۴۳۹۱۳۹
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

رئیس سازمان بهزیستی:

غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می شود

رئیس سازمان بهزیستی گفت: برای کاهش معلولیت ها در کشور، غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می شود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان بهزیستی گفت: برای کاهش معلولیت ها در کشور، غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می شود.

انوشیروان محسنی ‌بندپی شنبه شب در حاشیه دیدار با کارکنان بهزیستی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: سالانه بالغ بر ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند که با اجرای طرح غربالگری ژنتیک از تولد نوزادان معلول جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: رویکرد سازمان بهزیستی تقدم پیشگیری بر درمان است و مجلس با پیشنهاد دولت برای اجرای طرح غربالگری ژنتیک ازدواج موافقت کرده است.

محسنی ‌بندپی گفت: در برنامه ششم توسعه به سازمان بهزیستی تکلیف شده تا موضوع غربالگری شنوایی سنجی را به بالای ۹۵ درصد برساند.

وی ادامه داد: استاندارد کردن، کیفی بخشی خدمات به معلولان و مراقبت در منزل جزو مهم ترین اولویت های سازمان بهزیستی است و به این منظور در برنامه ششم توسعه آخرین دستاوردهای روز دنیا در کیفیت بخشی خدمت به این قشر لحاظ می شود.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: تامین مسکن از خواسته های بحق معلولان است و این سازمان برای خانواده هایی که ۲ معلول و بیشتر از آن دارند هیچ محدودیتی در واگذاری مسکن ندارد.

وی گفت: برای ساخت مسکن معلولان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی 150میلیون ریال، سازمان بهزیستی 100 میلیون ریال و خیرین مسکن ساز نیز 50 میلیون ریال کمک می کنند.
محسنی ‌بندپی ادامه داد: میزان این تسهیلات در برنامه ششم توسعه برای خانوارهای با بیش از ۲ معلول ۲۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا می کند.

وی گفت: هم اکنون 46 هزار مسکن برای معلولان در حال ساخت است و بیش از 12 هزار نفر از خانواده های با بیش از 2 معلول متقاضی مسکن هستند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: بنیاد برکت نیز واحدهای مسکونی در حال ساخت برای معلولان را که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، تکمیل می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      طرح خوبی چون هزینه هاش بالا هستش دیگه ازدواج برای پسر و دخترها بیشتر شبیه رویا می شود بابا این برنامه ریزان و طراحان و پژوهش گران چنین امور ملی واقعا زحمتکش هستند چون از دوازده ماه سال 11ماه و 29روز خوابیدن خیلی سخته خدا کمکشون کنه.

    • سارا

      نخیر منبع اصلی معلولیت در شهرهای بزرگ در حال حاضر پارازیت وامواج ماکوروویو هست , سقط جنین و معلولیت ناشی از پارازیت ژنتیک هم میتونه باشه اما در حال حاضر پارازیتها باعث معلولیت میشه

    • بدون نام

      پنج میلیون کدوم خونه ساخته میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج