۴۴۰۹۷۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سخنگوی دولت از بدهی بابک زنجانی، اظهارات حسن عباسی و قیمت دلار گفت

سخنگوی دولت در نشست خبری درباره پرداخت بدهی زنجانی، احتمال شکایت از حسن عباسی به خاطر اظهاراتش علیه دولت، افزایش قیمت دلار و... توضیحاتی ارائه کرد.

خبرآنلاین: سخنگوی دولت در نشست خبری درباره پرداخت بدهی زنجانی، احتمال شکایت از حسن عباسی به خاطر اظهاراتش علیه دولت، افزایش قیمت دلار و... توضیحاتی ارائه کرد.
محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با ارائه گزارشی از وضعیت بودجه‌های اختصاص یافته به طرح‌های عمرانی از سوی دولت، اظهار داشت: تاکنون اعتبار 23 هزار میلیارد تومانی به طرح‌های عمرانی اختصاص داده شده است.
هدف‌گیری دولت در این زمینه تا پایان سال جاری اختصاص 37 هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون 23 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است. هدف دولت این است که بیش از 40 هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شود که امیدوارم به این هدف دست یابیم.

اهم سخنان سخنگوی دولت به شرح زیر است:

*تصمیم داشتیم به منظور کاهش آلایندگی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج کنیم که تا این لحظه ۳۴ هزار تاکسی فرسوده امحا شده و خودروهای جدید جایگزین آنها شده، با این وجود آلودگی هنوز وجود دارد، لذا تصمیم گرفتیم آلودگی را از دو محل تقلیل دهیم؛ یکی اینکه خودروها را گازسوز یا برقی‌ کنیم.

*دولت در لایحه بودجه سال ۹۶ یک اولویت مهمی را به بخش محیط زیست و ریزگردها اختصاص داده است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

*امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ارزان‌تر تمام شدن مسکن مهر اختصاص دادیم.

*سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به سراسر کشور صورت گرفته است و تنها دو بخش از استان تهران به دلیل وسعت باقی مانده است که آن هم طی روزهای آینده صورت می گیرد.

*در بودجه سال آینده ۵/۷۳ هزار میلیارد تومان به بخش رفاه اجتماعی، ۸/۵۵ هزار میلیارد تومان به آموزش و پژوهش، بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان برای امور دفاعی و ۳/۴۸ میلیارد تومان برای امور سلامت اختصاص داده شده است.

*کسانی که مدعی‌اند دولت همه چیز را به مذاکره پیوند می‌زند و اهمیتی به بخش دفاعی نمی‌‌دهد، بودجه دفاعی کشور را ملاحظه کنند. انشاءالله همان‌طور که رئیس‌جمهور فرمودند خداوند به آنها انصاف عطا کند.

* { در پاسخ به این سوال که آیا بدهی بابک زنجانی پرداخت شده یا پولی به دولت به عنوان بدهی داده شده است} به دنبال طلب دولت از بابک زنجانی هستیم و همه مستندات را به قوه قضائیه فرستاده و دستگاه قضا هم پیگیر است. در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، آقای اژه‌ای گزارشی در این‌ باره ارائه دادند که ما منتظر نتیجه نهایی از سوی قوه قضائیه هستیم. تاکنون چیزی تحت عنوان پول از بابک زنجانی به دولت نرسیده است.

*اظهارات ترزا می نخست‌وزیر انگلیس که از آن سمت دنیا بیاید و درباره خلیج فارس صحبت کند، باعث ناامنی می‌شود. جمهوری اسلامی ایران باعث امنیت منطقه است و مسئولان کشوری نسبت به این اظهارات واکنش نشان داده‌اند و اقدامات متناسب نیز صورت می‌گیرد.

*از طرح در دست مجلس برای کاهش مناسبات با انگللیس به دلیل اظهارات نخست‌وزیر این کشور بی‌اطلاع هستم.

* ارز مبادله‌ای بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تومان نیست و به نفع دولت هم نیست نرخ دلار بالا باشد. ما حتی حاضر شدیم برخی از بدهی‌های‌مان را از بازار سرمایه‌ای با سود ۲۲ درصد تامین کنیم، اما موافق افزایش قیمت دلار نبودیم. این افزایش قیمت فصلی بوده و بانک مرکزی نیز باید این بازار را مدیریت کند تا قیمت شناور را به صورت مدیریت شده در اقتصاد کشور داشته باشیم.

*حذف ۳ صفر از واحد پول در حال مطالعه است، اما فعلا همان حذف یک صفر را به مجلس فرستادیم.

*اینکه تصادف قطار را به عدم کفایت آقای آخوندی ربط دهیم، فکر می‌کنم باید منصفانه‌تر برخورد شود؛ ایشان مدیری لایق و با تجربه هستند و می‌توانند خدماتی به مردم ارائه دهند.

* هیچ شکایتی از نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس به دلیل اظهارتش ، توسط دولت صورت نگرفته است. نمی‌دانم از حسن عباسی به دلیل هجمه‌هایش به دولت شکایتی شده یا نه، اما دادستان هر شهری می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم نسبت به هتاکی‌ها ورود کند. کاش در بعضی هتاکی‌ها ادب رعایت می‌شد. ایشان مدت‌هاست در همه زمینه‌ها اظهارات عمیقانه و فیلسوفانه داشته و مدت‌هاست علیه دولت هجمه می‌کند.

*هم‌اینک میزان فروش نفت ایران نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است و بالای چهل دلار است. به صورت میانگین در جلسه اوپک توانستیم موانع را برداریم. هم‌اکنون وضع ما بهتر از گذشته شده است.

*امیدوارم ما مسئولان اقدامات خود را در برابر مردم انجام دهیم، هنر این است که با همه تنگناها، رشد اقتصادی داشته باشیم. استدعای من از اقشار مردم این است به ما اعتماد کنند و از مضایق و تنگناها با خبر باشند.

* برخی می‌گویند این دولت توجه به اقشار آسیب‌پذیر ندارد و می‌خواهد آنها را زیر چرخ‌های خود له کند. نمی‌دانم منظور برخی چیست که می‌گویند این دولت خیلی ثروتمند است. متوسط پرداختی‌های فرهنگیان به بالای دو میلیون و سیصد رسیده است. می‌گویند این دولت می‌خواهد همه چیز را با مذاکره حل کند و به امور دفاعی توجهی ندارد در حالی که اصلا این طور نیست. سهم امور دفاعی ۵۱ هزار میلیارد تومان است.
*اخبار امید بخش و خوشحال کننده ای در روزهای گذشته وجود داشت که دولت قانونی و مردمی سوریه درحال رفع اشغال حلب از دست تروریست ها است .دولت جمهوری اسلامی ایران و همه افرادی که به حقوق بشر اعتقاد دارند از سرکوب تروریست های واقعا سفاک و بی رحم که چندین سال دست به جنایت زدند، خوشحال خواهند بود. کشورهایی در این ایام به دنبال آن بودند که طرحی در شورای امنیت به تصویب برسانند که بتوانند تروریست ها را در منطقه نگهدارند که این ها باید شرمسار باشند. مقاومت در راه حق، همیشه پیروز است.

*از هیاتی تجاری که از روسیه وارد کشور شده است بی خبرم.

* نهایی شدن قرارداد بویینگ در اجرای برجام نکاتی دارد که می بایست در سازمان برنامه و بودجه رسیدگی شود.

*دولت با قوه قضاییه جلساتی را در خصوص لغو سخنرانی ها و آنچه در مشهد اتفاق افتاد، داشته است، این خواست دولت است، بویژه رییس جمهوری در چارچوب فکری خود به این مسائل حساس هستند و به این منظور دو نفر از وزرا را مسئول پیگیری این مسئله کرده اند. درحال حاضر این مسئله در قوه مقننه و قضاییه در حال پیگیری است و دولت اقدامات خود را در جهت ارزیابی های لازم انجام داده است. این مسئله مربوط به همه قوا است و امیدواریم از این پس این نوع اتفاقات نیفتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسی

      خبر مهمش کجا بود؟؟؟؟؟؟
      چه نون و آبی به مردم رسوند؟؟؟؟؟
      گوش مردم از کلی گویی و وعده سر خرمن پره
      کاش مدیران لایقمون کمی هم به جای رسیدگی به روابط بین المللی شون و هزینه های گزافش به فکر مردم مظلوم ایران بودن

    • حسین شاهین

      در دولت قبل وقتی نفت بشکه ای ۱۲۰دلار بود بنزین لیتری ۴۰۰تومان با کارت و ۷۰۰تومان آزاد به مردم عرضه می شد ، در دولت به اصطلاح تدبیر و امید نفت بشکه ای ۳۰الی ۴۰دلار رسید بجای اینکه قیمت بنزین ارزانتر شود ، گرانتر شد و لیتری ۱۰۰۰تومان به مردم فروخته شد ....

    • تنها

      ازپاداش بازنشستگان فرهنگی نودوچهارکه گفته بودی تاسی آذرپرداخت میشودخداراشکربه تحقق می پیوندد
      ودیگرخلف وعده نمی کنید؟

    • حلالی

      ان 3500 میلیاردی را که برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در نظر گرفته بودی چه خبر؟ ...

    • آرش

      وعده وعده و باز هم وعده های پوچ برای مردم کم درآمد . خداوند بزرگ به دروغگویان انصاف بده و ملت مارا هم از زود باوری و ساده لوحی نجات دهد .

    • بدون نام

      اقای عباسی شما مخوای قهرمان بیشن چرا هشت سال گذاشته نشدین این همه اختلاسی

    • معلم

      اینکه آقای نوبخت گفته که میانگین دریافتی فرهنگیان دو میلیون سیصد هزار تومان است واقعیت ندارد . اگر واقعیت هم داشته باشد باید به آقای نوبخت بگوییم ، جناب !!! خظ فقر بنا به گفته خود وسایر مسولان بالای سه میلیون تومان است و با این وضعیت بیشتر معلمان زیر خط فقر زندگی می کنند و آن موقع به خود جرات می دهید از حقوق دو میلیونی که حداقل30درصد آن صرف کرایه مسکن می شود ، صحبت کنید؟ چرا شفاف سازی نمی کنید و با مردم رو راست نیستید ؟؟؟؟؟ خدا را ناظر بز اعمال و کردار و گفتار خود بدانید و این همه حرف ناروا و ....... را برزبان نیاورید. و عوام فریبی نکنید. انشاالله خدا به شماها انصاف عطا کند.

    • بدون نام

      واقعاخجالت بکشیدبااین گزارشات آبکیتون

    • بدون نام

      به اندازه کافی دلمون از دست خالی بندان پرخونه تورو خدا به جای حرفای اینا اقلا چند تا جوک دست اول بزارید یکم بخندیم

    • بدون نام

      آقای نوبخت، کاش بجای این همه جواب سطحی همین‌قدر حداقل کار میکردید برای مردم

    • بدون نام

      فکر کنم این نوشته ها جوابی به صحبت های حسن عباسی بود که به دولت حمله میکنه .من به همه ی مردم عزیز که زیر فشار بیکاری .فقر و فساد اداری و غیره خرد میشه حق میدم .اما بین بد و بدتر دولت روحانی بهترین انتخاب مردم بود .کمی بیشتر تحمل کنیم .حداقل تا اواسط سال آینده کسب و کار رونق و وضعیت خیلی بهتر میشه .من امیدوارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج