جاباما
۴۳۷۵۵۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

آنفلوآنزای مرغی در ژاپن، افزايش قيمت در همدان

اواسط هفته پيش، رسانه‌هاي بين‌المللي از شيوع آنفلوآنزاي مرغي در ژاپن خبر دادند و از اين حکايت کردند که مسئولان اين کشور بيش از ۱۵۰ هزار قطعه مرغ را به‌ دليل شيوع اين بيماري، معدوم کرده‌اند.

روزنامه وقايع‌اتفاقيه: اواسط هفته پيش، رسانه‌هاي بين‌المللي از شيوع آنفلوآنزاي مرغي در ژاپن خبر دادند و از اين حکايت کردند که مسئولان اين کشور بيش از ۱۵۰ هزار قطعه مرغ را به‌ دليل شيوع اين بيماري، معدوم کرده‌اند.
اين خبر منتشر شده و حالا در اول اين هفته، گزارش‌هايي وجود دارد که نشان مي‌دهد دلالان، آن خبر را مصادره به مطلوب کرده و قيمت مرغ را در برخي شهرستان‌ها به‌ دليل شيوع آنفلوآنزاي مرغي افزايش داده‌اند؛ افزايشي که در يک فقره آن، موضع‌گيري رئيس انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان را به‌دنبال داشت. آرش طاووسي، رئيس انجمن حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان، در يک گفت‌و‌گوی رسانه‌اي، افزايش قيمت مرغ در اين شهر را محصول جو رواني شيوع آنفلوآنزاي مرغي در کشور دانست و آن‌طور که از گفته‌هاي او برمي‌آمد، ظاهرا پس از انتشار خبر شيوع آنفلوآنزاي مرغي در شرق آسيا، اين‌طور شايع شده که موج اين بيماري مرغي به ايران رسيده و همين موضوع موجب افزايش قيمت مرغ در برخي نقاط کشور شده است.
در خبرها نيز وجود اين بيماري در تعدادي از مرغداري‌هاي استان البرز، گزارش شده است. طاووسي، گريزي به حوزه توليد هم زد و توليد مرغ را نيازمند برنامه‌ريزي مدون دانست و البته تأکيد کرد که متأسفانه برنامه‌ريزي مدوني درزمينه توليد و عرضه مرغ در کشور وجود ندارد. او در ادامه گفت: نبود برنامه‌ريزي در اين صنعت، نقطه‌ضعف بزرگي در کشور است؛ به‌طوري‌که گاهي شاهد افزايش بي‌رويه قيمت مرغ در بازار هستيم و گاهي کاهش قيمت که موجب متضررشدن توليدکنندگان مي‌شود.
او با بيان اينکه راهکار جلوگيري از افزايش يا کاهش قيمت مرغ در بازار، داشتن برنامه منسجم و مدون است، تصریح کرد: مشخص‌شدن ميزان تقاضاي مصرف‌کننده و ميزان جوجه‌ريزي موجب ايجاد توازن بين توليد و تقاضا مي‌شود؛ بنابراين بايد در بحث جوجه‌ريزي در واحدهاي مرغداري توجه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالبه

    • بدون نام

      بخدا ما هنوز نمیدانیم در این کشور چه خبره بجای اینکه بگن تلاش میکنیم قیمت ها را پایین بیاوریم با کاسبان عرضه مرغ همدست شدند در ژاپن انفلانزای مرغی امده مرغ هم که صادر نمیشود پس با یه حساب سر انگشتی مردم از ترس بیماری فرغ خرید نمکنند باید قیمت پایین بیاید البته در کشور ما هر انچه را دولت دست گذاشت یا گران شد یا خراب این هم تقصیر امریکا دورغگدو است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج