۴۳۹۴۹۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۰۷)

در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه ی جدیدی درباره کافکا، رمانی فرانسوی با ترجمه ی مرتضی کلانتریان، پژوهشی تاریخی درباره جوامع در دوران پیشامدرن و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با زندگی نامه ی جدیدی درباره کافکا، رمانی فرانسوی با ترجمه ی مرتضی کلانتریان، پژوهشی تاریخی درباره جوامع در دوران پیشامدرن و... آشنا شوید.

بازگشت به کیلی بگز

  • سورژ شالاندن
  • ترجمه ی مرتضی کلانتریان
  • نشر آگاه
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (107)
سورژ شالاندن، نويسنده فرانسوي متولد ۱۹۵۲، پس از ۳۴ سال همكاري با ليبراسيون روزنامه مشهور پاريسي، در حال حاضر عضو هيئت تحرريه كانار آنشنه، ديگر روزنامه مشهور پاريسي است. گزارش‌هاي او درباره ايرلند شمالي و محاكمه كلوس باربي، جنايت‌كار فرانسوي . جايزه آلبر لوندر را كه مشابه جايزه پولتزر است را نصيب او كرد. شالاندن چند رمان دارد كه از بين آنها رمان درباره يك قول برنده جايزه مديسي، سومين جايزه ادبي معتبر فرانسوي شد. رمان حاضر بازگشت به كيلي بگز ، نيز برنده‌ي جايزه بزرگ ادبي ۲۰۱۱ آكادمي فرانسه شد.


کافکا (یک زندگی)

  • ژراژ ژرژلومر
  • ترجمه ی عظیم جابری
  • نشر دیبایه
  • چاپ اول: ۹۵
خواندنی ها با برترین ها (107)
تنها چیزی که خواننده آثار کافکا را با کمال عاری از سبکش جذب و افسون می کند- هر سبکی به میانجی جادوی خودش، گریزی نسبت به حقیقت است. به میزان غیرقابل باوری این اغوا را اعمال کرده است، تا حدی که خاصیتشان را فوراً نیافته است. فردیت هنر کافکا دقیقاً در این است که خواننده نوعی گیرایی مبهم و نامعلوم احساس می کند که با خاطره ی الزاماً روشن تصاویر و وقایعی ترکیب می شود که در ابتدا عاری از معنا به نظر می رسند؛ این خاطره چنان مدید دوام می آورد و در وجودش چنان نقش تعیین کننده ای دارد که روزی به مناسبت فلان تجربه معنای حقیقی قصه آشکار می شود و با نیروی کور کننده ی حقیقت ناگهان خود را به او تحمیل می کند.


کی بود کی بود؟ (چرا و چگونه اشتباهاتمان را توجیه می کنیم)

  • کرول توریس و الیوت ارونسن
  • ترجمه سما قرایی
  • نشر گمان
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (107)
نمی شود یک عمر زندگی کرد و دسته گلی به آب نداد. اما می شود بعد از خطا دهان باز کرد و گفت این کارم درست نبود. اشتباه کردم. انسان ممکن الخطا است، اما همین انسان میان سرپوش گذاشتن روی خطایی که کرده و پذیرش آن حق انتخاب دارد. انتخابی که می کنیم در عملکرد بعدی ما تاثیری حیاتی دارد. از بچگی به ما گفته اند که آدم از اشتباهاتش درس می گیرد، ولی اگر در همان ابتدا نپذیریم که اشتباه کرده ایم. چطور ممکن است از آن درس بگیریم؟ برای درس گرفتن باید بتوانیم آوای افسون کننده ی توجیه کردن خویش را تشخیص دهیم.

نویسندگان این کتاب با مثال هایی تکان دهنده از رخدادهای واقعی، به ما نشان می دهند که چرا پذیرش اشتباه این قدر برایمان دشوار است. ذهنمان با چه ترفندهایی کمکمان می کند تا خودمان را موجه و برحق بدانیم و چطور حافظه مان هنرمندانه خاطراتمان را تحریف می کند تا به تصویر خوبی که از خودمان داریم خدشه ای وارد نشود.


جامعه های ماقبل صنعتی کالبد شکافی جهان پیشامدرن

  • پاتریشیا کرون
  • ترجمه ی مسعود جعفری
  • نشر ماهی
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (107)
«در این کتاب برآنیم که تصویری روشن از جامعه های ماقبل صنعتی ترسیم کنیم تا خواننده با سازوکارهای حاکم برای جوامع آشنا شود و دریابد چه ویژگی ها و محدودیت هایی موجب شده این جوامع تا به این حد همگون و شبیه به هم باشند.»

کتاب جامعه های ماقبل صنعتی توصیفی جذاب و روشنگر از جهان پیشامدرن عرضه می کند. مولف بخش نخست کتاب عناصر سازنده ی دنیای قدیم از قبیل اقتصاد، سیاست، دین، خانواده و... را در فصل هایی جداگانه بررسی می کند و در بخش دوم به این موضوع می پردازد که چگونه جهان سنتی وارد عصر جدید شد و تمدن صنعتی جای تمدن ماقبل صنعتی را گرفت. مولف در این از تاریخ، انسان شناسی و جامعه شناسی بهره می برد و بی آن که به سیر حوادث تاریخی یا توصیف شخصیت های بزرگ بپردازد، به زندگی اجتماعی انسان توجه می کند. این کتاب بینشی تاریخی به ما می دهد تا بتوانیم به کمک آن مسائل دیروز و امروز انسان را بهتر در ک کنیم.


آتش و خاکستر (موفقیت و شکست در سیاست)

  • مایکل ایگناتیف
  • ترجمه ی فیروز سالاریان
  • نشر آگاه
  • چاپ اول: 95
خواندنی ها با برترین ها (107)
سياست و سياست‌مدار دو عنصر اصلي در مباحث اين کتاب هستند که ايگناتيف تلاش کرده است، با توجه به سوابق روشن و طولاني علمي خود در تدريس سياست و سپس مشارکت عملي در سياست و دارا‌شدن عنوان سياست‌مدار، بازتاب آنان را در قالب مبارزات حزبي و کارزار انتخاباتي براي رهبري حزب ليبرال در کشوري که نظام حکومتي آن دموکرات به حساب مي‌آيد برشمارد.
ايگناتيف در جاي جاي کتاب در مقام يک صاحب‌نظر ويژگي‌هاي سياست و سياست‌مدار را بازگو مي‌كند، ضعف و قدرت آنان را در پروسه‌ي عمل نشان مي‌دهد. او بيان مي‌کند که آموخته‌ها درباره‌ي سياست لزوماً در عمل به کار نمي‌آيند. "همه‌ي مهارت‌هاي انساني در سياست نيرنگ‌بازي است اما نيرنگ‌بازي بايد به‌آساني و با مهارت پنهان شود. اين متانت تصنعي مي‌تواند از گذر تجربه حاصل شود اما قابل آموزش نيست.
«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی و تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج