۴۴۰۵۴۰
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

دو معضل بزرگ بوئینگ و ایران

روزنامه آمریکایی در تحلیلی نوشت: هم ایران و هم شرکت بوئینگ در تامین منابع مالی اجرای این توافق ارسال هواپیما با مشکل مواجه هستند.

خبرگزاری فارس: در حالی‌که تنها یک روز از اعلام خبر توافق ایران با شرکت‌های بزرگ سازنده هواپیمای جهان یعنی «ایرباس» و «بوئینگ » نمی‌گذرد، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به بررسی مشکلات فراروی اجرای درست این توافق‌ها پرداخت.

نیویورک تایمز در بخشی از این گزارش نوشت: پیام توئیتری «دونالد ترامپ» رییس جمهور جدید آمریکا در حالی که او قصد تقویت بنیه نظامی کشور را دارد به نظر پیامی شفاف به همه ‌این شرکت‌هاست.

به نوشته این روزنامه مهمترین نگرانی در برهه کنونی برای بوئینگ و بیشتر شرکت‌های چند ملیتی این است که چه اتفاقی برای ایران و چین با روی کار آمدن ترامپ خواهد افتاد و این که آیا واشنگتن قادر به صادرات چنین بزرگی خواهد بود یا خیر.

البته شرکت بوئینگ اعلام کرده که توافق با ایران از سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود و قرار است ۹ فروند هواپیمای «بوئینگ- ۷۳۷» و ۱۵ فروند «بوئینگ -۷۷۷ » و «بوئینگ - ۷۷۷X» به این کشور بفروشد.

مانع دیگر بزرگ برسر راه شرکت بوئینگ این است که چگونه فروش هواپیما به ایران را تامین مالی نماید. زیرا جمهوری خواهان کنگره سعی در از بین بردن بانک صادرات و واردات آمریکا دارند. ترامپ نیز گفته که تصور می‌کند وجود این بانک ضرورتی ندارد اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

یک تحلیلگر امور هوانوردی نیز می‌گوید که تامین منابع مالی به خصوص برای ایران در مسیر اجرای توافق دریافت هواپیمای مسافربری دشوار است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز روز گذشته در واکنش به این خبر نوشت: توافق بوئینگ با ایران درحالی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد دولت جدید «دونالد ترامپ» رویکرد خصمانه‌تری را در قبال ایران پیش گیرد.

بر اساس این گزارش، شرکت بوئینگ توافقنامه ۱۶.۶ میلیارد دلاری برای فروش هواپیما به ایران را روز یکشنبه نهایی کرد، گامی که اولین توافق عمده بین یک شرکت آمریکایی با ایران بعد از انتخاب ترامپ، به عنوان منتقد روابط بهتر با ایران است.

ترامپ در سخنان قبلی خود بارها به توافق اتمی ایران با قدرت‌های جهانی تاخته بود.

او حتی ژنرال «مایک فلین» و «مایک پومپئو» را به عنوان مشاوران امنیت ملی و رییس سیا برگزیده که همگی نگرانی خود از توافق با ایران را اعلام داشته‌اند. قانونگذاران آمریکا نیز در پی مسدود کردن داد وستد این شرکت آمریکایی با ایران هستند.

شرکت بوئینگ نیز در توافق با ایران که از لحاظ سیاسی حساسیت برانگیز است، روز یکشنبه اعلام کرد که در این پروسه به طور کامل با دولت آمریکا در تماس بوده و این قرارداد موجب حمایت از موضوع اشتغال در آمریکا می‌شود.

این شرکت اعلام کرده است، با توافق با ایران ۱۰۰ هزار فرصت شغلی برای این شرکت ایجاد می‌شود.

وال استریت ژورنال در مقابل نوشت: این قرارداد شرکت بوئینگ را دوباره موضع انتقاد یا حمله رییس جمهور منتخب آمریکا قرار می‌دهد. البته در‌حالی که انتخاب ترامپ موجب تزلزل بین شرکت ها برای داد و ستد با ایران شده است، اما هفته گذشته شرکت نفتی «رویال شل» از توافق با شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

در انتهای این مطلب آمده است: برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به خاطر اتهام‌های آمریکا بر علیه فعالیتشان تحت تحریم هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز

      ای خدا عجب توافقی؟اگه یک هواپیما گرفتید راست میگید

    • بدون نام

      منتظر باش بویینگ بیاد بین تهران کار کنه خخخخخ

    • محمد

      اقای روحانی امیدوارم دشمنانت خار شوند.

    • بدون نام

      آمریکا اگر هم به ایران هواپیما بدهد حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است و از آنها برای جاسوسی از ایران استفاده خواهد کرد. پس بهتر است اگر هواپیمایی تحویل دادند همه آنها را اوراق کنیم و اگر قطعه ای به درد خورد به همین هواپیماهای قدیمی خودمان سوار کنیم و بقیه را دور بریزیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج