جاباما
۴۳۹۶۰۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تلاش بنیانگذار فیسبوک برای ورود به دنیای سیاست

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک قصد دارد علاوه بر مدیریت این شبکه اجتماعی، وارد دنیای سیاست نیز بشود. این خبر از یک پرونده دادگاهی درز کرده که در ماه آوریل علیه زاکربرگ توسط سهامداران شرکتش باز شده بود.

ایسنا: مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک قصد دارد علاوه بر مدیریت این شبکه اجتماعی، وارد دنیای سیاست نیز بشود. به نقل از سایتک، این خبر از یک پرونده دادگاهی درز کرده که در ماه آوریل علیه زاکربرگ توسط سهامداران شرکتش باز شده بود.
تلاش بنیانگذار فیسبوک برای ورود به دنیای سیاست

این دادخواست زمانی ارائه شد که زاکربرگ پیشنهاد تغییر در ساختار سازمانی فیسبوک را برای گرفتن قدرت رای‌گیری از سهامداران داده بود که به وی قدرت کنترل دائمی در شرکت را خواهد داد.

در این دادخواست آمده که مارک زاکربرگ و دو نفر دیگر از اعضای هیات مدیره در مورد چشم‌انداز ورود مدیرعامل فیسبوک به جایگاه دولتی یا سیاسی بحث کرده‌ و در مورد شیوه برخورد سهامداران با این دیدگاه ابراز نگرانی کرده بودند.

مارک اندرسون، یکی از مهمترین سرمایه‌گذاران فیسبوک در ماه مارس طی مکاتباتی به زاکربرگ گفته بود که مهمترین مساله در مورد این پیشنهاد، چگونگی نزدیک شدن به موضوع خدمات دولتی بدون نگران کردن سهامداران از احتمال کاسته شدن تعهدات وی به شرکت است. این پیشنهاد که بر اساس آن، زاکربرگ دو سال از کارهای شرکت فیسبوک برای انجام خدمات دولتی دوری کرده، اما همچنان در راس شرکت باقی خواهد ماند، در نهایت مورد تایید هیات مدیره قرار گرفت.

سرمایه‌گذاران فیسبوک در ماههای آوریل و مه از زاکربرگ در مورد تاثیر وی و اندرسون در تصمیمات هیات مدیره و کنترل مدیرعامل این شرکت بر سهامداران خرد شکایت کردند. به این شکل، طرح زاکربرگ تا حل اختلافات متوقف شد.

این شبکه اجتماعی اخیرا هدف اتهاماتی در زمینه عدم تعادل سیاسی بوده، از جمله اینکه اعصای اصلی آن، به حمایت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا پرداخته‌اند. از دیگر ادعاها علیه فیسبوک می‌توان به انتشار اخبار و اطلاعات جعلی توسط این سایت اشاره کرد که به پیروزی ترامپ در انتخابات کمک کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج