۴۴۱۲۰۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار دوباره درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان

سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان علائم ظاهری ندارد و مردم در هر شرایطی، پرندگان مهاجر را شکار نکنند و نخورند.

خبرگزاری مهر: سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان علائم ظاهری ندارد و مردم در هر شرایطی، پرندگان مهاجر را شکار نکنند و نخورند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی خبر گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه لاشه پرندگان، سریعا این موضوع را به مراکز دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

فرشاد طهرانی اضافه کرد: ما از دهه سوم آبان ماه درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدیم و درحال حاضر استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، قم، مرکزی، کرمانشاه و مازندران در معرض ابتلا به این بیماری‌اند.

او با بیان اینکه به مسئولین استان‌های گیلان و گلستان هم در این زمینه هشدار داده‌ایم، گفت: این بیماری از طریق پرندگان مهاجر در مسیرمهاجرت از سیبری به نیمکره جنوبی وارد کشور ما می‌شود.

طهرانی با بیان اینکه پرندگان مهاجر به این بیماری مقاومند و علائم ظاهری ندارند، گفت: توصیه جدی می‌شود مردم از شکار و خرید این پرندگان خودداری کنند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی با اشاره به دو نوع مراقبت فعال و غیرفعال در این حوزه گفت: مراقبت فعال برنامه ریزی شده است و ما از شهریور امسال به ۱۸۰۰ واحد صنعتی مراجعه و از۳۵هزار پرنده نمونه برداری کردیم.

او افزود: در مراقبت غیرفعال نیز اگر مردم با تلفات جمعی پرندگان روبرو شوند به ما اطلاع می‌دهند و ما با حضور در محل اقدام به نمونه گیری می‌کنیم.

طهرانی با بیان اینکه اگر یک واحد صنعتی آلوده شود تمام پرندگان آن واحد را معدوم می‌کنیم، گفت: همچنین در شعاع ۳ تا ۱۰ کیلومتر از آن واحد اقدامات پیشگیرانه شدیدی اعمال می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی نمی‌تواند با متخلفان برخورد کند، گفت: لازم است دستگاه‌های ذیربط به ما کمک کنند و از عرضه پرندگان مهاجر جلوگیری شود.

وی گفت: واکسن این بیماری برای پرندگان وجود دارد، اما چون سیاست جهانی ریشه کنی این بیماری است پرنده‌ها در واحدهای صنعتی واکسیناسیون نمی‌شوند و در برخی کشورها هم که واکسیناسیون دارند با شکست روبرو شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      من نمیدونم چرا باید ازمایشات محلی جواب بده..چرا در سطح کشور این موضوع و برسی نمیکنن که یا تاید بشه یا تکذیب و اب پاکی رو بریزن رو دست مردم..همه حیوانات معدوم شده تنها مشکوک به انفلانزا بودن اصلا خود مسولینم به حقیقت بیماری شک دارن..تا کی قراره همه چی رو سرسری بگیرن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج