۴۳۸۶۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معرفی گروه‌های احتمالی موسیقی فجر

در حالی به زمان برپایی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نزدیک می‌شویم که تا امروز به طور رسمی جزئیاتی از بخش‌های برپایی و هنرمندان حاضر در این رویداد اعلام نشده است.

خبرگزاری مهر: در حالی به زمان برپایی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نزدیک می‌شویم که تا امروز به طور رسمی جزئیاتی از بخش‌های برپایی و هنرمندان حاضر در این رویداد اعلام نشده است.

سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در حالی به عنوان اولین رویداد مرتبط با جشن های هنری سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایرانی کار خود را از روز ۲۲ دی ماه آغاز می کند که با توجه به گفتگوهای رسانه ای و منابع غیر رسمی تا امروز احتمال حضور برخی از گروه ها و خوانندگان مطرح موسیقی کشورمان در این جشنواره مطرح شده است.
معرفی گروه‌های احتمالی موسیقی فجر

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی، ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان، ارکستر فیلارمونیک کردستان به رهبری مهدی احمدی، ارکستر شهر تهران به رهبری اسماعیل تهرانی، گروه آوازی تهران به رهبری میلاد عمرانلو، گروه کُر نامیرا به رهبری فرهاد هراتی و گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد، ارکستر «بادی کارا» به رهبری بردیا کیارس، گروه «رستاک»، محسن یگانه، محمد علیزاده، سینا شعبانخانی، اشوان، گروه «پازل بند»، گروه «چارتار»، گروه پرواز همای، سیامک عباسی و حامد همایون از جمله گروه ها و هنرمندانی هستند که طی روزهای گذشته نام آنها به عنوان گزینه های احتمالی حضور در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر مطرح شده است.

غیر از اینکه هنوز نام دقیقی از هنرمندان و گروه‌ها برای شرکت در بخش موسیقی نواحی جشنواره در رسانه ها و محافل غیر خبری مطرح نشده است، در بخش بین الملل نیز که یکی از پرچالش ترین بخش های جشنواره موسیقی فجر طی ادوار گذشته مطرح شده هنوز از گروه یا هنرمندی به طور جدی خبری منتشر نشده است.

اما طی روزهای گذشته اخباری منتشر شده که گویا برادران پورناظری که سال گذشته حضور پررنگ و تاثیرگذاری در جریان برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های جشنواره داشتند، قرار است در بخش بین الملل این دوره نیز با دبیرخانه جشنواره همکاری کنند که در این مورد هنوز هیچ خبر رسمی از سوی ستاد جشنواره منتشر نشده است. این در حالی است که حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر طی روزهای گذشته صریحا اعلام کرده بود: «من از همه کسانی که انگیزه حضور و نقش‌آفرینی در برگزاری هرچه بهتر جشنواره را دارند، دعوت می‌کنم حضور داشته باشند. باید بگویم بخش بین‌الملل جشنواره مستقیما با نظارت من مشغول فعالیت است و قطعا مسئولیت برگزاری‌اش به کس دیگری داده نخواهد شد.»

طبق اعلامی که از سوی ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به رسانه ها ارسال شده بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره با محوریت ایران فرهنگی و با حضور کشورهای آسیای میانه از جمله آذربایجان، تاجیکستان، هند، لبنان و کشورهایی از اروپا مانند اسپانیا، پرتغال، فرانسه، ایتالیا و ژاپن برگزار می شود.

اما در بخش جایزه «باربد» که در دوره اول برگزاری خود با چالش ها و اما و اگرهایی همراه بود بنا شده که تغییراتی در آیین نامه داوری صورت پذیرد و البته امکان اضافه شدن برخی از بخش ها نیز وجود دارد که در این مورد هنوز از سوی ستاد جشنواره جزییاتی اعلام نشده است. جایزهٔ «باربَد» تندیسی است که به برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر اهدا می‌شود. این جایزه با نظر برگزارکنندگان جشنواره موسیقی فجر، از سی و یکمین دوره جشنواره به برگزیدگان اهدا می‌شود. مجموعاً در ۷ گرایش، ۱۶ جایزه باربد اهدا می‌شود.

بهترین آلبوم موسیقی ایرانی سال، بهترین آلبوم موسیقی نواحی سال، بهترین آلبوم موسیقی کلاسیک سال، بهترین آلبوم موسیقی ایرانی سال، بهترین آلبوم موسیقی فیوژن سال، بهترین آلبوم موسیقی پاپ سال، بهترین آلبوم موسیقی تلفیقی سال از جمله بخش های کلی جایزه «باربد» سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بودند.

سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به مدیریت حمیدرضا نوربخش و مدیریت اجرایی انجمن موسیقی ایران از ۲۲ دی تا ۱ بهمن ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج