۴۳۹۸۷۲
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

یاران پپ در دام روباه ها؛

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

لستر سیتی در هفته پانزدهم دوباره یادآور همان تیم قهرمان فصل گذشته بود و با همان صلابت توانست شاگردان پپ گواردیولا را به زانو در بیاورد. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

وبسایت نود: در شبی که زوج الجزایری تیم لستر سیتی یعنی اسلام سلیمانی و ریاض محرز به ترتیب ۲ و ۱ پاس گل دادند، جیمی واردی پس از مدت ها درخشید و اولین هت تریک خود در لیگ برتر را مقابل منچستر سیتی انجام داد تا شکست سنگین ۴-۲ نصیب سیتیزن ها شده و پای جیمی واردی پس از ۷۴۱ دقیقه به گلزنی باز شود. تعویض های گواردیولا و به میدان فرستادن رحیم استرلینگ و نولیتو جریان بازی را به سود سیتی تغییر داد که تنها فایده اش کمتر شدن اختلاف گل ها بود. کولاروف یک گل زیبا زد و یک پاس گل به نولیتو داد ولی منچستر سیتی پس از ۵ سال، در مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر شکست خورد و نوار ۶ برد پیاپی آبی های آسمانی مقابل قهرمان ها پاره شد.

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

این نتیجه به معنای اولین شکست بیرون خانه منچستر سیتی مقابل لستر سیتی در تاریخ لیگ برتر بود. روباه ها پس از ۲۹ سال توانستند منچستر سیتی را در شهر لستر شکست بدهند. (فقط نتایج در بالاترین سطح فوتبال انگلیس ملاک قرار گرفته است)

کلودیو رانیری قاتل بزرگ منچستر سیتی است. او طی ۹ رویارویی لیگ برتری با سیتیزن ها به عنوان مربی، ۸ بار پیروز شده و یک مساوی نیز در کارنامه دارد بدون حتی یک باخت!

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

جیمی واردی در مقابل ۲۳ تیم مختلف لیگ برتر به میدان رفته و دروازه ۲۰ تیم را گشوده بود. منچستر سیتی بیست و یکمین تیم لیگ برتری بود که از واردی گل خورد. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر توانست پس از ۴ ناکامی در امر گلزنی مقابل منچستر سیتی، گلزنی نماید آن هم نه یک گل، نه دو گل بلکه سه گل و ثبت اولین هت تریک خویش در لیگ برتر پس از ۸۵ بازی

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

کلودیو براوو دروازه بان منچستر سیتی در این فصل مجموعاً با ۲۶۷ پاس، بیشترین تعداد پاس را در بین کلیه دروازه بان های لیگ برتر به خود اختصاص داده است.

در این بازی برای اولین بار یکی از تیم های تحت هدایت پپ گواردیولا با نتیجه ۴-۰ از حریف عقب افتاد. البته تعویض های پپ باعث شد تا این شکست تلخ کمی آبرومندانه تر شود. برای سومین بار تیم های تحت هدایت پپ، ۴ گل را در یک مسابقه لیگ دریافت کردند. (باخت ۴-۳ بارسلونا به اتلتیکو مادرید در سال ۲۰۰۹ و باخت ۴-۱ بایرن مونیخ به وولفسبورگ در سال ۲۰۱۵) همچنین برای اولین بار است که تیم های پپ گواردیولا طی دو بازی پیاپی لیگ، سه گل یا بیشتر را در هر بازی دریافت می کنند.

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

اوضاع خط دفاعی منچستر سیتی اصلاً در قواره یک تیم مدعی قهرمانی نیست. آنها طی فصل جاری لیگ برتر فقط ۲ بار کلین شیت داشته اند و جالب این که تعداد کلین شیت های تیم چند میلیارد دلاری منچستر سیتی فقط از تیم های هال سیتی، ساندرلند و کریستال پالاس بیشتر است!

منچستر سیتی در ۵ دقیقه نخست این بازی دو گل دریافت کرد و تا دقیقه ۲۰ با حساب ۳-۰ عقب افتاد که در واقع بدترین شروع آنها در یک مسابقه لیگ برتری طی یک دهه اخیر یا دقیق تر بگوییم از اکتبر ۲۰۰۶ بود.

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

متیو جیمز در این بازی برای اولین بار با پیراهن لستر سیتی در لیگ برتر به میدان رفت. حضور مارک آلبرایتون و دنی سیمسون در ترکیب اصلی روباه ها و نیمکت نشینی احمد موسی و شینجی اوکازاکی جالب توجه بود.

نمایش بسیار ضعیف کلودیو براوو و جان استونز، استفاده از باکاری سانیا به عنوان دفاع وسط، نیمکت نشینی یحیی توره و استفاده از فرناندو به جای فرناندینیو محروم از نکات بارز این بازی پیرامون تیم منچستر سیتی بود. جان استونز به قدری در مقابل جیمی واردی بد بازی کرد که برخی به شوخی گفتند خوشا به حال گرت ساوت گیت که چنین زوج آماده ای را در اختیار دارد؛ استونز-واردی!

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

۷۸% مالکیت توپ در اختیار منچستر سیتی بود، تعداد پاس های سالم ۱۲۲ برای لستر و ۶۳۵ برای سیتیزن ها با دقت ۹۰% (آمار تعداد و دقت پاس های منچستر سیتی فوق العاده است)

هر دو تیم توانستند ۵۰% شوت های داخل چارچوب دروازه حریف را تبدیل به گل کنند.

تعداد سانترها در این بازی بسیار جالب بود؛ ۴۲ سانتر برای منچستر سیتی و فقط ۶ سانتر برای لستر سیتی

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

هر ۳ پاسور برتر زمین به تیم بازنده تعلق داشتند و جالب این که بیشترین تعداد پاس به بدترین بازیکن میدان یعنی جان استونز تعلق داشت با ۷۹ پاس و دقت ۹۳% و پس از وی، پابلو زابالتا و باکاری سانیا به ترتیب با ۷۴ و ۷۳ پاس

دومین شکست پیاپی سیتی در لیگ برتر باعث شده تا دوباره موج انتقادها علیه پپ آغاز شوند. بسیاری از کارشناس ها معتقدند که او با تغییر مدام ترکیب و تاکتیک تیم باعث ایجاد سردرگمی نزد بازیکن های منچستر سیتی شده است. البته پپ چنین چیزی را رد کرد.

در پایان ماه سپتامبر، چلسی ۸ امتیاز از منچستر سیتی عقب بود ولی حالا اوضاع کاملاً متفاوت شده است. انگار که امسال اوضاع بر وفق مراد شاگردان پپ نخواهد بود و کریسمس سختی در پیش می باشد.

خواندنی‌های آماری لسترسیتی - منچسترسیتی

کلیه ارقام و آمارها از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج