۴۳۸۹۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سخت‌ترين دردي كه در زندگي‌ تجربه مي‌كنيد

سيستيت‌ بين‌بافتي يكي از بيماري‌هاي گيج‌كننده‌‌اي است كه گاهي تشخيص آن سخت مي‌شود. اين حالت يك التهاب مزمن ديواره مثانه است كه باعث درد لگن و مثانه به‌صورت مزمن مي‌شود و همچنين مي‌تواند باعث كاهش گنجايش مثانه شود

سخت‌ترين دردي كه در زندگي‌ تجربه  مي‌كنيد

مجله سیب سبز : سيستيت‌ بين‌بافتي يكي از بيماري‌هاي گيج‌كننده‌‌اي است كه گاهي تشخيص آن سخت مي‌شود. اين حالت يك التهاب مزمن ديواره مثانه است كه باعث درد لگن و مثانه به‌صورت مزمن مي‌شود و همچنين مي‌تواند باعث كاهش گنجايش مثانه شده و درنتيجه باعث ‌شود، فرد بيشتر به دستشويي برود. هيچ‌كس نمي‌داند علت اين بيماري چيست؛ اين حالت با عفونت دستگاه ادراري و عفونت مثانه متفاوت است زيرا در اين حالت التهاب ناشي از عفونت نيست و آنتي‌بيوتيك‌ها نمي‌توانند در درمان موثر باشند.

سخت‌ترين دردي كه در زندگي‌ تجربه  مي‌كنيد

بعضي‌اوقات التهاب آن‌قدر شديد و وخيم است كه زخم‌هايي در ديواره‌ مثانه ايجاد مي‌كند. اين حالت در زنان شايع‌تر و در واقع 90درصد از موارد آن در زنان رخ مي‌دهد. بعضي پزشكان معتقدند، اين حالت يك بيماري اتوايمون است كه پس از يك عفونت مثانه رخ مي‌دهد اما برخي ديگر مي‌گويند، موادي كه در ادرار وجود دارد مي‌تواند باعث صدمه‌‌خوردن جداره مثانه شود. براي رفع اين مشكل هنوز درماني كشف نشده اما گاهي ممكن است علائم بدون هيچ‌درماني برطرف شوند، گاهي هم علائم براي مدتي برطرف مي‌شوند اما دوباره پيدا مي‌شوند. گاهي حتي ممكن است بين دوره‌هاي بيماري‌ فاصله‌هاي چند ساله ای وجود داشته باشد.

روزي 60 ‌بار مراجعه به دست شويي!

علائم سيستيت ‌بين‌بافتي شامل درد لگن، احساس فشار، درد در لمس و درد شديد و مداوم در مثانه و كل لگن است. فرد ممكن است، احساس تكرر ادرار و فوريت داشته باشند. زناني كه دچار حالت بسيار شديد اين بيماري مي‌شوند ممكن است روزي 60 ‌بار به دست شويي بروند. در برخي بيماران پرشدن مثانه و در برخي ديگر خالي‌شدن آن باعث ايجاد درد مي‌شود. به‌طور معمول درد طي روزهاي دوره ماهانه شديد‌تر مي‌شود. تشخيص اين حالت به وسيله شيوه‌اي است كه سيستوسكوپي ناميده مي‌شود كه نوعي آندوسكوپي براي ديدن داخل مثانه است.

مرگبار نيست اما مواظب باشيد

اگر بيشتر از يك‌بار دچار سنگ‌هاي كليه شده‌ايد يا اگر سابقه خانوادگي ابتلا به سنگ‌هاي كليوي را داريد، احتمالا تمايل خواهيد داشت كه پزشكان معالج شما كاري بكنند كه ديگر به اين سنگ‌ها مبتلا نشويد. با تغييرات در رژيم غذايي و نوشيدن آب به مقدار كافي مي‌توان بسياري از سنگ‌ها را كوچك كرد يا مانع از تشكيل‌ آن‌ها شد اما بعضي از انواع سنگ‌ها هم به درمان‌هاي دارويي نياز دارند. براي اين كار نياز است كه پزشك معالج‌تان براي شما درخواست تجزيه ادرار را بدهد تا مشخص شود كه شما مستعد ابتلا به كدام نوع از سنگ‌ها هستيد و نقشه درمان مناسب را براي شما ترسيم كند. بسياري از اوقات نخستين حمله درد سنگ كليوي در ساعات شب و نيمه‌شب رخ مي‌دهد. در اين موارد گاهي افراد سعي مي‌كنند با خوردن مسكن درد را آرام‌كنند اما بهترين كار اين است كه در هر ساعتي كه دچار مشكل شديد به بخش اورژانس مراجعه كنيد. سنگ‌هاي كليوي مشكل مرگباري نيستند اما درد بسيار شديد دارند كه معمولا به درمان‌هاي معمول خانگي جواب نمي‌دهند. در ضمن يادتان باشد كه علائم سنگ كليه مشابه علائم حالت‌هايي است كه ممكن است مرگبار باشند، پس بلافاصله پس از بروز علائم به بخش اورژانس مراجعه كنيد.

سخت‌ترين دردي كه در زندگي‌ تجربه  مي‌كنيد

اين زنان نبايد گوجه‌فرنگي و شكلات بخورند

برخي داروها در زنان مبتلا به اين حالت مفيد بوده است مثلا پنتوزان پلي سولفات و مسكن‌هايي مثل ايبوپروفن و داروهاي ضدافسردگي و حتي در برخي موارد، داروهاي آنتي‌هيستامين. پزشكان در كنار تجويز دارو ممكن است تغييراتي را هم در رژيم‌هاي غذايي افراد منظور كنند. در موارد شديدتر هم ممكن است اعمالي مثل تحريك الكتريكي مثانه يا عمل‌‌هاي جراحي ترميمي، لازم شود.هنوز مطالعات جامع و كاملي در مورد تاثير رژيم‌هاي غذايي روي حالت سيستيت بين‌بافتي انجام نگرفته است اما بسياري از زنان مي‌گويند كه گوجه‌فرنگي، انواع سس‌ها، شكلات‌ها، نوشيدني‌ها و مايعات حاوي كافئين و غذاهاي حاوي چربي بالا علائم را در آن‌ها تشديد مي‌بخشند، در گروهي ديگر هم خوردن هرگونه نوشيدن يا غذاهاي حاوي قندهاي مصنوعي به‌شدت علائم را بدتر مي‌كند. به هر حال بايد از هرچيزي كه علائم را بدتر مي‌كند پرهيز كنيد. برخي پزشكان معتقدند، كساني كه رژيم غذايي آن‌ها شامل چند وعده غذايي كم‌حجم‌ و از گروه‌هاي مختلف غذايي باشد، علائم و دردهاي كمتري را تجربه خواهند كرد. در ضمن خيال‌تان راحت باشد كه اين مشكل هيچ‌ مشكلي در روند طبيعي بارداري يك‌زن ايجاد نخواهد كرد.

بدون كليه، هرگز

كليه‌ها براي داشتن يك زندگي معمول لازم هستند. شما مي‌توانيد با يك كليه زندگي كنيد اما بدون يك كليه مي‌ميريد. براي همين بايد كاملا مراقب كليه‌هاي خود باشيد. شما بايد به‌طور سالانه توسط پزشك معاينه شويد تا هرگونه مشكلات اوليه كليوي در شما تشخيص داده شود. بسياري از مشكلات جدي كليوي اگر زود كشف شوند قابل درمان
هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج