جاباما
۴۳۸۳۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ارزان ترین سفرهایی که در نوروز می توان رفت

شمارش معکوس برای نوروز ۹۲ شروع شده و حالا تورهای گردشگری ۳۰ روز فرصت دارند تا برای پکیج‌های نوروزی‌شان بازاریابی کنند؛ پکیج‌های گران‌قیمتی که هزینه بعضی از آنها نسبت به سال قبل دوبرابر شده است.

مجله مهر: شمارش معکوس برای نوروز ۹۲ شروع شده و حالا تورهای گردشگری ۳۰ روز فرصت دارند تا برای پکیج‌های نوروزی‌شان بازاریابی کنند؛ پکیج‌های گران‌قیمتی که هزینه بعضی از آنها نسبت به سال قبل دوبرابر شده است.

اگر نوروز سال ۹۱ را می‌توانستید با حدود یک و نیم میلیون تومان در جزایر مالزی و جنگل‌های استوایی‌اش بگذرانید، حالا باید همین مبلغ را بدهید و به سفری ۴روزه در جزیره کیش بروید. سفری که با همراهی خانواده و هزینه های خورد و خوراک و خرید بیشتر از ۵میلیون تومان برای یک خانواده چهار نفره تمام خواهد شد.

اما اگر دست‌تان بازتر باشد و بخواهید سفر خارجی را جایگزین تور ۴روزه کیش کنید، باید برای هر نفر از ۴ تا ۱۲ میلیون هزینه کنید! رقمی که شاید معادل حقوق ۶ماه تا یک سال کارمندی شما باشد!

از اروپا تا افریقا

در فهرست تورهایی که آژانس‌های گردشگری برای نوروز دست و پا کرده اند، تور ۱۶روزه چین با اقامت در هتل ۵ستاره، برای هر نفر حداقل ۸میلیون تومان تمام می‌شود. این تور که با پرواز ایرانی انجام می‌شود، شامل اقامت در هتل ۵ستاره، ترانسفر، گشت و راهنمای فارسی زبان است اما در آن خبری از وعده‌های غذایی ناهار و شام و تخفیف در بلیط بازدید از مراکز دیدنی نیست.

اما اگر بخواهید ۱۲روز از نوروزتان را در یکی از هتل‌های ۴ستاره افریقای جنوبی بگذرانید، باید ۱۱میلیون تومان بپردازید. خدمات این تور با۳ شب اقامت ژوهانسبورگ، ۲ شب سان سیتی و ۵ شب کیپتان، شامل هزینه های ترنسفر، راهنمای فارسی زبان، بیمه و گشت است.

برای اقامت ۱۲روزه در اسپانیا و ایتالیا هم حداقل باید ۱۸میلیون تومان بپردازید. رقمی که البته تا تابستان امسال حدود ۷میلیون تومان بود و تابستان سال ۹۰حدود ۴میلیون تومان تمام می شد؛ اما حالا با رشد ۱۰۰درصدی قیمت تور اروپا نسبت به تابستان امسال و ۲۰۰ درصدی نسبت به تابستان سال قبل به ۱۰ تا ۱۴میلیون تومان رسیده است. این تور ۱۸میلیونی اروپا شامل ۲شب اقامت در ونیز، ۲ شب فلورانس، ۳ شب رم، ۳ شب بارسلون و یک شب اقامت در کشتی است.

اما برای ایرانی‌هایی که قرار است سفرهای خارجی ارزان‌تری را در نورزو داشته باشند، مالزی، ترکیه و امارات گزینه های مناسب‌تری هستند. تور یک هفته‌ای مالزی برای نوروز امسال حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان هزینه دارد. سفر به دبی و اقامت در هتلی ۵ستاره، از ۳ میلیون تا ۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر تمام می‌شود و تور آنتالیای ترکیه هم برای یک هفته، حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان قیمت دارد. رقم‌هایی که شاید نوروز سال ۹۱ برای سفر خانوادگی به این کشورها باید پرداخت می‌کردید و حالا هزینه سفر تک نفره را کفاف می‌دهد.

یک ماه حقوق؛ ۴روز اصفهان

گرانی سفرهای خارجی اگرچه با بالا رفتن قیمت دلار ارتباط دارد اما سایه این گرانی روی سفرهای داخلی هم افتاده است. افزایش هزینه حمل و نقل هوایی و ریلی شاید اولین متهم این گرانی باشد که در آبان ماه امسال قیمت بلیط هواپیما را۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش داد و یک ماه بعد، بلیط قطار را ۱۵ تا ۲۵درصد گران‌تر کرد. گرانی هایی که سال بعد، با افزایش ۱۵ تا ۳۵درصدی هزینه اقامت در هتل ها قیمت تورهای گردشگری را از این هم بالاتر خواهد برد.

با تمام این‌ها، در نوروز امسال اگر بخواهید روی گزینه های متداول داخلی مثل شیراز، اصفهان یا یزد برنامه ریزی کنید، باید حداقل نفری ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان کنار بگذارید. تور ۴روزه شیراز با اقامت در هتل ۴ستاره ۷۰۰ هزار تومان برایتان تمام می شود.

سفر به اصفهان هم از ۵۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد. برای سفر ۴روزه به یزد باید نفری حداقل ۶۰۰ هزار تومان کنار بگذارید و سفر به بوشهر هم حدود ۵۵۰ تا ۷۵۰ هزارتومان برایتان آب می‌خورد. مسافران مشهد هم باید نفری ۶۹۰ تا ۷۹۰ هزارتومان باید برای سفر هوایی به این شهر و اقامت در یک هتل ۴ و ۵ ستاره هزینه کنند.

اما این سفرها، هنوز گران‌ترین سفرهای داخلی نوروز ۹۲ نیستنند. مناطق آزاد چابهار و کیش عید امسال یکه‌تازی می کنند. برای سفری ۴روزه در چابهار باید حداقل نفری ۸۵۰ هزار تومان بپردازید و برای اقامت ۴روزه در کیش هم بسته به هتل و زمانی که برای سفر انتخاب می‌کنید، هزینه شما از نفری ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان متفاوت خواهد بود.

سفرهای ارزان برای مسافران ماجراجو

با همه این گرانی‌ها، آژانس‌های گردشگری امسال گزینه‌های ارزان‌تری را هم برای مسافران‌شان دست و پا کرده‌اند. گزینه‌هایی که شاید زیر سایه پکیج‌های لوکسی که هرسال برای نوروز تدارک دیده می‌شود مخفی شده باشند اما می‌توانند بهانه خوبی برای یک سفر متفاوت و کم‌هزینه باشند.

در این پکیج‌ها نه خبری از هتل‌های ۵ستاره است و نه سفر هوایی و اقامت طولانی مدت. با اتوبوس راه می‌افتید، دو سه شب را در طبیعت می‌مانید و با حداقل هزینه یک سفر طبیعت‌گردی کوتاه را تجربه می‌کنید.

یک سفر دو روزه به کویر ورزنه و تالاب گاوخونی در نوروز امسال برایتان ۱۵۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. این تور شامل صبحانه، ناهار و شام و یک شب اقامت در کمپ است و بازديد از کوير ورزنه، تپه‌هاي شن روان، شترسواري و برپايي آتش، تالاب گاوخوني، مراسم سنتی گاوچاه و بناهای تاریخی منطقه را شامل می شود.

تور چالوس هم با اقامت سه روزه در خانه‌های محلی و ۳وعده غذا در روز، برایتان ۳۵۰ هزار تومان تمام می‌شود. برای سفر به استان گلستان و اقامت ۳ روزه در کلبه چوبی هم باید حدود ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بپردازید. این پکیج شامل بازديد از خالد نبي، روستاهای گرگان، برنامه‌های نان‌پزی در تنور، پشم‌ريسي، پارچه‌بافي و بازدید از بناهای تاریخی منطقه است و تمام وعده‌های غذایی مدت اقامت را شامل می‌شود.

سفر به کاشان با اتوبوس و اقامت در خانه های تاریخی این شهر هم برای ۳روز حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰هزارتومان برایتان هزینه دارد که این تور شامل وعده های غذایی و بازدید از بناهای تاریخی خواهد بود.

تورهای یک و دو روزه به نمک آبرود، ماسوله، کلاردشت، قلعه رودخان تنگه واشی و حتی گشت و گذار یک روزه در تهران هم گزینه های دیگری هستند که این روزها در آژانس‌های مسافرتی به عنوان سفر ارزان به شما پیشنهاد می‌شود. قیمت این تورها بسته به مسافت و مدت زمان اقامت شما از ۳۵ تا ۱۰۰هزار تومان متفاوت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج