۴۳۹۷۹۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عادل الجبیر کودک دست‌پرورده آمریکا و انگلیس

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان را کودکی خواند که با حمایت آمریکا و انگلیس بزرگ شده و حرف‌هایی را بیان می‌کند که توسط آنها به او دیکته شده است.

خبرگزاری فارس: اسماعیل کوثری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به ادعاهای «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا مبنی بر حمایت ایران از القاعده اظهار داشت: عربستان حرف‌هایی را می‌زند که انگلیس و آمریکا به آنها دیکته می‌کنند.

وی با بیان اینکه عربستان توان فکر کردن و تصمیم‌گیری ندارد، افزود: سعودی‌ها خودشان جسارت زدن این حرف‌ها را ندارند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه القاعده و طالبان با حمایت آمریکا، عربستان، امارات و... تشکیل شد، ادامه داد: این کشورها برای مقابله با شوروی سابق القاعده و طالبان را در افغانستان تشکیل دادند و از آنها حمایت کردند.

کوثری با بیان اینکه همه این‌ گروهک‌ها دست پرورده عربستان هستند، عنوان کرد: سعودی‌ها پول‌ها و دلارهای زیادی برای این گروهک‌ها هزینه کرده‌اند.

وی افزود: القاعده تا یک زمانی با این کشورها همراهی کرد و بعد فهمیدند که می‌خواهند از اینها سوءاستفاده کنند و از آنجا به بعد کنار کشیدند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پس از آن با حمایت عربستان گروهک‌های داعش، جبهه النصره و... شکل گرفت و جنگ نیابتی در سوریه، عراق و یمن به راه انداختند.

کوثری با بیان اینکه این موضوع چیزی نیست که پنهان باشد و همه دنیا هم این را می‌دانند، عنوان کرد: برخی از این کشورهای حامی گروهک‌های تروریستی در ابتدا حمایت خود را کتمان می‌کنند، ولی با گذشت زمان مانند خانم کلینتون می‌آیند و می‌گویند که ما خودمان این‌ها را درست کرده و حمایت کردیم.

وی ادامه داد: اتهاماتی که وزیر خارجه عربستان علیه ایران مطرح می‌کند به وی القاء می‌شود و این تحرکات در راستای ایجاد ایران‌هراسی است تا کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس بتوانند به بهانه حمایت از این کشور اسلحه‌های تولیدی خود را به عربستان بفروشند و ما شاهد این هستیم که در همین چند روز اخیر چند میلیارد اسلحه فروخته شده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزیر امور خارجه عربستان کودکی بوده که با حمایت آمریکا و انگلیس بزرگ شده است، خاطرنشان کرد: حرف‌های الجبیر ارزشی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج