جاباما
۴۴۱۱۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انتقاد از تخریب خانه‌های تاریخی تهران

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تخریب خانه‌های تاریخی در منطقه ۱۲ انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تخریب خانه‌های تاریخی در منطقه ۱۲ انتقاد کرد.

صبح امروز در سیصدودوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، لایحه برنامه اجرایی شهرداری تهران درخصوص تملک املاک و اجرای پروژه‌های طرح آمایش بهسازی و ساماندهی منطقه ۱۲ موضوع بند ۸ تبصره ۲۳ مصوبه سال ۹۵ شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و احمد مسجدجامعی درخصوص این ساماندهی، گفت: سندهای مهمی از منطقه ۱۲ تهیه شده است که به عنوان یک تجربه ماندگار می‌تواند در مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد.

او با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته در منطقه ۱۲ گفت: در این منطقه تخریب گسترده‌ای در ضلع جنوب شرقی مدرسه سپهسالار انجام شده و به نوعی می‌توان آن را وسیع‌ترین تخریب دانست.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه در این تخریب چند آثار میراثی از جمله باغ خانم فخرالدوله که دارای درختان بی‌شماری بود و از نظر تاریخی نیز براساس اسناد جایگاه مهمی داشت، به گونه‌ای که جلسات شهیدان باهنر و رجایی در آنجا تشکیل می‌شد و همچنین مدرسه علمیه در آنجا قرار داشت، گفت: مدرسه علمیه بعد از دارالفنون برای اقشار عمومی جامعه ساخته شده بود که قدمت تاریخی داشت و همچنین در این اراضی تخریب شده پارکی به نام محیط طباطبایی قرار داشت که از بین رفته است.

مسجدجامعی با انتقاد از این تخریب گسترده در منطقه ۱۲ گفت: چند خانه تاریخی متعلق به خانواده شهدا نیز در این تخریب از بین رفته‌ است و به جای آن فضایی به نام کتابخانه مجلس در دست ساخت است که پیشنهاد می‌شود حداقل شهرداری بر روی طراحی این کتابخانه نظارت داشته باشد تا طرحی متناسب با بافت تاریخی انتخاب شود.

او با بیان اینکه حریم میدان بهارستان رعایت نشده است، گفت: انصافا شهرداری در زمینه بهسازی و نمای میدان بهارستان اقدامات خوبی انجام داده است و خط آسمان را نیز رعایت کرده است.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه بانک تجارت در این میدان دارای طبقات زیادی است که نمای میدان را تحت تاثیر قرار داده، گفت: پیشنهاد می‌شود از آنجایی که شهرداری پول‌های زیادی در این زمینه خرج کرده است، برای اولین بار اشکوب اضافه را بخرد تا حداقل دید میدان بهارستان تغییری نکند؛ چراکه این میدان میراث معاصر شهر است و باید از آن حفاظت شود.

مسجدجامعی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاداز عملکرد سازمان هلال‌احمر در بهره‌برداری از موزه صنعتی گفت: موزه صنعتی با سرمایه‌های شهر مرمت و ساخته شده است و باید در اختیار مردم شهر قرار گیرد نه اینکه به پاویون و تشریفات یک نهاد تبدیل شود و کارکرد موزه خود را از دست بدهد.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درباره آب‌انبار امامزاده اسماعیل در چهارراه سیروس تهران گفت: این آب انبار بزرگترین آب انبار تهران است اما متاسفانه معلوم نیست که کلیدش کجاست و باید برای آن چه کار کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج