۴۳۹۷۳۵
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

افتخاری: از بیماری استاد شجریان ناراحتم

هنرمندان پیشکسوت که در ماه‌های آبان و آذر به دنیا آمده‌اند جشن تولدشان را به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت جشن گرفتند.

خبرگزاری مهر: مراسم جشن تولد پیشکسوتان هنر که در ماه‌های آبان و آذر به دنیا آمده‌اند ظهر امروز ۲۱ آذرماه در مجموعه باغ زیبا وزارت ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به اینکه این چهارمین جشن تولدی است که برگزار می‌کنند، گفت: سال اول این جشن تولد را برای زنده‌یاد یاسمی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی برگزار کردیم که بسیار جشن کوچکی بود. به یاد دارم که در آن روز تنها چهار نفر بودیم اما خوشحالم که سال به سال این مراسم با کیفیت خوبی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به نظرم وقتی پیشکسوتان عرصه هنر دچار بیماری و یا مشکلی می‌شوند لازم است که ابتدا ما را مطلع کنند. در حال حاضر ۶۶۰ هنرمند عضو این مؤسسه هستند و طبیعتاً رسیدگی به آنها سخت است اما ما در تلاش هستیم تا به امور این عزیزان رسیدگی کنیم.

عظیمی با اشاره به بازسازی ساختمان جدید مؤسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: ساختمان جدید ما در حال بازسازی است و این ساختمان جدید با حمایت نوبخت معاون رئیس‌جمهور در حال خریداری است. البته چند وقت پیش ساختمانی که در آن در حال حاضر ساکن هستیم، توسط شهرداری پلمپ شد اما چند ساعت بعد دوباره بازگشایی شد.

مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت عنوان کرد: نام آن ساختمان جدید را «خانه پیشکسوت» می‌گذاریم و در نظر داریم برنامه‌های جدیدی را در آنجا برگزار کنیم.

سپس علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در فعالیت‌های کلی که در نظر داریم بخش عمده هنر، تکریم و تجلیل از هنرمندان است و شاید به طور کلی کار اصلی ما همین باشد. ما باید تلاش کنیم تا اتفاقات جدیدی را در این عرصه رقم بزنیم و امیدوارم بتوانیم فعالیت‌های خودمان را راه‌اندازی کنیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بازدید از فضاهای فرهنگی و هنری جزو برنامه‌هایی است که مؤسسه پیشکسوتان می‌تواند به آن توجه کند.

افتخاری از شجریان یاد کرد

در ادامه از علیرضا افتخاری که پا به سن ۶۰ سالگی گذاشته بود، تجلیل شد و او گفت: برای اولین بار است که در چنین مراسمی شرکت می‌کنم و از این بابت خوشحالم اما چیزی که من را ناراحت کرده بیماری استاد شجریان است. دوست دارم دست به دعا برداریم و برای بهبود او دعا کنیم. نگاه زیبای او همیشه نگران بنده و مردمان این سرزمین بوده است. به نظرم شجریان یکی از بزرگان موسیقی ایران است و تاریخ دیگر نمی‌تواند چنین شخصیتی را به خود ببیند.

سپس لوریس چکناواریان از هنرمندان عرصه موسیقی ضمن تشکر از علی مرادخانی گفت: دلیل اینکه امروز در ایران هستم، خدمت می‌کنم و از این فرهنگ عظیم بهره‌برداری می‌کنم، حضور علی مرادخانی است. من مدیون او هستم که ۱۵ سال پیش این امکان را به من داد که به ایران برگردم و فعالیت کنم. با اینکه امروز، روز تولد من است اما من از علی مرادخانی تشکر می‌کنم.

اشتباه در ثبت روز تولد چکناواریان

چکناواریان ادامه دارد: تولد من روز اول مهرماه است اما در ثبت احوال به اشتباه آن را در آذرماه ثبت کرده‌اند.

در ادامه مهدی آذرسینا پشت تریبون قرار گرفت و به مزاح گفت: من فکر می‌کنم تولد اکثر متولدان آذر را اشتباه ثبت کرده‌اند، چون من هم متولد ۲۲ شهریور هستم، اما در شناسنامه‌ام روز اول آبان ثبت شده است.

سپس فضل‌الله توکل از پیشکسوتان عرصه موسیقی که او هم برای بریدن کیک تولدش به صحنه آمده بود، گفت: من خاک پای همه ملت ایران هستم، هر چه دارم از محبت آنهاست و امروز افتخار می‌کنم که در چنین جمعی حضور دارم.

در ادامه علی‌اکبر صادقی هنرمند نقاش به صحنه آمد و گفت: به خلیج همیشه فارس قسم می‌خورم که ایران همواره پایدار می‌ماند.

سپس شمسی فضل‌اللهی بازیگر پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خوشحالم که همه ما در وطنمان هستیم، به نظر من، ما دوندگان ماراتنی هستیم که همچنان می‌دویدیم تا این دوران تمام شود. خدا را شکر می‌کنم که این توان را به ما داده است تا این کار را به سرانجام برسانیم. هر کدام از ما می‌توانیم کاری را انجام دهیم که از طرف خداوند به ما هدیه شده است.

در پایان این مراسم هنرمندانی همچون داریوش اسدزاده، اصغر همت، لوریس چکناواریان، علیرضا افتخاری، مهدی آذرسینا، فضل‌الله توکل، غلامعلی لطیفی، منصور خلج، مهدی طوسی، علی‌اکبر صادقی لواسانی، سیدحمید ساسانی، خسرو عمارلویی، حسن آقانباتی، راضیه تجار، رسول مهدی‌فرد، شمسی فضل‌اللهی، شاپور رحیمی، عباس ملکی، اسدالله تابع‌منش، اسماعیل خلج، پرویز بیگی، هرمز سیرتی، سید علی‌محمد صنعتی و... شمع تولد خود را فوت کردند و عکس یادگاری گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افتخاری جوگیر شده بود!

    • بدون نام

      آخر مطربی خوب نیست

    • بدون نام

      بوقلمون چند رنگه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج