۴۴۱۱۲۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

انگلیس موذیانه از اوضاع منطقه بهره‌برداری می‌کند

سفیر سابق کشورمان در امارات معتقد است سفر نخست وزیر انگلیس به منطقه برای احیای بازار تسلیحات بود و اینکه آنها از دل مشغولی آمریکا در سوریه به نفع خود استفاده کنند.

خبرآنلاین: سفیر سابق کشورمان در امارات معتقد است سفر نخست وزیر انگلیس به منطقه برای احیای بازار تسلیحات بود و اینکه آنها از دل مشغولی آمریکا در سوریه به نفع خود استفاده کنند.

دکتر حمید رضا آصفی،مدیر کل اسبق وزارت خارجه، اهداف سفر خانم ترزا می نخست وزیر بریتانیا به منطقه را برای خبرآنلاین برشمرد، وی در این باره گفت: «انگلیس به عنوان دومین صادرکننده اسلحه و عربستان بیشترین خریدار اسلحه است حتی می توان گفت اولین خریدار تسلیحات، انگلیس به عنوان دومین صادر کننده به منطقه که سال گذشته ۵ میلیارد دلار تسلیحات به عربستان داد، دو تا هدف را دنبال می کند:

۱) صنعت ورشکسته نظامی و اقتصادی را نجات دهد
۲) با ایجاد شکاف بین کشورهای منطقه و ایجاد رقابت بین کشورهای منطقه برای خودش بازار قابل توجهی به وجود بیاورد
۳) ازخلا کنونی که به خاطر رقابت کنونی روسیه و امریکا به وجود امده است، حداکثر
استفاده را کند، در حالی که امریکا در باتلاق سوریه گرفتار شده است، انگلیس موذیانه در حال بهره گیری از اوضاع فعلی منطقه است.»

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه تاکید که نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس با حمله به ایران و اعلام همکاری با دشمنان منطقه ای برای تقابل با جمهوری اسلامی به دنبال باز افرینی وجهه سیاسی و منطقه ای خود و بهره برداری های بعدی هستند.

سفیر اسبق ایران در فرانسه و آلمان شرقی در خصوص سیاست های انگلیس گفت: «وقتی انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده است ما در آینده شاهد موذی گری های انگلیس علیه ایران خواهیم بود، چرا که دیگر در چارچوب اتحادیه اروپا قرار ندارد.

او افزود: بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپایی، سعی می کند که سیاست هایش را خودش تبیین کند به معنای اینکه دیگر با این اتحادیه مثل سابق در تببین سیاست ها مشترک نیست و نسبت به ایران برمیگردد به سیاست های سنتی و موذیانه قبل، یعنی به سیاست سنتی ایزایی مداخله جویانه، برمی گردد. کما اینکه باید در نظر بگیریم که نه انگلیس، انگلیس سابق است یعنی آن توانی که در گذشته داشت، نه دنیا، دنیای آن زمان است ، مردم کشورها در دنیا بیدار شده اند و اجازه نمی دهند که بریتانیا در کشورشان مداخله کند و اینکه ابزار سیاست خارجی از گذشته تا به امروز فرق کرده است روش های انگلیس دیگر جوابگو نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب سلاح میفروشه. ...

    • حقویردی بازه

      باسلام بنظر من موذیانه بودن خود یک نوع سیاست عاقلانه ایست دولت مردان کشور ما هم باید یاد بگیرند ودر جایش استفاده کنند.چونحرکات موذیانه تحریم وتهدید بدنبال ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج