۴۴۰۶۷۳
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

بی توجهی رسانه ملی به دستاوردهای دولت

از مجموعه عواملي كه در انتخابات سال ٩٢ منجر به پيروزي آقاي روحاني شد، مي‌توان به عملكرد دولت دهم و موضع‌گيري آقاي روحاني در برابر آن، مشكلات پيش روي كشور و برنامه آقاي روحاني براي رفع آنها و همين طور اجماع اصلاح‌طلبان و آمادگي مردم اشاره كرد

شهربانو امانی در اعتماد نوشت: از مجموعه عواملي كه در انتخابات سال ٩٢ منجر به پيروزي آقاي روحاني شد، مي‌توان به عملكرد دولت دهم و موضع‌گيري آقاي روحاني در برابر آن، مشكلات پيش روي كشور و برنامه آقاي روحاني براي رفع آنها و همين طور اجماع اصلاح‌طلبان و آمادگي مردم اشاره كرد. آقاي روحاني در زمان كانديداتوري، در قامت رياست‌جمهوري فردي ناشناخته بود. با اين حال پس از ردصلاحيت آقاي هاشمي، حمايت سران اصلاح‌طلب، شخص آقاي هاشمي و اصلاح‌طلبان در راي آوري آقاي روحاني نقشي ويژه داشت.
تنها در مدت كوتاهي آقاي روحاني به عنوان كانديداي جدي انتخابات ٩٢ مطرح شد و راي هم آورد. در انتخابات سال ٩٦ رقبا و مخالفين دولت آقاي روحاني بيش از پيش دست به كار مي‌شوند تا بازي را به نفع خود رقم بزنند. بايد توجه داشت كه در شرايط كنوني قدرت رسانه‌اي مخالفين دولت زياد است و آنها از همان ابتداي روي كار آمدن دولت فعال بوده ودست به تخريب دستاوردهاي دولت زده‌اند. به طور طبيعي اين فشارها از سوي رقباي دولت در جريان انتخابات ٩٦ و با نزديك شدن به ارديبهشت ماه اين سال مضاعف خواهد شد. البته آقاي روحاني بارها اعلام كرده است كه پذيراي نقدهاي سازنده و منطقي رقبا و دلسوزان است. تيم آقاي روحاني نيز بارها بر اين گفته صحه گذاشته‌اند.
با توجه به اينكه در انتخابات آتي بر خلاف انتخابات رياست‌جمهوري پيشين عملكرد آقاي روحاني مورد ارزيابي عمومي قرار مي‌گيرد، دست مخالفان براي هجمه به دولت باز‌تر شده است. در روزهاي اخير مخالفين دولت براي تخريب برجام تريبون‌هاي زياد و قوي در اختيار داشته‌اند. با وجود اينكه تعداد مخالفين دولت از نظر كمي زياد نيست اما به سبب رسانه‌هاي قوي كه در اختيار دارند تلاش مي‌كنند بر افكار عمومي تاثير بگذارند. حجم تخريب‌هاي مخالفين در حوزه برجام به قدري زياد بود كه موفقيت سياست‌هاي دولت در اوپك و توفيق وزير نفت كاملا در سايه قرار گرفت. به نوعي اين رفتار رقبا سبب شد تا مردم نتوانند شيريني اين موفقيت دولت را احساس كنند. بسياري از شعارهايي كه آقاي روحاني در سال ٩٢ مطرح كرد، مانند پيگيري مساله حصر و مبارزه با فساد نياز به همكاري ديگر قوا نيز دارد و تمام اختيارات از آن دولت نيست.
در حالي كه بسياري از فسادهاي ساختاري آشكار شده ريشه در دولت پيشين دارد، رقبا آن را به دولت آقاي روحاني نسبت مي‌دهند و از اين طريق مي‌كوشند تا دولت را ناكارآمد جلوه دهند. همه اين موارد در كنار ضعف تيم اطلاع‌رساني دولت در نشان دادن دستاوردهايش به مردم مي‌تواند تاثيري مخرب بر راي آوري روحاني در انتخابات ٩٦ داشته باشد. با وجود اينكه مجلس دهم تعامل خوبي با دولت آقاي روحاني دارد و با سياست‌هاي دولت همراه‌تر است، دولت نتوانسته تغييرات در تيم اجرايي كشور را تعميم دهد. البته دولت هنوز فرصت براي انجام اين كار دارد. به جرات مي‌توان گفت كه آنچه در راي آوري آقاي روحاني در سال ٩٦ تاثير دارد، كارنامه دولت است. لذا دولت بايد تمام توان خود را بر بهبود و تقويت كارنامه خود و همچنين اطلاع‌رساني آن به آحاد مردم متمركز كند. همچنين بايد توجه كرد كه تيم دولت نيز در اين راستا فعال شوند و آقاي روحاني را در تحقق اين دو هدف همراهي كنند. پاسخگويي صادقانه آقاي روحاني براي اغناي افكار عمومي از جمله مواردي است كه بيش از پيش بايد جدي گرفته شود.
در فرصت باقي مانده از عمر دولت يازدهم تيم آقاي روحاني بايد درصدد پاسخگويي به سوالات و نقدهاي مطرح شده از سوي جريان رقيب بدون هيچ گونه عصبانيت و ترشرويي و بدون فرار به جلو برآيد. مردم ايران با هوشمندي و ذكاوتي كه دارند همواره در طول تاريخ خادم را از خاطي تشخيص داده و تشخيص خواهند داد. همچنين حاميان دولت نيز در ماه‌هاي باقي مانده وظايفي را به عهده دارند. يكي از كارهاي مثبت اصلاح‌طلبان اعلام حمايت قاطع از آقاي روحاني در سال ٩٦ بوده است. از ماه‌ها پيش اصلاح‌طلبان اعلام كردند كه هيچ كانديداي ديگري به جز آقاي روحاني در انتخابات ندارند و اين مساله را در افكار عمومي جا انداخته‌اند. امروز اصلاح‌طلبان پايگاه اجتماعي خود را بي‌كم و كاست براي راي به آقاي روحاني بسيج كرده‌اند. با وجود اينكه رسانه ملي در نشان دادن توانايي‌هاي دولت كم فروشي مي‌كند و حتي به تخريب دولت مي‌پردازد، با اين حال در فرصت باقي مانده بايد تلاش كرد كه هر چه بيشتر شرايط موجود را براي مردم تشريح كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید
      کدام دستیاورد دولت؟
      مثال بزنید ۲۰نمره

    • بدون نام

      رسانه ملی ما نداریم شما سراغ دارین خبر بدین!!! یه رسانه میلی داریم که به ماربطی نداره مال خوااااصه

    • بدون نام

      تو به جای این از دستاوردهای دولتت می نوشتی

    • بدون نام

      خانم امانی مثل اینکه شما در این کشور زندگی نمی کنید. اگر پای درددل مردم بنشینید متوجه خواهید شد که چقدر از این دولت و عملکردش ناراضیند. شما فقط از دیدگاه سیاسی خودتان تحلیل میکنید که این ضعف بزرگیست!

    • بدون نام

      از رسانه میلی بیشتر از این انتظار نمیره. سخنرانی های روحانی رو به بهانه خبر و پیام های بازرگانی قطع می کنن ولی دکترخان رو نه تنها پخش مستقیم میکردن بلکه روزی صدبار هم باز پخش می شد. بعد گلایه می کنن مردم تلویزیون ایران رو تماشا نمی کنن. وقتی سیاست یک رسانه تفرقه افکنی بین جامعه است چه توقعی دارید مردم که حالا ذهنشون نسبت به رفتار شما باز شده بیان و شما و برنامه هاتون رو ببینن؟

    • بدون نام

      آخه دولت دستاوردش کجابود

    • بدون نام

      منظورتون گلابیه خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج