۴۴۰۴۹۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ارتباط مستقیم ۷۰ درصد زندانیان با مواد مخدر

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور گفت: ۷۰ درصد زندانیان به صورت مستقیم با موادمخدر در ارتباط هستند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر «مهرزاد تشکریان»، امروز(دوشنبه ۲۲ آذر) در کارگاه چهارمین برنامه استراتژیک کنترل ایدز که در محل هتل ‌هما مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به طور متوسط ۷۰ درصد زندانیان به طور مستقیم با موادمخدر در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: افرادی که وارد زندان می‌شوند ممکن است بیماری‌هایی با خود به همراه داشته باشند که باید در این زمینه اقدامات خاص انجام شود و به مدیریت بحران نیاز دارد.

تشکریان با اشاره به این‌که مردان زندان رفتن را افتخاری برای خود می‌دانند، تصریح کرد: تنها حدود ۱۰ درصد زندانیان زن ملاقاتی دارند که این آمار فاجعه است و ۹۰ درصد آنان ملاقاتی ندارند در حالی که نیازهای گوناگونی دارند که باید تأمین شوند، تنها ۱۰ درصد افرادی که بزه انجام می‌دهند، دستگیر می‌شوند.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها با بیان این‌که زندان یک تهدید نیست و فرصت است، گفت: علاوه بر این‌که برنامه تحول سلامت در زندان اجرا نشد، اما پزشکان با درآمد پائین مشغول به کار در زندان هستند و بیماری ایدز بخش کوچکی از دغدغه‌های بهداشتی زندان است.

وی خاطرنشان کرد: ما بسته خدماتی به زندانیان می‌دهیم که نه قبل از زندان و نه بعد از آن وجود دارد، علاوه بر این‌که بیماری آنان را درمان می‌کنیم زندانیان را به سمت فعالیت‌های مذهبی سوق می‌دهیم و آموزش حرفه‌ها را نیز برای آنان برگزار می‌کنیم و همه خدمات به‌صورت رایگان در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد.

تشکریان گفت: شرط عدم سوءپیشینه برای استخدام موجب می‌شود بسیاری از افراد پس از آزادی از زندان نتوانند به سر کار بروند و این موضوع موجب می‌شود که آنان به‌دنبال بزه بروند.

وی با اشاره به این‌که فرد زندانی پس از آزاد شدن از زندان دغدغه این را ندارد که با خانواده‌اش ملاقات کند بلکه دغدغه او مواد است، افزود: در زندان دغدغه افراد درمان نیست بلکه آنان به‌دنبال این هستند که چگونه سند بگذارند و از زندان خارج شوند، پزشکان مشغول در زندان فردی را که دغدغه درمان ندارد وارد مرحله درمان می‌کنند و آنان را در این مرحله نگه می‌دارند بنابراین با کار سختی روبه‌رو هستند.

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها با بیان این‌که اگر افرادی را که در زندان هستند بخواهیم در جامعه پیدا کنیم باید هزینه‌های زیادی بپردازیم، خاطرنشان کرد: اما در زندان،مأموران انتظامی این هزینه را انجام داده پس بهترین فرصت است که برای درمان در اینجا تمرکز داشته باشیم همچنین در زندان فرد در هر لحظه در دسترس است.

تشکریان اضافه کرد: برنامه کنترل ایدز یک برنامه کلی است که بخشی ازآن مربوط به زندان است و ما برای اجرای آن تمام قد ایستاده‌ایم، در این برنامه از تمام افرادی که وارد زندان می‌شوند تست اچ.آی.وی گرفته می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج