین فراهم می کند.

حل مشکل آلودگی هوا با سه فناوری روز جهان

همانگونه که برای بیشتر افرادی که به بحران گرمایش زمین و آلودگی هوا توجه می کنند روشن است، تقریبا هر ماده ای که به جو زمین وارد می شود، دارای اثر زیست محیطی است. از این رو، تلاش های تبلیغاتی زیادی از سوی افراد مشهور و شرکت های بزرگ، مانند لئوناردو دی کاپریو و والت دیزنی، برای کمک به ترویج یک سیاره عاری از دی اکسید کربن صورت گرفته است. آنها مردم را به «هم سفری»، پرواز کمتر، یا حتی مصرف کمتر گوشت -به منظور توقف کار دامداری های صنعتی بزرگ، که به آلودگی هوا کمک می کنند- تشویق می کنند.

در حالی که این طرح ها ستودنی بوده و باید ادامه پیدا کنند، فعالان عرصه فناوری نیز باید به این موضوع نزدیک شوند تا در وهله اول، میزان آلودگی هوا در زیست‌بوم ما را کاهش دهند. به جای درخواست از مردم برای تغییر چشمگیر عاداتشان، راه حل ها می توانند به آنچه که مصرف کنندگان در حال حاظر مورد استفاده قرار می دهند افزوده شوند؛ و به هوایی پاک و سالم تر منجر شوند. در یک سالم، جو پاک کننده منجر خواهد شد اضافه شده است. در ادامه، به برخی امیدوار کننده ترین پیشرفت ها اشاره شده است:

حل مشکل آلودگی هوا با سه فناوری روز جهان

سیستم های فتوولتائیک - که از آنها به عنوان سیستم های برق خورشیدی نیز یاد می شود. میزان آلودگی هوا، پسماندهای خطرناک، و سر و صدای حاصل از آنها در محیط صفر است، و در نتیجه، می توانند در تمام جوامع کوچک و بزرگ سراسر جهان، نقش مهمی در اجرای راه حل های سازگار با محیط زیست بازی کنند. با اینکه در حال حاظر دیدن سیستم های خورشیدی در پشت بام ها یا میادین ایالات متحده تا حدودی متداول است، دیگر پروژه های کمتر شناخته برای عرضه برق فوری در مناطقی که با کمبود زمین مواجه هستند، از ظرفیت بسیار زیادی برخوردارند.
یکی از آنها، نیروگاه خورشیدی شناور است. در واقع، سه دانشجو در فرانسه یک بالن خورشیدی شناور را ساخته اند که برای کمک به تولید برق پس از بحران هایی مانند یک فاجعه طبیعی، طراحی شده است. این نوع نوآوری می تواند نقطه عطفی برای کشور-جزیره های کوچکی باشد که هنوز هم در پی توسعه یک سیستم برق مدرن برای مردمان خود هستند.

حل مشکل آلودگی هوا با سه فناوری روز جهان

وسایل نقلیه هیدروژنی - دولت ایالات متحده و شرکت های خودرو، سال ها است که به تحقیق در حوزه خودروهای پیل سوختی می پردازند. از سال ۲۰۱۱، برنامه فن آوری پیل سوخت وزارت انرژی ایالات متحده قانع نشده است که به این زودی ها، هزینه ساخت وسایل نقلیه هیدروژنی ارزش مزایای آن را داشته باشد. با این حال، چند شرکت OEM بزرگ، از جمله فولکس واگن، به تازگی اعلام کرده اند که قصد دارند امسال مدل های پیل سوختی خود را معرفی کنند. امروزه فن آوری ها به سرعت نور در حال گسترش و پیشرفت هستند، و این امکان را فراهم کرده اند که وسایل نقلیه این چنینی زودتر از چیزی که مورد انتظار دیگران است در بازار مورد استقبال جریان اصلی قرار گیرد.

حل مشکل آلودگی هوا با سه فناوری روز جهان

باتری های پیل سوختی هیدروژنی - باتری های پیل سوختی هیدروژن خالص نیز از ظرفیت خوبی برای نهادینه کردن تغییری مثبت در واحدهای تجاری و عمومی، و نیز خانه های مسکونی بهره مند هستند. یکی از امیدوار کننده ترین پروژه های شهر هیدروژنی که در حال پیشروی است، توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) آغاز شده است.
در این شهر، برای تامین گرما و برق خانه ها، از سیستم های پیل سوختی مسکونی استفاده می شود. تاسیسات آب و برق بین المللی باید این نمونه عملی را از نزدیک مشاهده کنند، تا بدانند امکان الحاق این روش به سیستم برق رسانی آنها وجود دارد. شرکت های آمریکایی مانند هُل فود و کوکا کولا نیز برای تامین گرما و برق مورد نیاز املاک تجاری خود، سیستم پیل سوختی چند مگاواتی (MW) را نصب کرده اند.

وجه مشترک تمام این راه حل ها این است که تازگی ندارند. اما با بکارگیری فناوری ها و رویکردهای نوین در مورد آنها، شرکت ها و دولت ها به تغییر واقعی در محیط زیست ما برانگیخته می شوند. همچنان که برق در دسترس مناطق و افراد بیشتری قرار می گیرد، حمایت از توسعه فناوری های اینچنینی اهمیت بیشتری می یابد؛ زیرا با این کار اجازه نمی دهیم که جو زمین بیش از این آسیب ببیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج