جاباما
۴۳۸۷۶۶
۲ نظر
۵۰۴۶
۲ نظر
۵۰۴۶
پ

برترین استادان معاصر سینمای جهان

این لیستی از بزرگترین فیلمسازان معاصر جهان است. سینماگرانی که هنوز فیلم می سازند و توانسته اند کیفیت جادویی آثار خود را حفظ کنند. برخی از آنها مثل هانکه و و دیوید لینچ دیگر از دروازه تاریخ گذشته اند و فیلمسازان کلاسیک محسوب می شوند و بقیه هم شانس بسیار بالایی در ماندگار شدن در تاریخ سینما به عنوان فیلمسازان بزرگ دارند.

روزنامه هفت صبح - فریده کلخورانی: این لیستی از بزرگترین فیلمسازان معاصر جهان است. سینماگرانی که هنوز فیلم می سازند و توانسته اند کیفیت جادویی آثار خود را حفظ کنند. برخی از آنها مثل هانکه و و دیوید لینچ دیگر از دروازه تاریخ گذشته اند و فیلمسازان کلاسیک محسوب می شوند و بقیه هم شانس بسیار بالایی در ماندگار شدن در تاریخ سینما به عنوان فیلمسازان بزرگ دارند. یک لیست ۱۳ نفره از بهترین فیلمسازان معاصر جهان که هنوز می توانیم از آنها انتظار خلق یک شاهکار داشته باشیم.

۱- میشاییل هانکه
برترین استادان معاصر سینمای جهان

فیلمساز کهنسال اتریشی خیلی دیر وارد دنیای سینمای حرفه ای شد و کشفش به عنوان یک غول سینمایی هم دیر اتفاق افتاد اما هر چه هست او در حال حاضر بزرگترین فیلمساز معاصر است. درام های روانشناسانه اش در منتهی الیه شقاوت حرکت می کنند اما با تمام این احوال نمی توان چشم از آنها برداشت. عشق، روبان سفید، پنهان، کد ناشناخته، بازی های مسخره و معلم پیانو بهترین فیلم های این نابغه کهنسال ترسناک هستند. او ۷۴ ساله است.

۲- الکساندر سوکوروف
برترین استادان معاصر سینمای جهان

فیلمساز ۶۴ ساله روسی به خاطر نوآوری ها و ماجراجویی های تکنیکی خود شهرت پیدا کرده است. به خصوص فیلم تک برداشته مشهورش به نام کشتی روسی. پدر و پسر، مادر و پسر و همینطور الکساندرا از فیلم های مشهور این وارث تارکوفسکی محسوب می شوند.

۳- بلاتار
برترین استادان معاصر سینمای جهان
فیلمساز 60 ساله مجار طی 28 سال فیلمسازی فقط یازده فیلم ساخته که یکی از یکی عجیب تر هستند. او در سال 2007 و 2011 دوتا از شاهکارهایش را عرضه کرد که شامل اسب تورین و فیلم مردی از لندن بوده اند. شاهکار اصلی او فیلم satantango در دهه 90 ساخته شده است. او بازمانده نسل استادان افسرده حال اروپای شرقی است، مثل تارکوفسکی و آنجلوپولوس و کیسلوفسکی.
4- هوهشیائو هشین
برترین استادان معاصر سینمای جهان

فیلمساز ۶۹ سلاه چینی تبار امسال با فیلم آدمکش نشان داد که هنوز تمام نشده است. این استاد بزرگ در دهه ۸۰ میلادی با فیلم های مشهوری چون شهر اندوه و استاد عروسکساز به چهره ای بین المللی بدل شد و در دهه ۹۰ با فیلم گل های شانگهای جایگاه خود را تثبیت کرد اما سپس برای مدتی طولانی نزدیک به دو دهه پروژه های شکست خورده در دست گرفت و نهایتا امسال با روایت تغزلی اش از یک زن آدمکش مربوط به قرن ۹ و ۱۰ میلادی در چین، دوباره جایگاه خود را پس گرفت.

۵- لارس فون تریه
برترین استادان معاصر سینمای جهان

فیلمساز دانمارکی بیش از ۳۰ سال است که به فیلمسازی مشغول است و در سبک ها و شیوه های مختلف توانایی های تکنیکی خود را آزموده است. از موزیکال روشنفکرانه ای مثل رقصنده در تاریکی تا فیلم آوانگاردی مثل داگویل و فیلم علمی تخیلی و فلسفی مثل ملانکولیا و فیلم های اروتیکی مثل تمفوماتیاک و البته فیلم نوآر استیلیزه ای مثل اروپا. هیچ کس نمی داند فیلم بعدی این فیلمساز دانمارکی چه حال و هوایی دارد اما همه مطمئن هستند به هر حال فیلمی دیدنی خواهد بود. فون تریه ۶۰ ساله است.

۶- استیون اسپیلبرگ
برترین استادان معاصر سینمای جهان

فیلمساز ۶۹ ساله. بعد از چهل و پنج سال فیلمسازی حرفه ای او هنوز پرتوان و خبرساز است و قصدی برای بازنشستگی ندارد. فیلم های آخرش مثل لینکلن، اسب جنگی، تن تن و یا پل جاسوس ها هیچ کدام شاهکار نبودند اما هیچ کدام شان هم ناامیدکننده از آب در نیامدند تا هنوز چشم ها به دنبال فیلم بعدی استاد باشد. سازنده آثار بزرگی مثل آرواره ها، ئی تی، برخورد نزدیک از نوع سوم، مونیخ، فهرست شندلر و ...

۷- وونگ کاروای
برترین استادان معاصر سینمای جهان

فیلمساز بزرگ تایوانی را با در حال و هوای عشق می شناسند، فیلمی که به عنوان بهترین فیلم هزاره سوم می شناسند اما فیلم های دیگرش نتوانستند موفقیت این اثر را تکرار کنند. چونکینگ اکسپرس، ۲۰۴۶ و استاد بزرگ دیگر آثار مهم این فیلمساز تکرو هستند. او ۵۸ ساله است و نسبت به خیلی از همتایان خود، جوان محسوب می شود.

۸- کوئنتین تارانتینو
برترین استادان معاصر سینمای جهان

این مبدع بزرگ سبک یک بدشانسی بزرگ داشت و این که با همان دو فیلم اولش (سگدانی و قصه های عامه پسند) به بالاترین حد ظرفیت تکنیکی سینمای خود رسید و در بقیه فیلم هایش نتوانست از آن سد عبور کند. فیلم های موفقی مثل بیل را بکش و حرامزاده های لعنتی و فیلم های ناموفقی مثل هشت نفرت انگیز و جنگو آزاد شده. تارانتینو هم فقط ۵۳ سال دارد. هر چند خودش از بازنشستگی قریب الوقوعش سخن گفته است.

۹- دیوید لینچ
برترین استادان معاصر سینمای جهان

استاد نخبه و فرهیخته سینمای پست مدرن سال هاست که از سینما کناره گرفته و به طراحی لباس برای بانوان مشغول است. سینما چشم به راه بازگشت سازنده شاهکارهایی مثل مالهالند درایو و یا مخمل آبی است. لینچ ۷۰ ساله است.

۱۰- مارتین اسکورسیزی
برترین استادان معاصر سینمای جهان

سینمای جهان ایمانش را به مارتین بزرگ حفظ کرده است. این که او سال هاست فیلم مهمی نساخته هم تاثیری در این اشتیاق ندارد. کسی که در هفتاد سالگی بتواند فیلم جنون آمیزی مثل گرگ وال استریت بسازد، هر کار دیگری هم می تواند بکند حتی خلق یک شاهکار. اسکورسیزی را با فیلم هایی چون راننده تاکسی، گاو خشمگین، رفقای خوب، خیابان های پایین شهر و البته پروژه هایی مثل کازینو، آخرین وسوسه مسیح، تنگه وحشت، هوانورد و شاتر آیلند. او اسکار خود را برای یکی از بی اهمیت ترین فیلم های خود گرفت، یعنی مرحوم شدگان. او ۷۳ ساله است.

۱۱- برادران کوئن
برترین استادان معاصر سینمای جهان

آنها تقریبا هر سال فیلم نمی سازند. فیلم آخرشان سلام بر سزار اتودی افراطی در ژانر سینمای برادران کوئن بود. آن قدر افراطی که تماشاگران را پس زد اما آنها همچنان سرحال و قدرتمند هستند و می توانند فیلم های بزرگی خلق کنند. چیزی در حد و حدود شاهکارهای آنها مثل لبوفسکی بزرگ و فارگو و بارتون فینک و جایی برای پیرمردها نیست. جوئل ۶۲ ساله است و اتان ۵۸ ساله.

۱۲- پل تامس اندرسون
برترین استادان معاصر سینمای جهان

فیلمساز رادیکار آمریکایی که با فیلم خون به پا می شود در میانه دهه پیش چشم ها را خیره کرد، هنوز از امیدهای سینما برای خلق شاهکارهای ماندگار محسوب می شود. تامس اندرسون با فیلم هایی مثل مرشد، ماگنولیا و شب های بوگی استعداد غریب خود را به سینمای هالیوود تحمیل کرده است. او تنها ۴۵ سال دارد.

۱۳- ویراستاکول آپیچانیونگ
برترین استادان معاصر سینمای جهان

فیلمساز پیشرو و اعجوبه تایلندی در یک دهه خلاقیت شگفت انگیز چشم ها را خیره کرده است. این نابغه هم تنها ۴۵ سال دارد و همه فیلم هایی که در سال های میان ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ ساخته است، در یک کلام شاهکار محسوب می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • javadR

      چرا اسم کریستوفر نولان نبود مگه بهترش هم داریم باید اولین باشه با فیلم هایی که ساخته تمامشون جز برترین فیلم ها اند

    • بدون نام

      پارک جان ووک هم هست ... کیم کی دوک .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج