۴۳۷۷۵۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پاریس زیر تور خاکستری آلودگی هوا

مقامات شهر پاریس محدودیت ترافیکی در این شهر را برای دومین روز پیاپی در روزهای گذشته تمدید کردند. این تصمیم به دنبال محاصره شهر در میان آلاینده‌ها و نگرانی از سلامت عمومی اتخاذ شده است.

عصر ایران: مقامات شهر پاریس محدودیت ترافیکی در این شهر را برای دومین روز پیاپی در روزهای گذشته تمدید کردند. این تصمیم به دنبال محاصره شهر در میان آلاینده‌ها و نگرانی از سلامت عمومی اتخاذ شده است.

گاردین نوشت: تصاویر این روزها برج ایفل پاریس را با هوای آلوده نشان می دهد .کارشناسان بر این باورند که این میزان از آلایندگی در ۱۰ سال اخیر در پاریس بی‌سابقه بوده و حداقل در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا روز بعد ادامه دارد.

پاریس برای بهبود وضعیت عمومی هوای شهر، از روز سه شنبه محدودیت عبور و مرور زوج و فرد در شهر را اجرایی کرد. مقامات شهر برای تشویق مردم به منظور استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده از این سامانه را فعلا رایگان اعلام کردند.

اجرای متناوب طرح زوج و فرد در دو دهه گذشته تنها ۴ بار در این شهر اتفاق افتاده و هرگز بیش از دو روز طولانی نشده است.

مسئول شاخص کیفیت هوا در پایتخت فرانسه در این خصوص گفت: این یک راه حل اضطراری برای حل مشکل فوری هواست و بدون آن هوا آلوده‌تر خواهد شد.

سطح بالای گازهای آلوده و ذرات سرب می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند آسم، آلرژی، تنگی نفس، سختی تنفس و معضلات قلبی شود.

بخش‌دار پاریس نیز در این خصوص گفت: در صورت بهتر نشدن هوا و کاهش آلودگی، محدودیت‌های ترافیکی برای سومین روز پیاپی اجرایی می‌شود.

در چند روز گذشته، سطح آلودگی شهر پاریس بیش از سطح پیشنهادی اروپا برابر با ۸۰ میکروگرم در هر متر مربع بوده است.

شرایط هوا در شهرهای دیگر فرانسه مانند گرونوبل (شهر علمی و فناوری فرانسه) و لیون نیز آلوده توصیف شده است.

در این راستا مدیر گروه تنفسی فرانسه نیز اعلام کرد که هرساله ۴۸ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

کسانی که محدودیت های ترافیکی عبور و مروردر روزهای آلوده را نادیده بگیرند، ۲۲ یورو یا ۱۹ پوند برابر (۹۳ هزار و ۶۱۰ تومان) جریمه می‌شوند.

شهردار پاریس که اولویت‌های زیادی را برای کاهش آلاینده‌ها در روزهای قبل مقرر کرده است، با انتشار تصویری از ایفل در زیر تور خاکستری آلاینده‌ها در توئیترش نوشت، این تصویر اثبات ضرورت کاهش خودرو‌ها در شهر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روهام

      فکر میکنید روزنامه هاورسانه هاشون الان هیاهو وسرصدا میکنند یا اینکه چون اروپاس سکوت راجایز می داندوخفه خون میگیرند اونجا اروپا س بهاران زباده واما اگر ایران بودچیها میشد البنه نگاهی هم به همسایگان ما بیندازید

    • افسانه

      فرانسه برای کاهش آلودگی هوا مترو رورایگان میکنه اونوقت توکشور ماهرسال کرایه مترو واتوبوس وتاکسی بیشترمیشه اونم بااین ناوگان حمل ونقل فرسوده بازم انتظار دارن هوا تمیز بشه .بعد میگن برید خارج ارشهر .مگه امکان داره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج