جاباما
۴۳۸۴۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

روایت باهنر از نوع رابطه لاریجانی و روحانی

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: دولت یازدهم پروژه‌های نیمه تمام را به ارث برده است.

خبرآنلاین: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: دولت یازدهم پروژه‌های نیمه تمام را به ارث برده است.

محمدرضا باهنر پیرامون روابط مجلس و دولت اظهار داشت: رابطه هیئت رئیسه مجلس و رؤسای مجلس با رؤسای جمهور عموما باید مثبت، سازنده، هم‌افزا و همگرا باشد البته هیئت رئیسه و رؤسای مجلس باید از کارهای دولت مواظبت کنند.

وی در ادامه افزود: ارتباط لاریجانی و روحانی دقیقا در این تعادل قرار دارد یعنی لاریجانی تلاش می‌کند از کارهای مثبت دولت حمایت کند و نمایندگان مجلس را به آن سمت مدیریت کند.

دبیر کل جبهه پیروان با بیان اینکه در حال حاضر لاریجانی و روحانی تلاششان بر این است که در مورد کارهایی که در جهت منافع ملی قرار دارد به یکدیگر کمک کنند، ادامه داد: طبیعی است توقعاتی را مجلس از دولت داشته باشد و دولت باید فشار بیشتری بر انجام بعضی از کارها بیاورد اما نباید منافع ملی فدای رفاقت‌های تشکیلاتی و حزبی شود، البته این موضوع را در حال حاضر حس نمی‌کنم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: رابطه کف قوا با رابطه رأس قوا کاملا متفاوت است اما سه قوه تعبیه شده‌اند که امور کشور را مدیریت کنند و به سمت اهداف کمی و کیفی نظام حرکت کنند.

وی در ادامه افزود: کارکرد قوا قاعدتاً در راستای همکاری، هم‌افزایی و همگرایی قرار دارد، از طرفی قوه مقننه در بخش‌هایی ناظر بر عملکرد دولت است و قوه قضاییه نظارت عام بر حسن اجرای قوانین دارد.

باهنر با بیان اینکه رئیس مجلس و هیئت رئیسه باید قاعدتا در فضایی باشند که دولت را در کارهای مثبت و ملی اعم از منافع ملی، امنیت ملی و پروژه‌های بزرگ ملی کمک کنند، ادامه داد: همچنین واقعیات و امکانات دولت را درک کند و مبتنی بر آن از یکدیگر انتظار داشته باشند. این توقع حداقلی است که از رؤسای قوا و یا هیئت رئیسه مجلس، هیئت دولت و حتی رؤسای کمیسیون‌ها و وزارت‌خانه‌های ناظر بر کمیسیون‌ها وجود دارد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص عملکرد دولت‎های گذشته گفت: دولت‌های گذشته دیکته‌هایی داشتند که با غلط‌هایی همراه بود البته بعضی‌ها غلط‌هایشان را قبول کردند اما برخی‌ها غلط‌هایشان را قبول ندارند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه دولتی نیمه‌تمام باقی مانده است، ادامه داد: البته دو سال قبل تصویب کردیم که دولت باید این پروژه‌ها را تسویه و تا حداکثر امکان آنها را واگذار کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این پروژه های نیمه تمام مربوط به کدام دولت است، گفت: فرقی نمی‌کند مربوط به کدام دولت است، زیرا دولت یازدهم این پروژه‌ها را ارث برده است، مثلا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام داریم و شاید تا پایان سال دولت بتواند ۳۰ هزار میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی کند، با این وجود ما مهندس‌ها معتقدیم با ۳۰ هزار میلیارد تومان هیچ درصدی از کار جلو نمی‌رود زیرا ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه استهلاک پروژه‌های زمین مانده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج