۴۳۸۱۳۰
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

بحرین باز هم به موسویان ویزا نداد

اجلاس منامه روز جمعه در حالی در منامه آغاز به کار می‌کند که به رغم دعوت موسسه"منامه دیالوگ" از موسویان، دولت این کشور برای دومین سال متوالی به عضو ارشد تیم پیشین هسته‌ای کشورمان ویزا نداد.

خبرآنلاین: اجلاس منامه روز جمعه در حالی در منامه آغاز به کار می‌کند که به رغم دعوت موسسه"منامه دیالوگ" از موسویان، دولت این کشور برای دومین سال متوالی به عضو ارشد تیم پیشین هسته‌ای کشورمان ویزا نداد.

کنفرانس امنیت خلیج فارس معروف به " دیالوگ منامه" سالانه به دعوت موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک و با حضور صدها نفر از جمله دهها تن از مقامات رسمی عالیرتبه جهانی تشکیل می شود. قرار است نخست وزیر انگلیس هم امسال در اجلاس شرکت کند.

موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک امسال همچون سالهای قبل از مقامات رسمی عالیرتبه وزارت خارجه و نیز از موسویان دعوت به عمل آورده بود. در دولت آقای احمدی نژاد، ایران در سطح وزیر خارجه در این اجلاس شرکت کرد. اما در دو سال گذشته مقامات دولت ایران به خاطر قطع روابط دیپلماتیک توسط بحرین حاضر به شرکت نبودند. موسویان برای پاسخگویی به اتهامات کشورهای عربی و غربی، دعوت را پذیرفته بود که دولت بحرین امسال نیز از صدور ویزا برای وی خودداری کرد.

لازم به یادآوری است در اجلاس سال ۱۳۹۳، که مشاور وزیر خارجه ایران هم در اجلاس مذکور شرکت کرده بود، موسویان پاسخهای کوبنده ای به اتهامات علیه ایران داد. وزیر خارجه کانادا در آن اجلاس با توهین به سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: "قاسم سلیمانی نماینده ترور در منطقه، امروز به‌ عنوان قهرمان مبارزه با داعش خود را نشان می‌دهد".

سید حسین موسویان، در پاسخ به اظهارات توهین‌آمیز وزیر خارجه کانادا گفت:

"آقای وزیر در حالی که شما اوقات تان را در کاخ های کشورهای منطقه و هتل های فوق لوکس می گذرانید، سردار قاسم سلیمانی جانش را در کف گرفته و با بهره از همه تجربیاتش و به خطر انداختن جان خود با داعش و تروریسم تکفیری مباره می کند و آنگاه شما ایران را در مورد تروریسم داعش محکوم می کنید؟

همه می دانند که تروریسم تکفیری داعش و جبهه النصره و طالبان و القاعده ریشه در یک ایدئولوژی خطرناک دارند که منزلگاه آن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است. داعش و تروریست های تکفیری با پول و اسلحه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رشد و پدید آمدند، بگویید شما برای مبارزه با آن چه کرده اید؟ اینها واقعیاتی است که کسی در این کنفرانس جرأت ندارد در مورد آن حرف بزند."

در آن اجلاس همچنین ژان-ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه ایران را تهدیدی برای امنیت جهانی قلمداد کرد. موسویان درپاسخ به او نیز گفت:

"آقای وزیر! شما ایران را تهدیدی در راستای اشاعۀ سلاح های هسته ای دانستید. شما می دانید که ایران بمب هسته ای ندارد و هیچ نشانه ای مبنی بر انحراف برنامه هسته ای ایران به سمت ساخت بمب مشاهده نشده است. شما می دانید که اسراییل تنها کشوری است در خاورمیانه که بمب هسته ای دارد و حقیقت امر این است که ۴۰۰ بمب هسته ای اسراییل صلح و امنیت خاورمیانه را تهدید می کند. چرا شما یک کلمه در مورد این واقعیت صحبت نکردید و نمی کنید؟ شما بهتر می دانید که هدف اول معاهده ان‌پی‌تی، خلع سلاح هسته ای است.

پنج قدرت بزرگ مذاکره کننده با ایران دارای ۲۲۰۰۰ بمب هسته ای هستند و ۴۰ سال است که معاهدۀ ان‌پی‌تی را زیر پا گذاشته و نقض کرده اند. آیا شما ۲۲۰۰۰ بمب هسته ای را نابود کرده اید؟ چرا فرانسه بمب های هسته ای خود را نابود نکرده و چرا ان‌پی‌تی را نقض کرده است؟ برعکس فرانسه و قدرتهای بزرگ با کشورهایی که ان‌پی‌تی را نپذیرفته و بمب هسته ای ساخته اند مثل اسراییل و پاکستان و هند رابطه استراتژیک برقرار کرده و همۀ تحریمها را علیه ایران اعمال نموده است؛ در حالیکه ایران عضو معاهدۀ ان‌پی‌تی است و بمب هسته ای ندارد و جالب تر اینکه فرانسه به اسراییل کمک کرد تا بمب هسته ای بسازد.چرا این واقعیتها را نادیده می گیرید؟"

به نظر می رسد پاسخ های موسویان در مقابل تبلیغات ضد ایرانی اعراب موجب شد که دولت بحرین برای دومین سال متوالی از صدور ویزا برای وی خودداری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چقدر تو دنیا تنها شدیم همه از ایران به عنوان حامی تروریست یاد میکنند
      لازم ست وزارت امور خارجه وجه ی ایران رو در دنیا بهبود ببخشد

    • بدون نام

      خوب معلومه ویزا نمیدن. ما که با اونا هیچ رابطه سیاسی نداریم و هر روز جنگ لفظی بینمون شدت میگیره نباید توقعی به غیر این داشته باشیم.

    • حسین خدایی

      احسنت به جناب آقای موسویان اگه دستگاه دیپلماسی ما فقط چندتاازاین جورآدمهاداشت الان وضعیت کشورمااین نبود جرات ، شهامت وجسارت بیان واقعیات درکناریک عقلانیت سالم مثبت ترازسیاسی مارودرجهان افزایش خواهد دادقطعاباخنده ونرمخویی حضرات فعلی که بعضاخودفروختگی وخودباخته گی آنهاهم بدفعات باثبات رسیده گره گشای مشکلات مانخواهدبود .

    • نا آشنا

      انشالاه بعد از داعش ایران باید دستی بر سر دل کشورهای عربی معاند بکشد تا این را ... از بین ببرد تا داعشهای دیگر با نامهای دیگر متولد نشود

    • غلامی خورموج

      خدا نابودشان کنه سران عرب که از داعش و تکفیریها کمک میکنند

    • حمید

      درود بر آقای موسویان

    • محمد

      افرین آقای موسویان
      پاسخ شما به نماینده فرانسه عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج