۴۳۹۱۸۳
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا دانشجویان چپ از روحانی انتقاد نمی کنند؟

جریان‌های به اصطلاح چپ دانشجویی آن روز با حمله به این سخنرانی و شکستن درها وارد سالن شدند و با سردادن شعارها و آتش زدن عکس رییس‌جمهور جلسه را متشنج کردند.

میثم مهدیار در روزنامه اصولگرای صبح نو نوشت: آذر ۸۶ آقای احمدی‌نژادی که ۲ سال قبل با شعار عدالت و ساده‌زیستی توانسته بود حمایت محرومان و حاشیه‌نشین‌ها را جلب و در مقابل نماد اشرافیت و سرمایه‌سالاری و رانت‌گرایی در افکار عمومی به ریاست جمهوری رسیده و سفرهای استانی را برای کم کردن حاشیه مرکز در حاکمیت جمهوری اسلامی شروع کرده بود؛ برای سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر حضور یافت. جریان‌های به اصطلاح چپ دانشجویی آن روز با حمله به این سخنرانی و شکستن درها وارد سالن شدند و با سردادن شعارها و آتش زدن عکس رییس‌جمهور جلسه را متشنج کردند.
البته این دانشجویان به اصطلاح چپ ۲ سال قبل نیز (سال ۱۳۸۴) همه تلاششان را برای انتخاب گزینه روبه‌روی احمدی‌نژاد به کار گرفته بودند. برخی از آنها بعداً با همکاری برخی از گروهک‌ها از ایران خارج شدند و در رسانه‌های «امپریالیستی» به تبیین مواضع عدالت‌خواهانه خود علیه جمهوری اسلامی مشغول شدند! آخرین نمونه آنها «شبنم مددزاده» که در سال ۸۷ دستگیر شده بود، آذرماه امسال در فرانسه رسماً عضویت خود را درگروهک تروریستی مجاهدین خلق اعلام کرد. آنها به ظاهر راهنمای چپ می‌زدند ولی در نهایت به راست پیچیدند.

5 آذرماه 95 قطار تبریز-مشهد در سمنان دچار حادثه شد و نزدیک به 50 نفر از مسافران قطار زنده زنده در آتش سوختند و بیش از 100نفر نیز زخمی شدند. مسوولان دولتی بلافاصله خطای انسانی را منشأ حادثه عنوان کردند اما به مرور مشخص شد خطای سیستم هوشمند کنترل و آلارم (ATC) در این خط، عامل اصلی حادثه بوده است. سیستمی که سال قبل از آن با تبلیغات بسیار توسط وزیر راه و معاون اول رییس‌جمهور افتتاح شده بود تا خطای عامل انسانی را به حداقل برساند اما در 6 ماه نخست سال جاری نزدیک به 4000خطا را ثبت کرده بود به نحوی که اعلام خطا به امری عادی برای سوزن‌بانان محلی تبدیل شده است. اکنون حتی فاش شده که سال گذشته قرارداد نصب و راه‌اندازی و تنظیم این سیستم هوشمند به مبلغ 28 میلیون دلار با یک شرکت روسی بسته شده بوده ولی ناگهان این قرارداد لغو شده و یک شرکت داخلی(مهاران) جایگزین آن شده است.
شرکتی که سهامدار اصلی آن همسر یکی از مدیران کل وزراتخانه آقای آخوندی است. در ادامه مشخص شده بسیاری از سهامداران شرکت‌های طرف قرارداد این وزارتخانه مسوولیت و ارتباطاتی با ستاد وزارت راه داشته و دارند. بدتر اینکه به نقل از آقای جعفرزاده نماینده حامی دولت، اسنادی به‌دست آمده که نشان می‌دهد وزارتخانه برای لاپوشانی این فسادها بلافاصله بعد از حادثه اسنادی را جعل کرده است. البته این تنها دسته گل وزیر راه نیست. رکود در بازار مسکن، معطلی سه ساله بیش از یک میلیون نفر از حاشیه‌نشینان و محرومانی که منتظر تکمیل مسکن‌های مهر خود هستند، رشد حوادث جاده‌ای منجر به مرگ و میر، تاکید بر حمل‌و‌نقل هوایی و خرید هواپیماهایی که امکان نشست و برخاست در بیش از 95 درصد فرودگاه‌های ایرانی را ندارند به جای حمل‌و‌نقل ریلی و جاده‌ای، فساد مالی در شرکت‌های عمرانی (پردیس و...) و ظلم به کارگران در شرکت‌های عمرانی زیر مجموعه آنها بخشی از دستاوردهای وزیری است که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را «رسوبات مارکسیستی» می‌داند.
واکنش دانشجویان به اصطلاح چپ به این دسته گل و البته دیگر دسته گل‌های دولت روحانی در چندماه اخیر دیدنی است. سکوت مثال زدنی آنها در برابر : «اختلاس هشت هزار میلیاردی منتسبان دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاس در بانک ملت توسط نزدیکان و منتسبان برادر رییس‌جمهور، گرانی دلار، افزایش ضریب جینی در سه سال گذشته، افزایش حدود سه برابری هزینه‌های جاری دولت در شرایط تحریم، نقض برجام توسط سنای آمریکا به واسطه توافق ضعیف (به اذعان خود رییس‌جمهور)، پرونده حقوق‌های نجومی مدیران دولتی، تعیین حداکثر حقوق 20میلیون تومانی برای مدیران دولتی، حذف ابزارهای شفافیت‌ساز داخلی چون «کارت سوخت، طرح شبنم، ایران کد، طرح نظارت بر حساب‌های بانکی، پرونده الکترونیک سلامت»، پنهان‌کاری در قراردادهای خارجی از برجام تا قراردادهای نفتی تا حتی قرارداد با رنو، مخالفت با شفاف شدن حقوق مدیران دولتی در دولت و مجلس دهم، بیکاری رو به تزاید و رکود و تعطیلی نیمی از واحدهای تولیدی در سه سال گذشته، تلاش وزیر صنعت برای خروج پتروشیمی‌ها از بورس به نفع عده‌ای خاص، انحراف در هزینه‌کرد طرح هشت هزار میلیاردی تحول سلامت، فشار وزارت بهداشت بر رسانه‌ها برای تعطیلی برنامه‌های انتقادی، افزایش چندصد درصدی تعرفه‌های پزشکی و درآمد پزشکان خاص، پیگیری ویژه بازاری کردن آموزش و پرورش، ادبیات نامناسب رییس‌جمهور با منتقدان و...» نمونه رویدادهایی است که هیچ‌کدام نتوانسته‌اند خمی به ابروی خاطر هیچ‌کدام از دانشجویان به اصطلاح چپ بیاورد.
در هیچ کدام از نشریات و کانال‌های تلگرامی آنها هیچ نشانی از اعتراض به این همه سوءمدیریت‌، ظلم به اقشار پایین دست، فساد و رانت دولتی‌ها دیده نمی‌شود. آنها در عوض این هنر را داشتند که در 16آذر و همزمان با سخنرانی رییس‌جمهور از همه این نشانه‌ها چشم‌پوشی کنند و تعدادی از آنها در یک راهپیمایی آرام با شعارهای مدیریت‌شده کلی‌گویانه شرکت کنند.
کسانی که آن رژه را راه انداختند همان‌هایی هستند که اتحادیه دانشجویی راه می‌اندازند، از جانب خود بیانیه فراگیر دانشجویان درباره مطالبات صنفی را چند روز قبل از 16 آذر منتشر کردند، در خفا توسط وزارت علوم دولت روحانی حمایت می‌شوند و سوار بر مطالبات صنفی دانشجویی ایده‌های سیاسی خود را پیش می‌برند. آنها تلاش می‌کنند ژستی اعتراضی و انتقادی بگیرند و دانشجویان را با خود همراه کنند ولی همزمان تلاش می‌کنند سویه‌های انتقادی و اعتراضی را از مواجهه مستقیم با دولت روحانی که ابایی از طرح و بیان صریح ایده‌های نولیبرالی خود در عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی و فرهنگی و آموزشی نداشته منحرف کنند. آنها اگرچه مانند اسلاف خود راهنمای چپ می‌زنند اما همواره به راست می‌پیچند.
طنز روزگار آنجاست که برخی از این جریانات «چپ» که چشم خود را به همه اتفاقات چندسال اخیر دولت بسته‌اند به ناگاه در چند روز اخیر احساس تکلیف کرده‌اند و در نامه‌ای به دیوید هاروی یکی از منتقدان نولیبرالیسم که اخیراً برای همایشی در زمینه زنان و زندگی شهری توسط شهرداری تهران به ایران دعوت شده، شهرداری تهران را به‌عنوان نماد سرمایه‌داری بی‌رحم! در ایران جا زده و از او خواسته‌اند با شرکت در این همایش به این نهاد عمومی در ایران مشروعیت ندهد! البته حتماً این تحرکات ربطی ندارد به انتخابات سال 96 که در آن شهردار تهران احتمالاً یکی از گزینه‌های اصلی مقابل «حسن روحانی» که در حال حاضر پرچمدار توسعه نئولیبرالی در کشور است!

تحلیل میثم مهدیار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای همه سواله

    • بدون نام

      آقا جمع کنید ای چپ و راست بازی رو. طبق کدوم معیار یک حزب و راست و دیگری رو چپ می نامید ؟ همون گروه به اصطلاح راستگرا بلایی سر کشور آوردن که تا سالیان متوالی باید چوبش رو بخوریم.

    • بدون نام

      آقای محترم یه سری به استان ها بزن ببین رئیس جمهور دلسوز و عدالت جوی جنابعالی چه گندی بهشون زده. همه طرح ها و مصوبات بدون پشتوانه مالی تصویب شده و فقط مردم اسم طرح رو شنیدن و چیزی در عمل وجود نداره. آخه کدوم آدم عاقلی در هر سفر استانی 250 طرح رو مصوب می کنه ؟؟؟ دولتی که تو دادن یارانه 45000 مونده بود چرا به فکر تامین منابع مالی این طرح ها نبود؟ فقط با این اعداد و ارقام داشت افکار عمومی رو به خودش جلب می کرد . بد نیست در مورد عملکرد دولتت از چند تا اقتصاددان و کارشناس مستقل پرس و جو کنی اون وقت متوجه عمق فجایع می شی.

    • یه ایرانی

      جناب نویسنده با این مطلبتون ما رو دقیقا به یاد دوران حکومت حاج محمود و دولت پاکدست ایشان انداختید خصوصا در دولت پاکدست دوم ایشان که تورم و دلارو بدبختی مردم بجای سالانه ساعتی بالا می رفت احتمالا دست پیش را گرفته اید که پس نیوفتید

    • بدون نام

      چون عاقل تر هستند

    • امیرو

      توی دولت احمدی نژاد میشد این انتقادهارو بکنی یا روزنامتو میبستن؟؟ ...

    • بدون نام

      چون روحانی اگه ارزانی نیاورد..ولی منطقش واقعا از همه رعیس جمهورا بهتره درکش بیشتره معتدل هسته صبر داره

    • سادی

      چرا نمی پرسند دلیل سکوت این برادران راست ها از این همه اختلاس در دولت احمدی نژاد چیه.
      دلیل سکوت راست ها درباره دکل های نفتی گم شده.
      دلیل سکوت راست ها در باره این همه دشمن تراشی دولت قبل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج