۴۳۷۹۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سرفیس جاي كامپيوترهاي خانگي را مي‌گيرد؟

حرف آخر را همین اول میزنیم: سرفیس به هیچ وجه نمیتواند نیازهای شما را به عنوان یک PC برطرف کند. پس اگر قصد دارید از آن به عنوان کامپیوتر اصلیتان استفاده کنید، باید بدانید که ارتکاب چنین اشتباه پر هزینه ای اصلا عاقلانه نیست.

سرفیس جاي كامپيوترهاي خانگي را مي‌گيرد؟

هفت صبح: حرف آخر را همین اول میزنیم: سرفیس به هیچ وجه نمیتواند نیازهای شما را به عنوان یک PC برطرف کند. پس اگر قصد دارید از آن به عنوان کامپیوتر اصلیتان استفاده کنید، باید بدانید که ارتکاب چنین اشتباه پر هزینه ای اصلا عاقلانه نیست. اگر میخواهید سرفیس را در دستتان بگیرید و با آن کار کنید بهتر است همین الان بیخیال آن شوید زیرا صفحه لمسی سرفیس بسیار کند عمل میکند و قابل مقایسه با صفحه آیپد نیست.

علاوه بر این مورد، سرفیس برای در دست گرفته شدن طراحی نشده است و اندازهاش هم زیاد برای دست مناسب نیست.پس كاربر سرفيس كيست؟ پاسخ، يك گروه پر تعداد است. اگر عادت دارید پشت میز با تبلت خود کار کنید، سرفیس یک انتخاب مناسب برای شماست زیرا دیگر لازم نیست هزینه های اضافی بابت پایه و کیبورد بپردازید.

سرفیس جاي كامپيوترهاي خانگي را مي‌گيرد؟

صفحه نمایش کوچک سرفیس

قطعا یک صفحه نمایش ۱۰.۶ اینچی، بیش از حد برای یک پیسی کوچک است. همین طور به واسطه این صفحه نمایش کوچک شما هنگام کار با سرفیس احساس راحتی نخواهید کرد. حتی در بعضی مواقع کمی هم آزار دهنده به نظر میرسد.البته صفحه نمایش سرفیس از آیپد و بقیه تبلتهای آندرویدی بزرگتر است اما موضوع اصلی به سیستم عاملی مربوط میشود که قرار است روی این صفحه اجرا شود.

راستش را بخواهید از اول هم میدانستیم که سیستم عامل ویندوز قطعا مناسب این صفحه نمایش نخواهد بود. حالا که از نزدیک آن را بررسی کرده ایم قصد داریم فهرست چیزهایی را که در یک سال گذشته ناامیدمان کرده اند به روزرسانی کنیم. رتبه اول حتما به ویندوز روی تبلت اختصاص خواهد داشت.


آیا به این صفحه کلید می گویید نوآوری؟

آن گونه که تبلیغات نشان میدادند سرفیس قرار بود دارای یک کیبورد فوق العاده باشد؛ اما در واقعیت ما هیچ نشانهای از خلاقیت در این کیبورد ندیدیم! انتظار داشتیم به ظرافت و نازکی اسمارت کاورهای آیپد باشد. اما هیچ نشانهای از ظرافت در این کیبورد وجود نداشت. آنها مانند اسمارت کاورهای اپل انعطاف پذیر نیستند. تنها تفاوتی که بین این کیبورد با کیبوردهای معمولی وجود دارد، قابلیت اتصال به سرفیس مایکروسافت و رنگ بندی آنهاست.

مایکروسافت برای اینکه بتواند این کیبوردها را متناسب با سرفیس بسازد مجبور شده است از دکمه و ترک پدهای کوچکتر از حد استاندارد استفاده کند. این مسئله باعث شده تایپ کردن با کیبورد سرفیس سختتر از تایپ روی صفحه نمایش باشد. البته مایکروسافت درباره این کیبورد بد دست مقصر نیست بلکه مقصر اصلی جاناتون ایو و استیو جابز هستند که با طراحی اسمارت کاور فوقالعاده آیپد باعث شدند سطح انتظار ما بالا برود.


پشتیبانی نکردن از نرم افزارهای ویندوزی

سرفیس جاي كامپيوترهاي خانگي را مي‌گيرد؟

ویندوز RT یک نسخه متفاوت از سیستم عامل ویندوز است و به صورت اختصاصی برای تبلتها و پردازنده های ARM بهینه سازی شده است. شما نمی توانید نرم افزاری روی دسکتاپ تبلت سرفیس نصب کنید. البته سرفیس پرو که قرار است در آینده به بازار عرضه شود از نرم افزارهای ویندوزی پشتیبانی خواهد کرد. خیلی از کاربران تصور میکردند که با تبلت سرفیس خود میتوانند نرمافزارهای ویندوزی را روی تبلت داشته باشند. در بازارهای جهانی حتی کار به جایی رسید که بعضی از خریداران تبلتهای خود را پس دادند و مایکروسافت نیز به ناچار قبول کرد.


به اپلیکیشن های مترو امیدی نداشته باشید

متاسفانه مایکروسافت نتوانسته تا این لحظه حمایت تولیدکنندگان نرم افزارهای ویندوزی را جلب کند. به همین خاطر ویندوز استور شبیه شهر مردگان به نظر میرسد. شرکتهای بزرگی همچون گوگل نیز اعلام کردهاند فعلا قصد تولید اپلیکیشنهای مترو را ندارند. توسعه دهندگان نرمافزار دیگر به مایکروسافت اعتماد ندارند و دلیل اصلی آن هم وجود تک تک نرمافزارهای ویندوزی به صورت قفل شکسته است. تقریبا مبتدیترین کاربران ویندوز هم میتوانند بدون هیچ زحمتی در چند دقیقه یک برنامه کرک شده را نصب کنند.


پایه یا ابزاری برای شکنجه کاربر؟

پایه ای که زمانی به عنوان ویژگی مهم سرفیس از آن یاد میشد، نتوانست موفق عمل کند. هنگام باز کردن این پایه با مشکل مواجه خواهید شد. بعضی از کاربران حتی گزارش دادهاند که لبههای تیز دور پایه به آنها آسیب رسانده است.

سرفیس جاي كامپيوترهاي خانگي را مي‌گيرد؟

جالب این جاست پایه همانقدر که سخت باز میشود، خیلی آسان بسته میشود. وقتی سعی دارید روی صفحه لمسی سرفیس کاری انجام دهید این پایه با کمترین فشار انگشت شما بسته خواهد شد و تبلت خواهد افتاد.


نرم افزارهای محدود اما کاربردی

نرم افزارهای سرفیس برای یک PC محدود است اما وقتی وارد بحث تبلتها میشویم ورق برمیگردد. شما با تبلتی سر و کار دارید که نرم افزارهای بسیار قدرتمندی دارد و رقبای سرفیس همچون آیپد از آن بی بهره هستند. مجموعه نرم افزاری آفیس، سرفیس را تبدیل به یک تبلت عالی برای کار میکند. البته با وجود نرم افزارهای قدرتمندی همچون آفیس باز هم جای خالی بعضی از نرم افزارها احساس میشود.


کجا و چگونه قصد استفاده از سرفیس را دارید؟

اگر میخواهید سرفیس را در دستتان بگیرید و با آن کار کنید بهتر است همین الان بیخیال سرفیس شوید زیرا صفحه لمسی سرفیس بسیار کند عمل میکند و قابل مقایسه با صفحه آیپد نیست. علاوه بر این مورد، سرفیس برای در دست گرفته شدن طراحی نشده است و اندازهاش هم زیاد برای دست مناسب نیست. اگر عادت دارید پشت میز با تبلت خود کار کنید، سرفیس یک انتخاب مناسب برای شماست زیرا دیگر لازم نیست هزینه های اضافی بابت پایه و کیبورد بپردازید. اپلیکیشنهای سرفیس همگی برای کار در حالتLandscape طراحی شده اند.

سرفیس جاي كامپيوترهاي خانگي را مي‌گيرد؟


ویندوز برای صفحه های لمسی ساخته نشده

اگر به سیستم عاملهای آندروید و iOS نگاهی بیندازید متوجه میشوید که این سیستم ها به صورت پیش فرض برای صفحه لمسی طراحی شده اند اما ویندوز و سرفیس هردو برای کار با موس و کیبورد طراحی شده اند. اگر کیبورد سرفیس خود را به همراه نداشته باشید بعضی مواقع در کارکردن با سرفیس دچار مشکل خواهید شد و بعضی از اپلیکیشن ها نیز به کل با صفحات لمسی مشکل دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رهگذر

      چرت نگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج