۴۳۸۷۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

وین، دوباره در کانون توجه بازارهای جهانی نفت

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا دقایقی دیگر مقابل بیش از ١٠ کشور غیرعضو می نشینند تا افزون بر ثبت نشست بی سابقه، قیمت نفت را به سمت قیمت‌های بالاتر سوق دهند.

خبرگزاری ایسنا: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا دقایقی دیگر مقابل بیش از ١٠ کشور غیرعضو می نشینند تا افزون بر ثبت نشست بی سابقه، قیمت نفت را به سمت قیمت‌های بالاتر سوق دهند.

«وین» پایتخت اتریش، برای دومین بار در کمتر از ٢ هفته اخیر میزبان بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان شد تا نقش خود را به این شکل در سروسامان بخشیدن به بازار نفت ایفا کند.

١٣ کشور عضو اوپک در نشست ١٠ آذرماه در وین توافق کردند برای سروسامان دادن به بازار نفت، تولید خود را یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز کاهش دهند، عربستان با کاهش حدود ٥٠٠ هزار بشکه بالاترین مقدار کاهش تولید را به خود اختصاص داده است.

توافق ١٠ آذرماه اوپک، از یکم ژانویه ٢٠١٧ اجرایی می شود؛ مدت اعتبار این توافق نامه ٦ ماه است که بر اساس آن کشورهای عضو اوپک به جز لیبی و نیجریه، قرار است ٤,٥ درصد از تولید خود را کاهش دهند و ایران نیز مجاز خواهد بود ٩٠ هزار بشکه به تولید نفت خود به صورت میانگین در ٦ ماه بیفزاید.

قزاستان، گینه، آذربایجان، روسیه، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و سودان جنوبی کشورهایی هستند که امروز در دیدار با ١٣ کشور عضو اوپک حضور دارند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه پیشتر موافقت خود را برای کاهش تولید ٣٠٠ هزار بشکه در روز اعلام کرده است، خبرها حاکی از آن است که مکزیک نیز با کاهش ١٥٠ هزار بشکه ای از تولید نفت خود موافقت کرده است؛ مذاکرات بیشتر در این زمینه ادامه خواهد داشت.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان اعلام کرده است که به نشست تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که قرار است امروز (٢٠ آذرماه) در وین برگزار شود، خوشبین است.

رؤسای نمایندگی کشوهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از ساعتی پیش در یک صبحانه کاری در هتل اینترکنتیننتال وین مذاکرات غیر رسمی را آغاز کرده اند و اخبارها حاکی از آن است که در این صبحانه کاری نیمی از راه توافق را طی کنند.

نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در محل دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج