۴۴۱۲۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

قاچاق سوخت ۵۰۰ کامیون ترکیه در ایران

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری نسبت به قاچاق سوخت توسط ترکیه در ایران هشدار داد و گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته ۵۰۰ کامیون‌ ترانزیتی ترکیه در مرز بازرگان طی شش ماه در ایران قاچاق سوخت انجام داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری نسبت به قاچاق سوخت توسط ترکیه در ایران هشدار داد و گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته ۵۰۰ کامیون‌ ترانزیتی ترکیه در مرز بازرگان طی شش ماه در ایران قاچاق سوخت انجام داده‌اند.

محمدجواد عطرچیان اظهار کرد: اتحادیه کامیون‌داران ترک در حال سیاست گذاری برای رسیدن به بازارهای آسیای میانه است و کامیون‌های ترک می‌خواهند از سوخت ارزان ایران برای رسیدن به کشورهای آسیای میانه استفاده کنند و ایران بیش از این این وضع را برنمی‌تابد.

وی با انتقاد از قاچاق سوخت ازسوی کامیون های ترانزیتی ترکیه و عدم قبول آن از سوی طرف ترک، تصریح کرد: دو طرف باید اراده ای قوی برای حل مشکلات حمل و نقلی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه این آمادگی را داریم که همه مسائل حمل و نقل جاده ای را با طرف ترک حل وفصل کنیم، افزود: متاسفانه در بیشترمذاکرات درخواست های طرف ترکیه نوعی زیاده خواهی و شامل امتیازاتی است که به جا نیست. در ژانویه ۲۰۱۵ توافقنامه ای بین محمود واعظی وزیر ارتباطات و همتای ترک درمورد سوخت به امضا رسید که این موافقتنامه از روز اجرا توسط طرف ترکیه نقض شد. بر اساس این توافقنامه قرار بود کامیون های ترانزیتی ترکیه با سوخت کافی به ایران بیایند. این امتیازی بزرگ بود که طرف ایرانی به طرف ترک داد اما تقریبا ازهمان ابتدا کامیون های ترک سوخت خود را در ایران می زدند.

وی ادامه داد:براساس مطالعاتی که ایران طی ۶ ماه روی کامیون های ترانزیتی ترک درمرز بازرگان انجام داد، مشخص شد در یک محدوده زمانی کوتاه بیش از ۵۰۰ کامیون ترک درایران قاچاق سوخت انجام داده اند و نتیجه این تحقیق برای مقامات ترکیه ارسال شد. متاسفانه طرف ترک پاسخی به مکاتبات ما نداد و محدودیتی برای این کامیون ها اعلام نکرد.

عطرچیان ادامه داد: ایران با هدف برقراری مناسبات بهتر با ترکیه، سعی کرد ادعای خود را اثبات کند و برای همین لیستی از پانصد کامیون ترک با دست خط خود رانندگان کامیون‌ها که اعتراف به انجام قاچاق سوخت کردند تهیه شده است.

وی با ارائه این لیست به طرف ترک، گفت: ادامه این وضعیت باعث شد توافقنامه دوجانبه دکتر واعظی و همتای ترک وی نقض شود.

به گفته مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری، مشکل اصلی در روابط حمل و نقلی ترکیه و ایران، کامیون های ترانزیتی ترکیه است که باید سوخت خود را از ترکیه بیاورند و سوخت کافی برای عبور از سرزمین ایران داشته باشند اما عملا این اتفاق نیفتاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      اینا هم دیگه خیلی پررو شدن تقصیر جایگاه سوخت ایران هستش که بهشون اجازه ی سوخت گیری رو میدن
      اونوقت کامیون دارهای ما باید برای سوخت گیری دو سه برابر گرانتر در ترکیه سوخت گیری کنن

    • رضا

      وقتی مسئولین دولت بخاطر عناد با کارهای دولت قبل میخواهند کارت سوخت را حذف کنند . معلوم است که مفهوم سهمیه بندی و جلو گیری از قاچاق سوخت حتی به ذهنشان خطور هم نکرده.

    • وحید

      همه دارن ازمون سواستفاده میکنن......

    • بابا

      باید سوخت را به قیمت ترکیه پای آنها حساب کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج