۴۳۷۶۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

پیشنهاد یک روزنامه برای کاهش ترافیک

روزنامه اطلاعات نوشت: راه واقعی و عملی حل مشکل ترافیک و به تبع آن آلودگی هوای تهران نه اجرای طرح زوج و فرد است و نه گسترش اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها . تنها راه ‌اخذ عوارض از خودروهای تک سرنشین و هزینه کرد آن در طرح‌های مهمی مانند مقابله با آلودگی هوا و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و گسترش حمل و نقل همگانی و …‌ است.

روزنامه اطلاعات نوشت: راه واقعی و عملی حل مشکل ترافیک و به تبع آن آلودگی هوای تهران نه اجرای طرح زوج و فرد است و نه گسترش اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها . تنها راه ‌اخذ عوارض از خودروهای تک سرنشین و هزینه کرد آن در طرح‌های مهمی مانند مقابله با آلودگی هوا و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و گسترش حمل و نقل همگانی و …‌ است.

همشهریان ‌ به کرات مشاهده کرده اند که بیش از‌۹۰ درصد خودروها تک سرنشین اند. این عده حاضرند ساعت‌ها در ترافیکی که خودشان با آوردن خودرو‌ ایجاد کرده اند، بمانند فقط به این خاطر‌ از خودرو ‌شخصی‌ استفاده کنند!

البته کمبود وسایل نقلیه عمومی در گسترش این امر بی تاثیر نیست ولی‌ در شرایط موجود باید‌ به این شهروندان گفت :«بسیار خوب! شما که می خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید (تک سرنشین) این کار را بکنید ولی‌ عوارض آن را بپردازید.» و این امر دقیقاً با رعایت حقوق شهروندان دیگر منطبق است. دیگران چه گناهی کرده اند که باید عوارض روحی و جسمی ناشی از ایجاد آلودگی هوا و صوتی و ترافیک سنگین را ‌تحمل کنند؟

مطمئن باشید اگر این پیشنهاد به درستی اجرا شود - کما این که در برخی مقاطع در بعضی شهرهای بزرگ جهان اجرا می شود - با دریافت این عوارض هم از ترافیک و آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای دیگر کاسته خواهد شد و هم با اختصاص آن عوارض به خرید اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و قطارهای مترو،‌ حمل و نقل عمومی گسترش می‌یابد و بهانه از «تک سرنشین‌ها» گرفته می‌شود. از این رو از اعضای‌ شورای اسلامی شهر تهران درخواست می‌شود به این پیشنهاد توجه کنند و نتیجه آن را ببینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      دوست عزیز خواهشا از این راهکارا ارائه نکنید چون خود مسئولین هرچی رو بهونه میکنن واسه ایجاد درآمد از فردا میکن طرح سالانه روزانه تردد فردی همین رو هم میکنن قانون

    • بدون نام

      پیشنهاد عالی هست، مشروط به اینکه سیستم حمل و نقل عمومی تقویت بشه. دلیل اینکه خیلی ها ترجیح میدن با خودروی شخصی تردد کنن، ضعف سیستم حمل و نقل عمومی هست.

    • نستوه

      همین الان که از خودروهای شخصی استفاده میشه صبح و بعد از ظهر باید به صورت کاملا فشرده و mp3 سوار مترو و اتوبوس شد وای به روزی که بخوان کسی از خودروی شخصی استفاده نکنه . من فکر میکنم کسی که این راه کار رو داده از لحاظ مالی وضعیت خوبی داره که میخاد مردم اجبارا نتونن از خودروی شخصی استفاده کنن در نتیجه خیابونا خلوت تر و ایشان راحت تر و سریعتر با خودروی شخصی به کارشان برسند و مطمئنا ایشان تا به حال صبح ها مترو و اتوبوس استفاده ننموده اند . و نهایتا این طرح نیز باز مثل همیشه به نفع قشر ثروتمند خواهد بود

    • محمد جعفری

      اگر از این همه خودرو کیا و هیوندا که وارد شده با این قیمت هاش هر کدام دو خودرو کهنه را خارج میکردند حالا این وضع نبود.

    • بدون نام

      تنها را اعلام طرح زوج وفرد روزانه و اعلام هرینه بالای ارم طرح ترافیک برای ماشین های شخصی است به علاوه از رده خارج کردن خودرو های ساخت زیر سال 75 البته انهایز که ارز احاظ معاینه فنی رد می شوند و بالا بردن تاکسی های ارم دار و تعویض ناوگان تاکسیرانی اتوبوس ها با قابلیت ظرفیت بالا و از همه مهم تر جلوگیری از مسافر کشی ماشین های شخصی

    • مهدی کاسکی

      دوست عزیز بسیار راهکار خوبی ارایه فرمودید اما باید یک همدلی بین مردم و مسولین وجود داشته باشد ایا شده یک روز یک مسول رده بالا مملکت از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند یا هرکدام از مسولین و مقامات هرکدام و اعضای خانوادشان یک خودرو و یک راننده در اختیار البته گاها چند خودرو ازبیت اللمال دراختیار دارند .این شکاف بین مسولین ومردم باعث دوگانگی شده که باید درمان شود

    • بدون نام

      خود این بابا رو راننده اش میبره سر کار و خانواده اش رو هم یک راننده با یک ماشین دیگه و...

    • یوسف

      سلام.من هر روز ساعت 6.30 میرم سر کار 4برمیگردم.واقعا هم حوصله ترافیک ندارم.ولی هر بار با مترو میرم تو اون ساعت مچاله میرسم سر کار شرکت واحد هم بدتر از مترو
      اول خطوط حمل ونقل عمومی رو درست کنید بعد ببینید چه اتفاقی میافتد.فقط میخواهید بی کفایتی خودتون و با جیب مردم درست کنید.خدا وکیلی تو این ساعت کدوم یکی از اینا با وسیله عمومی میره.

    • فردین دشوارگر

      به نظر من همان طور که عده زیادی از دوستان گفتند راهکار خوبی است. اما رعایت چند نکته باید مد نظر باشه؛ 1_ تعداد تاکسی و اتوبوس ها به انداره کافی باشه. 2_نظارت کامل تاکسیرانی و اتوبوس رانی باشه تا برخی از این موقعیت سوءاستفاده نکنند. 3_در خیلی از استانها همچون؛ کرمانشاه، ایلام، لرستان و .. مردم از سر بیکاری و بی درآمدی رو به مسافر کشی اورده اند. این قانون با اشتغال نسبت مستقیم دارد و باید شغل کافی ایجاد شود تا مردم از ناچار رو به این سمت نیاورند.

    • بدون نام

      موافقم خییلی خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج