جاباما
۴۴۰۹۶۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اسکادران سایبری جدید برای نیروی هوایی آمریکا

فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا، محافظت از تسلیحات این نیرو در برابر حملات سایبری را یکی از راهبردهای اساسی آینده خود می‌دانند.

وب سایت سایبربان: فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا، محافظت از تسلیحات این نیرو در برابر حملات سایبری را یکی از راهبردهای اساسی آینده خود می‌دانند.
اسکادران سایبری جدید برای نیروی هوایی آمریکا

نیروی هوایی آمریکا از ایجاد و استقرار یک اسکادران جدید سایبری و تلاش برای گسترده‌تر و فعال‌تر کردن بخش امنیت سایبری در این نیرو خبر داد. مقامات و فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا، طی چند ماه گذشته به صورت مستمر بر لزوم تقویت سامانه‌های این نیرو در برابر حملات سایبری تأکید کرده‌اند.

پیتر کیم (Peter Kim)، از افسران ارشد امنیت اطلاعات در نیروی هوایی، معتقد است: «ما باید یک کار خوب در رابطه با شبکه‌هایمان انجام بدهیم. سامانه‌های تسلیحاتی ما معمولاً به فناوری اطلاعات نیز وابسته هستند و از همین رو، ما تلاش می‌کنیم تا در نیروی هوایی، این موضوعات در جایگاه بهتری قرار گرفته و به وسیله امنیت سایبری، از آن‌ها محافظت شود.»

این مقام ارشد نیروی هوایی، مدعی شد که برای به ثمر رساندن این تلاش‌ها، نیروی هوایی در حال تهیه طرحی آزمایشی برای ایجاد یک اسکادران سایبری است که وظیفه ویژه آن، گشت‌های امنیت سایبری به جهت حفاظت از سامانه‌ها و هسته‌های شبکه نیروی هوایی است.

پیتر کیم، در ادامه صحبت‌های خود گفت: «رشد ناگهانی و سریع الگوریتم‌های کامپیوتری در کنار حس‌گرها و سامانه‌های تسلیحاتی که با پردازنده‌ای کامپیوتری در ارتباط هستند، ایجاد چالش‌های سایبری متعددی خواهند کرد.
نیروی هوایی، می‌خواهد از سلامت پهپادها، سامانه‌های کنترل آتش و سامانه‌های اویونیک کامپیوتری، در برابر حملات و تهدیدات سایبری، اطمینان حاصل نماید.»

البته کیم در صحبت‌های خود، به نوع خاصی از سلاح، اشاره نکرده است، اما با توجه به گفته‌های او، محدوده گسترده‌ای از تسلیحات وجود دارد که به‌صورت ویژه، به سامانه‌های زیرساختی فناوری اطلاعات وابسته هستند. یکی از واضح‌ترین مثال‌های موجود در این رابطه، جنگنده‌های فوق پیشرفته و نسل پنجمی F-۳۵ است.
این جنگنده‌های فوق پیشرفته که از سامانه‌های بسیار پیشرفته هوش مصنوعی نیز برای ردیابی و حمله به اهداف خود بهره‌برداری می‌کنند، در مواردی آسیب‌پذیری‌هایی از خود نشان داده و همین موضوع، سبب نگرانی مقامات آمریکایی در زمینه اعتماد به محصولات مشابه شده است. یکی دیگر از مواردی که مورد تأکید فرماندهان نیروی هوایی برای تأمین امنیت قرار دارد، حفاظت از پهپادها در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها است.

به اعتقاد کارشناسان امنیتی، افزایش سامانه‌های عملیاتی و جریان اطلاعات، علاوه بر اینکه قابلیت‌ها را افزایش می‌دهد، سبب بروز آسیب‌پذیری‌ها هم می‌شود و همین موضوع، لزوم هوشیاری در برابر تهدیدات را گوشزد می‌کند. البته در این میان، برخی رفتارهای امنیتی بسیار ساده یا به تعبیری اصول اولیه بهداشت سایبری نیز وجود دارد که همواره مورد تأکید بوده و رعایت آن‌ها تا حد زیادی می‌تواند از خطرات امنیتی در سطح شبکه‌های دولتی بکاهد.

کیم در این رابطه معتقد است: «ما باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم که خطرات در بیرون از اینجا، در کمین ما هستند. دشمنان و مهاجمان، همواره در تلاش‌اند تا با تغییر روش‌ها، به سامانه‌های ما نفوذ کرده و اطلاعات ما را به سرقت ببرند. یک افسر نیروی هوایی، باید اصولی را رعایت کند و اطلاعاتی در مورد آن چیزی که دانلود می‌کند یا روی آن کلیک می‌کند داشته باشد. مأموران ما باید بدانند که نباید از یک رایانه پشتیبانی، برای شارژ کردن آیفون خود استفاده کنند. آن‌ها باید قبل از دانلود هر چیزی، صبر کرده و در مورد آن فکر کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج