۴۳۹۲۳۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۵ نکته خواندنی در مورد رالی داکار

رالی داکار در ۱۴ روز ابتدایی هر سال میلادی به طول ۹۳۰۰ کیلومتر انجام می‌شود که پدر مسابقات رالی جهان به حساب می آید.

خبرگزاری تسنیم،: رالی داکار در ۲ هفته ابتدایی هر سال میلادی برگزار می‌شود. این رالی در ابتدا در مسیر بین پاریس تا داکار برگزار می‌شد ولی به دلیل تهدید به عملیات تروریستی از سال ۲۰۰۹ به آمریکای جنوبی رفت. ۵ نکته خواندنی در مورد این رالی را در زیر می‌خوانید:

۱- رالی داکار به اندازه به اندازه مسابقات رالی قهرمانی جهان، طولانی است. رالی قهرمانی جهان در ۱۳ مرحله و در طول سال برگزار می‌شود. رالی داکار در ۱۴ روز ابتدایی هر سال میلادی به طول ۹۳۰۰ کیلومتر انجام می‌شود که پدر مسابقات رالی جهان به حساب می آید.


5 نکته خواندنی در مورد رالی داکار

2- قدرت موتورها در رالی داکار، 20 درصد کاهش پیدا می‌کند. قسمت زیادی از این رالی در کشورهای آرژانتین و بولیوی برگزار می‌شود و این یعنی شرکت کنندگان باید از کوه‌های آند تا ارتفاع 4600 متری از سطح دریا بالا بروند. جالب اینکه ارتفاع کمپ‌ نخست برای صعود به قله اورست هم همین قدر است. در ارتفاع 4600 متری، مقدار اکسیژن هوا کاهش پیدا می‌کند و این باعث عدم احتراق مناسب در موتورها و کاهش 20 درصدی قدرت آنها خواهد شد.


5 نکته خواندنی در مورد رالی داکار

۳- رالی داکار در ۴ بخش موتور سیکلت، کواد، اتومبیل و کامیون برگزار می‌شود که هر کدام از این شرکت کنندگان در طول مسیر نیاز به حمایت و سرویس تیم‌های پشتیبان دارند. این پشتیبانان با کامیون‌های مجهز خود در تمام طول مسیر همراه شرکت کنندکان هستند. آنها در واقع با سرعت کم با شرکت کنندگان مسابقه می‌دهند.


5 نکته خواندنی در مورد رالی داکار

4- نخستین دوره رالی فقط به این خاطر برگزار شد که یک نفر در صحرای سنگال گم شد. رالی داکار ابتدا در سال 1979 میلادی و به ابتکار یک فرانسوی به نام «تیری سابین» راه‌اندازی شد. ماجرا از آنجا شروع شد که سابین که یک اتومبیلران بود در صحرای داکار گم شد و این فکر به ذهنش خطور کرد که این مکان می‌تواند مکان مناسبی برای برگزاری رالی سالانه باشد. به دلیل اینکه کاروان طویل شرکت‌کنندگان، کار خود را از شهر پاریس در کشور فرانسه آغاز می‌کردند و در کنار سواحل دریای داکار، پایتخت کشور سنگال به پایان می‌رساندند، این رالی، «پاریس - داکار» نام گرفت.


5 نکته خواندنی در مورد رالی داکار
۵- رالی داکار همیشه با رنگ صورتی در ارتباط است. زمانی که این رالی از پاریس تا داکار در غرب سنگال برگزار می‌شد، نقطه پایان این مسابقات «دریاچه رِتبا» در ۳۰ کیلومتری شمال داکار بود. محلی‌ها به این دریاچه «لاک روزا» می‌گویند که به خاطر رنگ صورتی آب آن است. جلبکی به نام «دونِلیه‌لا سالینا» عامل تولید این رنگ است. رنگ شاخص این دریاچه باعث می‌شود تا از فضا هم قابل رویت و تشخیص باشد.
5 نکته خواندنی در مورد رالی داکار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج