۴۳۷۰۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آغاز به کار اجلاس سران شورای همکاری در منامه

چالش‌های اقتصادی و تحولات بین‌المللی به علاوه بحراان سوریه و یمن محور اصلی سخنرانی رهبران شورای همکاری خلیج فارس در سی و هفتمین نشست آنها بود که شب گذشته در منامه آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایسنا: چالش‌های اقتصادی و تحولات بین‌المللی به علاوه بحراان سوریه و یمن محور اصلی سخنرانی رهبران شورای همکاری خلیج فارس در سی و هفتمین نشست آنها بود که شب گذشته در منامه آغاز به کار کرد.

روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین شب گذشته سی و هفتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس را افتتاح کرد.

پادشاه بحرین با بیان اینکه این نشست در سایه شرایط بی‌سابقه‌ای برگزار می‌شود، شورای همکاری خلیج فارس را "کاخ بین‌المللی کارآمد" خواند!

حمد بن عیسی آل خلیفه با بیان اینکه رزمایش امنیت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس جهشی پیشرو در همکاری امنیتی است، گفت: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در رویارویی با تروریسم برتری دارند.

آغاز به کار اجلاس سران شورای همکاری در منامه با محوریت اقتصاد، سوریه،یمن و گفت‌وگو با ایران

از سوی دیگر صباح الاحمد الجابر الصبا، امیر کویت در سخنرانی خود تاکید کرد: این نشست سران در سایه تغییرات بین‌المللی پرشتاب و اوضاع دشواری برگزار می شود که می‌طلبد رایزنی ادامه داشته باشد و هماهنگی مشترکی برای بررسی ابعاد آن و دور کردن کشورها از تبعات آن صورت بگیرد.

وی در سخنرانی خود در سی و هفتمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس گفت که نگاهی دقیق به اوضاع منطقه به صورت آشکار نشان می‌دهد که کشورهای شورا با چالش‌های بسیار و خطرات زیادی مواجه هستند.

امیر کویت تصریح کرد: کاهش قیمت نفت و آن اختلال‌هایی که در بودجه‌ها ایجاد کرد، تاثیرات منفی را بر جوامع منطقه به وجود آورد که می‌طلبد در تعدادی از اصول و سیاست‌ها در سطح کشورها بازنگری شود، منطقه با دشواری‌های اقتصادی مواجه است.

وی درخصوص اوضاع در سوریه نیز گفت که از تلاش‌های هدفمند برای دستیابی به راهکار سیاسی حکایت می‌کند که مانع از ریختن خون مردم سوریه شود و تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند.

وی درخصوص عراق نیز گفت که کشورهای شورا از پیشروی نیروهای عراقی و نیروهای پشتیبان آنها در رویارویی با داعش خرسند هستند.

امیر کویت درخصوص مساله فلسطین نیز گفت که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود برای اعمال فشار بر اسرائیل عمل کند تا آن را برای پذیرش صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس وادارد.

وی گفت که کویت همواره برای بهبود فضای عربی و از بین بردن هرگونه تنش‌ها در روابط میان کشورهای عربی تلاش می‌کند آنها نسبت به آینده این روابط خوش‌بین هستند و فضایی که این کشورها به آن متمایل هستند یقینا فرا خواهد رسید.

صباح الاحمد الجابر الاصباح نسبت به رکود در تلاش‌ها برای تحقق صلح در خاورمیانه به دلیل اقدامات اسرائیل و مشغول بودن جهان به مسائل دیگر اظهار تاسف کرد.

وی درخصوص رابطه با ایران بر اهمیت برقراری گفت‌وگو سازنده میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با ایران تاکید کرد و گفت: در موفقیت‌آمیز بودن گفت‌وگوها می‌توان بر اصول قانون بین‌المللی در زمینه روابط میان کشورها که مبتنی بر حاکمیت کشورها و حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی است، تکیه کرد.

سلمان بن عبدالعزیر پادشاه عربستان سعودی نیز در آغاز اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: آنچه که در سوریه می‌گذرد و آن رنجی که مردم سوریه می‌کشند، بسیار باعث دردمندی ما است. جامعه بین‌الملل باید برای توقف خونریزی‌ها در سوریه کاری کرده و جامعه بین‌الملل باید تلاش‌های خود را برای توقف خونریزی‌ها و ایجاد راهکار سیاسی که ضامن امنیت و ثبات و حفظ تمامیت سوریه باشد، بیشتر کند.

پادشاه عربستان با بیان اینکه تلاش‌ها برای پایان نزاع در یمن ادامه دارد، گفت: شرایط دشواری که بر منطقه می‌گذرد بر هیچ کس پوشیده نیست.

امروز (چهارشنبه) دومین و آخرین روز برگزاری نشست سران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج