جاباما
۴۴۱۳۸۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

کاهش یارانه دارو در لایحه بودجه ۹۶

رییس سازمان غذا و دارو از کاهش پنج درصدی یارانه دارو در بودجه سال ۹۶ خبر داد و گفت: این کاهش ۵ درصدی تاثیر زیادی در ادامه حمایت‌مان از بیماران نخواهد داشت و آن را با صرفه‌جویی جبران می‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگویی درباره یارانه دارو در لایحه بودجه سال ۹۶ گفت: براساس آنچه که در لایحه دولت آمده، میزان یارانه دارو برای سال ۹۶ تقریبا پنج درصد کاهش یافته است.

وی افزود: مجموعه یارانه دارو دارای دو ردیف اعتباری بود که ۲۲۰۰ میلیارد تومان می‌شد و برای سال ۹۶، پنج درصد آن کاهش یافته و ۱۱۰ میلیارد تومان نسبت به سال ۹۵ کاهش بودجه داریم. البته باید توجه کرد که با وجود این موضوع، مشکلی برای قیمت دارو پیش نمی‌آید و شاید در مجلس این ردیف اصلاح شود.

رییس سازمان غذا و داروی کشور با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که برای سال آینده کاهش تعهد نداریم و حمایت از بیماران را ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: بنابراین از همین دو ردیف هم برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج استفاده می‌کنیم.

دیناروند در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر نوسانات ارز در قیمت داروهای وارداتی گفت: ما شاهد افزایش نرخ ارز بودیم به طوری که از ابتدای امسال تاکنون تقریبا نرخ ارز ۱۰ درصد افزایش یافته است اما از آنجایی که با کاهش قیمت ارزی داروها مواجه شدیم، تقریبا در قیمت داروهای وارداتی نیز افزایشی نداشتیم؛ یعنی افزایش نرخ ارز با کاهش قیمت ارزی داروها جبران شده است.

وی ادامه داد: در عین حال باید توجه داشت که همه بخش‌های اقتصادی کشور تابع شرایط کلی کشور هستند. یعنی اگر نرخ ارز تغییر کند، دارو نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نمی‌توانیم دارو را از سایر بخش‌ها جدا کنیم اما دولت برای حمایت از بیماران اعتبار در نظر گرفته تا بیماران خاص، صعب‌العلاج و بیمارانی که باید از داروهای گرانقیمت استفاده کنند، گرفتار نشوند؛ بنابراین اعتبار حمایتی وجود دارد.

رییس سازمان غذا و داروی کشور تاکید کرد: برهمین اساس ما ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بیماران داریم که البته کاهش ۵ درصدی آن در سال آینده تاثیر زیادی در اقدامات‌مان نخواهد داشت و ما می‌توانیم این میزان را با صرفه‌جویی جبران کنیم. بنابراین اصلا نگرانی در این باره وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج