۴۴۱۵۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

جایگزین‌های مناسب برای اصغر فرهادی!

طنز؛ استاد؟!؟ می‌فرمودی‌یه!!؟!

احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا کاظمی در روزنامه شهروند نوشت:

اصغر فرهادی از سوی انستیتو فیلم دوحه (وابسته به خاندان امیر قطر) که سرمایه‌‌گذاری فیلم فروشنده را هم بر عهده داشته است، به عنوان استاد انتخاب شد تا در ماه مارس ٢٠١٧ در این موسسه به تدریس بپردازد. به نظر می‌رسد تدریس فرهادی در این موسسه قطری در ادامه تعهدات قبلی‌اش برای ساخت فیلم فروشنده باشد چرا که چهره‌های شناخته‌شده‌تری از فرهادی وجود دارند که با توجه به سرمایه این کمپانی قطری می‌توانستند به عنوان مدرس انتخاب شوند.» در این راستا ما به انستيتو فيلم دوحه پيشنهاد ميكنيم به جاي استفاده از عناصر خائن ايراني، از اساتيد برجسته و انديشمند مورد سفارش استفاده كنند كه جهت كمك به برادران قطري تعدادي از آنها را پيشنهاد ميكنيم:

استاد پیشنهادی: مسعودفراستی
عنوان کلاس: سینما، ادب و منطق

استاد فراستی «درآوردن» را فلسفه سینما می‌داند. او همواره آثارسینماییِ درنیامده‌ای مثل «ابد و یک روز» و«فروشنده» را با زبانی شفاف و عریان که مصادق عینی «درآوردگیِ کلامی» است، نقد می‌کند. یکی دیگر از سجایای اخلاقی این بزرگوار، منطقِ وی در عدم انحصار طلبیِ «درآوری» است. ایشان همواره منتقدان خود را نیز به «درآوردن» تشویق می‌کند و از آنها می‌خواهد تا هم فیلم‌هایشان را دربیاورند و هم اگر سواد، جرأت، جگر و سایر متعلقاتش را دارند، دربیاورند و جلوی نقدهای منصفانه‌ او درمورد فیلم‌ها ندیده و حتی ساخته نشده، بایستند.

استاد پیشنهادی: خسرو معتضد
عنوان کلاس: تاریخچه هنرهفتم

بدون‌شک بر هر سینماگری لازم است که با ابعاد تاریخی این هنر آشنایی داشته باشد و بداند که چگونه «امپراتوری روم با کمک حکومت پادشاهی متحد بریتانیا برای گسترش استعمار خود در سرزمین‌های آفریقایی، پای صنعت سینما را به این مناطق باز کرد تا پادشاهان خوش‌گذران و عیاش قاجار مانند آغامحمدخان نیز وسوسه بشوند در کشورشان سینما تأسیس کنند.». همچنین آموزش تفاوت‌های املایی، معنایی و کابردی «هلیم» با «حلیم» و نیز «اصول ‌نامه‌نگاری به موجودات دریاییِ استخوانی ازجمله صدف» از دیگر مباحثی است که در کلاس‌های آموزشی ایشان به هنرجویان ارایه می‌گردد.

استاد پیشنهادی: مسعود ده‌نمکی
عنوان کلاس: طنز فاخر

ده‌نمکی فیلم‌سازی متعهد به گیشه و استاد نوشتن فیلم‌نامه با استفاده از جوک‌های اینترنتی است. به گفته کارشناسان، سیلوستراستالونه در نامگذاری فیلم «بی‌مصرف‌ها» استفاده از پسوند «ها» را از نام فیلم‌ اخراجی‌های او تقلید کرده است. الهام‌گیری از نام «حیوانات» مثل گوسفند، شتر و بزجمه و همچنین بکارگیری «حبوبابِ نفخ‌زا» از قبیل عدس، لوبیا و تخم‌مرغ‌آب‌پز با سوسیس و نیز تأثیرپذیری از رنگ‌های مختلف در خلق کاراکترهای کمدی مثل «بیژن بزغاله» و «بایرام باقالی» و «حاجی گیرینوف» از توانایی‌های منحصربه‌فرد ایشان به شمار می‌رود.

عنوان کلاس: چگونه فیلم
«علمی- ‌تخیلی» بسازیم؟
اساتید: رائفی‌پور،حسن عباسی
و دکتر روازاده

آیا می‌دانستید اگر روی نقشه نوک تپه‌های ‌هالیوود را به یکدیگر وصل کنید یک ستاره شش پر شکل می‌گیرد؟ آیا می‌دانستید اسکارلت جوهانسون و جینفرلوپز زیربغلشان خالکوبی ٦٦٦ دارند؟ آیا می‌دانید که کارتون «گربه‌سگ» با هدف عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا (گربه نماد نقشه ایران و سگ نماد سیاست‌های خصمانه ایلات متحده) ساخته شده است؟ آیا می‌دانستید کارتون باب «اسفنجی» به صورت زیرپوستی کودکان را به «بزرگنمایی» و دروغ تشویق می‌کند؟ آیا می‌دانستید تماشای هر فیلم سینمایی آمریکایی، خطر ابتلا به نقرس و سرطان روده کوچک را در جوانان افزایش می‌دهد؟ آیا می‌دانید که تماشای هر قسمت از سریال گیم‌آف‌ترونز؛ یک ساعت از عمر انسان می‌کاهد؟ اگر نمی‌دانستید با تلمذ در کلاس‌های اساتید فوق، خواهید دانست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاخص

      متن آخری باحال بود، البته فقط آخری، آفرین ، صدآفرین( به قصد روحیه دادن) :-)

    • بدون نام

      یعنی عالی عالی بود .

      دم نویسنده مطلب گرم.
      ممنون برترینها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا چرا سانسور میکنی.؟ این اسما که تو متنم بود. واقعا که..

    • احسان صادقی

      عالی.
      ولی خب این جماعت با این چیزا از رو نمیرن که

    • فرهاد گلچین

      با تشکر از کلام نافذ و گیرایتان ،،از کارشناس زمنه بیشتر از این ها انتظار است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج