جاباما
۴۴۱۰۶۸
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

نماینده دلواپس: فردو شبیه زمین فوتبال شده!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه در برداشتن زیرساخت‌های فردو، حتی اسکلت‌های سایت را نیز برداشته اند.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه در برداشتن زیرساخت‌های فردو، حتی اسکلت‌های سایت را نیز برداشته اند.

جواد کریمی قدوسی در تشریح سفر و بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت فردو، گفت: هدف از بازدید بررسی وضعیت این تأسیسات بود زیرا اطلاعاتی به ما رسیده بود که زیرساخت های سایت فردو برداشته شده، از این رو در گام نخست پیگیری های اداری صورت گرفت تا مشخص شود که این مسائل درست است، از این رو در اول آن ها این موضوع را تکذیب کردند، اما زمانی که فهمیدند که ما قصد سفر و بازدید داریم، مواضع خودشان را تغییر دادند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روز گذشته بازدید از تاسیات فردو صورت گرفت، واقعا برای من که چندمین بازدید از این سایت را داشتم، خیلی جای تأسف بود زیرا سایتی که یک زمانی نماد اقتدار کشور بود، امروز به یک زمین فوتبال تبدیل شده بود.

وی افزود: برای تشریح وسعت سایت و زیرساخت فردو باید بگویم که میزان وسعت این سایت ها که برداشته شد، نسبت به بخش های مربوط به سانریفیوژها دو سوم کل تأسیسات محسوب می شود.

کریمی قدوسی ادامه داد: متاسفانه در برداشتن زیرساخت های فردو، حتی اسکلت های سایت را نیز برداشته بودند، این در حالی است که در بازدید قبلی کمیسیون امنیت، تمام این تأسیسات وجود داشت و در آن زمان مسئولان مربوطه گفتند که زیرساختهای سایت حفظ خواهد شد.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته در برداشتن تأسیسات فردو در حال صورت گرفته، که در آینده و بعد از هشت سال قرار است که فردو یک سایت غنی سازی برای کشور باشد، اما زیرساخت های این سایت کاملا جمع شده بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: البته مسئولان فردو اعلام کردند که در برجام، برداشتن این تأسیسات ذکر شده است، اما مسئله ما این است که از آن روزی که آمریکا، توافق هسته ای را نقض کرد و قانون داماتو تمدید شد و رهبر معظم انقلاب این اقدام را نقض برجام اعلام کرد، چرا مسئولان مربوطه اقدام به برداشتن این تأسیسات فردو کردند.

کریمی قدوسی گفت: برداشتن تأسیسات فردو مغایر با اظهارات مسئولان کشور از جمله روحانی، ولایتی و شمخانی درباره اقدام متقابل در برابر اقدامات صورت گرفته آمریکایی ها است و برداشتن تأسیسات مغایر با رویکرد بازگشت پذیری ایران است.

وی افزود: اقدام مربوطه در برداشتن تأسیسات فردو در اوج نقش برجام معنا دار است و پیامی را به کشورهای دیگر می دهد که بازگشت پذیری تا دو سال برای ایران امکان ندارد، زیرا برای ساخت زیرساخت ها باید اقدامات بار دیگر صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: دیروز که نمایندگان مجلس از فردو بازدید کردند، پیمانکاران روند جمع آوری را متوقف کرده بودند، اما زمانی که داشتیم خارج می شدیم، مشاهده شد که کارگران منتظر رفتن ما بودند تا ادامه کارها را صورت دهند.

کریمی قدوسی ادامه داد: جالب اینجا است که مسئولان مربوطه به پیمانکار گفته اند که ۵۰ روزه تأسیسات فردو را بردارند، اما بعد به علت کمبود وقت این مدت را به ۳۰ روز کاهش دادند تا سریع این کار صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      این نشان میده که مملکت چقور به دلیل تحریمها شکننده شده بودکه ضرب العجل همه تاسیسات را برداشتند تا خودشان وسوءمدیریتشان رو نشود.خلاصه اینکه توان دفاعی وتوان موشکی نون وآب برای مردم نمیشه.اونا جای خود داره رسیدن به مردم وامکانات رفاهی جای خودداره.

    • بدون نام

      خدا خیر نده که هسته ای را نابود مردمند
      هر کس از شنیدن این موضوع دغ کنه بمیره رواست و نباید سرزنش کرد!
      20 سال مملکت را عقب انداختن !
      ..........

    • علیرضا

      آقای کریمی قدوسی نماینده مردم محترم مشهد:
      ی کمی به فکر زاغه نشینان اطراف شهر مقدس مشهد باش

    • بدون نام

      جناب قدوسی بد نیست شما که غیرتت بدرد اومده یه سری هم به اجتماع بزنی ببینی وضعیت مردم و رفاه و اینده شون مثل کویر شده ایکاش زمین فوتبال بود!!!!
      ایکاش این دعدغه های شما برای ابادانی مملکت بود و نه سیاسی بازی

    • بدون نام

      توی روزنامها همین امروزنوشته شده که هرروز چندتا نوزاددرسطل آشغال پیدامیکند آنوقت نماینده محترم نگران برداشته شدن سایت فرد است بابافکری به حال خوزه نماینگی تون بکنیدبه موقع
      سایت فرد و برمیگرده...

    • بدون نام

      امریکاواروپاپشت سرهم میتونن تحیرم کنن مسعولان دروغ میگن بازگشت به غنی سازی غیره ممکنه کل مراکزغنی سازی ایران روبابتون پرکردن

    • آرش

      حالا با تعطیلی فردو مشکلات معیشتی مردم زحمتکش و کم درآمد و یا بیکار حل شد ؟؟ ضمنا اگه همبن موشکها نبود ، معلوم نبود ما الان وضعیت سوریه داشتیم یا لیبی و شایدم بدتر . .... اندکی اندیشه کنید که امنیت موضوع ساده ای نیست .

    • بدون نام

      آقای نماینده شما به عنوان وکیل مردم رفتی مجلس تا به فکر حل مشکلات اونا باشی نه نگران زمین فوتبال شدن تاسیسات هسته ای. بودن یا نبودن تاسیسات هسته ای برای مردم نون آب نمیشه.اگه یه نظر سنجی ساده بذارین می بینین کا بیشتر مردم راضیند معیشت راحتی داشته باشن نه تاسیسات هسته ای که چندساله سر همین لجبازی های سیاسی گند زده به زندگی شون.

    • بدون نام

      متاسفانه جوری به افکار عمومی القا شده که داشتن انرژی هسته ای شرط بقای مردمه ایرانه و اگه نباشه از گرسنگی می میرن.

    • کارگر اخراجی جویای کار به شدت معترض

      آقای قدوسی وامثال شما بهتر نیست به جای نگرانی درباره ی سایت فردو یه مقدار نگران مردم و اوضاع اسفبار اقتصادی شون باشید مردم تو فقروتنگنای شدید پولی هستن ورکودوتورم کمرمردم رو له کرده، حالا شما نگران فردو هستید،هسته ای رو میخوایم چیکار کار واشتغال میخوایم رفاه اجتماعی میخوایم که تواین مملکت دیگه وجود نداره خبری نترس چاپ کن

    • بدون نام

      اونایی که هی معیشت مردم را بوق وکرنا میکنند 3 ساله که تاسیسات ازبین رفته ومسولان فکر نون مردمند چقدر در زندگی مردم تغییر ایجاد شده. الان سه سال تحریم ها برداشته شده چقدر رشد اقتصاد داشتیم ای دایما نون نون نکنید اونا ما چه تاسیسات داشته وچه نداشته باشیم. ماراتحریم می کنند اینقدر چشمتان دنبال دست آمریکایی ها نباشد

    • حمید

      بله ، انرژی هسته ای بسیار مهمه . از سرطانیها بپرس ، از بیماران قلبی بپرس . از آینده نزدیک اتمام انرژی فسیلی بپرس ‌ از مشکلات کشاورزی بپرس و ده ها مورد دیگر ....

    • بدون نام

      من از قدوسی میپرسم تو خانواده هم اینقدر لجباز کینه ای کم فکر فقط بخاطر منافع خودش چانه میزنه بره حاشیه نشینی مشهد را ببیند عرق خجلتش او را غرق کند

    • علی محمد

      این دولت هم هسته ای رو نابود کرد هم معیشت مردم .

    • بدون نام

      قدوسی تو هم...... چند وقت دیگه طبل تو هم به صدا در میاد.

    • پوریا

      شما هنوز نمیدونی نیروگاه های اتمی و انرژی هسته ای به چه درد میخوره؟؟؟ بعد میگی واسه مردم نون و اب نمیشه.... مثه اینه که مردم امریکا به ناسا بگن فضاپیما فرستادن و رفتن به کره ماه واسه ما نون اب نمیشه همشو جمع کنید!!!!

    • بدون نام

      اگه انرژی هسته ای مهم نیس چرا آمریکا انقدر رو این قضیه حساسه؟؟چرا نمیزاره ما داشته باشیم؟چرا همه ی دنیا دنبالشن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج