۴۴۱۷۷۴
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از تیلور سوئیفت بگیرید تا بریتنی اسپیرز. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از اسکارلت جوهانسون بگیرید تا ریدلی اسکات. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
جیمی فاکس ۴۹ ساله شد
اریک مورلون بیشاپ، با نام حرفه ای جیمی فاکس (Jamie Foxx) زاده ۱۳ دسامبر ۱۹۶۷، بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا و کمدین آمریکایی است که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در یک موزیکال یا کمدی را به خاطر نقش آفرینی در فیلم زندگی نامه ای «ری» در نقش ری چارلز را برد. در همان سال بود که بازی در فیلم «وثیقه» نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل را برای جیمی به ارمغان آورد. از فیلم‌های مهم دیگر او می‌توان به فیلم «جنگوی آزادشده» اثر کارگردان مشهور آمریکایی کوئنتین تارانتینو، «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» (۲۰۱۴)، «ریو ۲» (۲۰۱۴)، «یک میلیون راه برای مردن در غرب» (۲۰۱۴)، «رئیس های وحشتناک ۲» (۲۰۱۴)، «آنی» (۲۰۱۴) و غیره اشاره کرد. سه آلبوم موسیقی وی نیز در زمره بهترین آهنگ‌های بیلبورد ۲۰۰ قرار دارند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

اولین بار در سال ۱۹۸۹ بود که جیمی به پیشنهاد نامزدش، شروع به گفتن لطیفه در باشگاه‌های شبانه کرد. در آنجا بود که متوجه شد کمدین‌های خانم را زودتر از کمدین‌های مرد به روی صحنه می‌برند و این شد که نام جیمی فاکس را برای خودش انتخاب کرد. اولین فیلم جیمی در سال ۱۹۹۲ و با فیلم «اسباب‌بازی ‌ها» کلید خورد. در این فیلم او با رابین ویلیامز هم‌بازی بود. همچنین اولین نقش دراماتیک وی نیز در فیلم «هر یکشنبه کذایی» اجرا شد که در آنجا نقش یک ورزشکار را بازی می‌کرد. سپس در سال ۲۰۰۴ در کنار تام کروز در فیلم «وثیقه» شروع به نقش‌آفرینی کرد. وی نقش یک راننده تاکسی را در این فیلم داشت. بخاطر بازی در این فیلم، جیمی بسیار مورد تحسین قرار گرفت و به عنوان نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل مرد معرفی شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

جیمی برای سال ۲۰۱۷ دو پروژه به نام های «بی‌خواب» و «راننده بچه» را در حال ساخت دارد. در عرصه موسیقی نیز او موفق به کسب جایزه گرمی شده است. فاکس دو دختر به نام های کورین بیشاپ (متولد ۱۹۹۴) و آنالیز (متولد ۲۰۰۹) دارد. دارایی خالص جیمی فاکس ۸۵ میلیون دلار برآورد شده است.

تیلور سوئیفت ۲۷ ساله شد

تیلور الیسون سوئیفت (Taylor Swift) زاده 13 دسامبر 1989، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است که در پنسیلوانیا به دنیا آمده و بزرگ شد و در چهارده ‌سالگی برای پیشرفت در موسیقی کانتری به نشویل تنسی نقل مکان کرد. پس از امضای قراردادی با بیگ ماشین رکوردز به جوان‌ترین ترانه‌نویس انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی تبدیل شد. او در اکتبر ۲۰۰۶، اولین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود منتشر کرد. آهنگ Our Song او را به جوان‌ترین هنرمندی تبدیل کرد که به رتبه اول جدول داغ‌ترین ترانه‌های کانتری رسیده ‌است. سوئیفت در سال ۲۰۰۸ نامزد بهترین خواننده جدید در جوایز گرمی سال ۲۰۰۸ شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

دومین آلبوم سوئیفت با نام Fearless در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. موفقیت هم‌زمان تک‌آهنگ‌های Love Story و You Belong with Me، Fearless را به پرفروش‌ترین آلبوم سال تبدیل کرد و تور آن را به موفقیت جهانی رساند. Fearless، چهار جایزه گرمی دریافت کرد و تیلور جوان‌ترین برنده جایزه گرمی برای بهترین آلبوم سال شد. سومین آلبوم سوئیفت با نام Speak Now در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. در اولین هفته انتشار آلبوم در ایالات متحده، بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسید و تور کنسرت آن در مدت سیزده ماه در سرتاسر جهان برگزار شد. سومین تک‌آهنگ این آلبوم با نام Mean دو جایزه گرمی به دست آورد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»
چهارمین آلبوم سوئیفت با نام Red در ۲۰۱۲ منتشر شد. این آلبوم در اولین هفته، ۱/۲ میلیون نسخه‌اش در آمریکا به فروش رفت. آلبوم پنجم او به نام ۱۹۸۹ در اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شد. این آلبوم، نخستین آلبوم پاپ او می‌باشد و در هفته اول انتشار بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از آن فروش رفت. Blank Space و Shake It Off از موفق‌ترین آهنگ‌های وی در آلبوم ۱۹۸۹ هست. او در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب سه جایزه گرمی و در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب جایزه موسیقی آمریکا و جایزه موسیقی بیلبورد شد. تیلور سوئیفت تنها خواننده زن آمریکا است که که سه بار رکورد فروش یک میلیون آلبوم در اولین هفته را در دهه اخیر ثبت نموده ‌است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

تیلور سوئیفت با آهنگ‌هایی شناخته می‌شود که در آن‌ها تجربیات دوران نوجوانی و جوانی‌اش را بیان کرده ‌است. او برای سرودن شعر چندین آهنگ، مورد تشویق انجمن تصنیف‌سازان نشویل و تالار مشاهیر تصنیف‌سازان قرار گرفته ‌است. افتخارات او شامل ۱۰ جایزه گرمی، یازده جایزه موسیقی آمریکا، هفت جایزه انجمن موسیقی کانتری و شش جایزه آکادمی موسیقی کانتری می‌باشد. تاکنون ۲۶ میلیون آلبوم و ۷۵ میلیون نسخه دیجیتال از تیلور در سراسر جهان به فروش رسیده ‌است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

تیلور که توسط دوستانش با نام "تی" هم خطاب می شود، در سال ۲۰۰۸ با خواننده پاپ، جو جوناس، رابطه دوستی برقرار کرد که رابطه آنها در اکتبر همان سال به پایان رسید، و در سال ۲۰۰۹ با تیلور لاتنر دوست شد. از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۰ با جیک جیلنهال دوست بود. وی همچنین با جان مه‌یر نیز دوست بود و رابطه آنها از اواخر ۲۰۰۹ تا اوایل ۲۰۱۲ پایدار بود. از اکتبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ با هری استایلز، خواننده گروه وان دایرکشن، که چهار سال از خودش کوچک‌تر بود رابطه داشت؛ که با جنجال‌های فراوان پایان یافت. به مدت ۱۵ ماه وی با کلوین هریس رابطه داشت که در ۲ ژوئن ۲۰۱۶ به پایان رسید. او کمتر از یک ماه بعد با تام هیدلستون وارد رابطه شدو این رابطه نیز پس از ۳ ماه پایان یافت. دارایی خالص تیلور سوئیفت ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

ونسا هاجنز 28 ساله شد

ونسا آن هاجنز (Vanessa Hudgens)، زاده ۱۴ دسامبر ۱۹۸۸، خواننده و بازیگر اهل ایالات متحده آمریکا است. او با ایفای نقش گابریلا مونتز در سری فیلم های « موزیکال دبیرستانی» توانست به شهرت جهانی دست یابد. همچنین در بسیاری از فیلم‌ها و سریال های تلویزیونی شبکه دیزنی شرکت داشته و اولین اجرای مشهور خود را با بازی در فیلم «سیزده» انجام داد. اولین آلبوم موسیقی او به نام خودش در ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۶ عرضه شد. این آلبوم به بیلبورد ۲۰۰ راه یافت و رتبه ۲۴ را از آن خود کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

پس از انتشار آلبوم هایش و سری فیلم های «موزیکال دبیرستانی»، هاجنز روی حرفه بازیگری اش تمرکز کرد و در فیلم های «بنداسلم» (2009)، «حیوان صفت» (2011)، «مشت ناگهانی» (2011)، «سفر 2: جزیره اسرارآمیز» (2012)، «تعطیلات بهاری» (2013) و «ماچته می کشد» (2013) بازی کرد و حتی در موزیکال برادوی «جی جی» در سال 2015 نیز نقشی داشت. جدیدترین پروژه او بازی در سریال «ناتوان» برای سال 2017 است. هاجنز تا 5 سال بعد از آشنایی اش با زک افران در صحنه فیلمبرداری «موزیکال دبیرستانی» با او رابطه داشت که در نهایت در دسامبر 2010 از هم جدا شدند. در حال حاضر وی با آستین باتلر دوست است که در سال 2011 با هم آشنا شده بودند. دارایی خالص ونسا هاجنز 10 میلیون دلار برآورد شده است.

وودی آلن 81 ساله شد

وودی آلن (Woody Allen) با نام اصلی آلن استوارت کانیگزبرگ، زاده ۱ دسامبر ۱۹۳۵، بازیگر، نویسنده، فیلمساز، کمدین، نمایشنامه نویس، و موزیسین آمریکایی است که حرفه او بیش از شش دهه ادامه داشته است. در دهه پنجاه نویسنده کمدی بود و برای تلویزیون فیلمنامه و طنز می نوشت و چندین کتاب طنز نیز منتشر کرد. اوایل دهه شصت آلن به عنوان کمدین استندآپ شروع به کار کرد و به جای شوخی های سنتی، مونولوگ می گفت. در سال ۲۰۰۴، کمدی سنترال او را در رتبه چهارم لیست ۱۰۰ کمدین برتر استندآپ قرار داد و در یک نظرسنجی در بریتانیا آلن سومین کمدین برتر انتخاب شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

اواسط دهه شصت بود که آلن شروع به نوشتن و کارگردانی فیلم ها کرد و ابتدا تخصصش را در کمدی ها امتحان کرد و سپس تحت تأثیر سینمای هنری اروپا در دهه هفتاد، به فیلم های درام رو آورد و تا به امروز بین کمدی و درام می آید و می رود. اغلب او را بخشی از موج نوی فیلمسازان هالیوودی اواسط دهه شصت تا اواخر دهه هفتاد می شناسند. آلن اغلب در فیلم هایش بازی هم می کند. معروف ترین فیلم های او از ۴۰ فیلمی که ساخته عبارتند از «آنی هال» (۱۹۷۷)، «منهتن» (۱۹۷۹) و «هانا و خواهرانش» (۱۹۸۶). در سال ۲۰۰۷ وی گفته بود که «خاطرات استارداست» (۱۹۸۰)، «رز ارغوانی قاهره» (۱۹۸۵) و «امتیاز نهایی» (۲۰۰۵) بهترین فیلم هایش هستند. راجر ابرت (منتقد) آلن را «گنج سینما» توصیف کرده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

آلن چهار جایزه اسکار برده که سه تای آنها برای بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و یکی دیگر برای بهترین کارگردانی بوده است. وی همچنین نه بار جایزه بفتا را از آن خود کرده است. فیلمنامه او برای فیلم «آنی هال» از سوی انجمن نویسندگان آمریکا، خنده دار ترین فیلمنامه در لیست ۱۰۱ فیلمنامه خنده دار آنها قرار گرفته است.

آلن تا بحال سه بار ازدواج کرده: سال 1956 وی با هارلین روزن ازدواج کرد که سه سال بعد از او جدا شد. سال 1966 با لوئیز لاسر پیمان زناشویی بست که در سال 1970 از هم طلاق گرفتند و در سال 1997 با سون-یی پروین ازدواج کرد که زندگی مشترک شان تا به امروز ادامه دارد. با آنکه آلن 12 سال با میا فارو رابطه داشت ولی هرگز با او ازدواج نکرد. وی همچنین روابط رمانتیک بلندمدتی با استیسی نلکین و دایان کیتون داشته است. سون-یی فرزندخوانده میا فارو و همسر سابقش، آندره پروین، بود و حالا همسر وودی آلن است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»
پروین در کره به دنیا آمده و در زاغه های سئول رها شده بود. فارو و پروین او را در سال ۱۹۷۸ به فرزندی قبول کردند. وقتی آلن و فارو با هم بودند، پروین و آلن رابطه شان را آغاز کردند و با لو رفتن این رابطه در سال ۱۹۹۲، رابطه فارو با آلن به طرز تلخی پایان یافت. ولی آلن و پروین رابطه شان را ادامه دادند و در سال ۱۹۹۷ ازدواج کردند و حالا دو دخترخوانده دارند. دارایی خالص وودی آلن ۶۵ میلیون دلار برآورد شده است.

بریتنی اسپیرز ۳۵ ساله شد

بریتنی جین اسپیرز (Britney Spears) زاده 2 دسامبر 1981، خواننده، رقصنده، ترانه سرا، بازیگر و نویسنده آمریکایی است که در مک‌کام می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد و در کنوود، لوئیزیانا بزرگ شد. اسپیرز به اجرا علاقه‌مند بود و در کودکی در سن ۱۱ سالگی در برنامه‌های تلویزیونی میکی ماوس بازی می کرد. وی نخستین آلبوم خود را با عنوان ...Baby One More Time در سال ۱۹۹۹ عرضه کرد که او را به سمت شهرت سوق داد. این آهنگ در چارت های بیلبورد رتبه اول را کسب کرد. دومین آلبوم استودیویی او با نام Oops!... I Did It Again در سال ۲۰۰۰ با موفقیت روانه بازار شد. آلبوم اول و دوم بریتنی جایگاه او را به عنوان یک ستاره تثبیت کردند و رکوردهای بسیاری به نام او ثبت شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

در سال ۲۰۰۱ با انتشار آلبوم سومش، به نام Britney و بازی در نقش اول فیلم Crossroads حوزه فعالیت خود را گسترش داد؛ و در پی آن، در سال ۲۰۰۳ آلبوم چهارمش به نام In the Zone شامل آهنگهایی همچون Toxic منتشر شد. بعد از انتشار دو آلبوم بسیار موفق و به شهرت رسیدن او، زندگی شخصی و مشکلات بریتنی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در سال ۲۰۰۷ آلبوم پنجمش به نام Blackout منتشر شد که با استقبال نسبتاً کمی مواجه شد، با این وجود آهنگ هایی مانند Gimme More و Piece of Me موفق بودند. در سال ۲۰۰۸ به خاطر بیماری افسردگی-شیدایی در بیمارستان بستری شد و پس از وقفه‌ای در زندگی حرفه‌ای اش، وی در اواخر سال ۲۰۰۸ و همزمان با سالروز تولدش آلبوم ششم خود را به نام Circus منتشر کرد. تک آهنگ او به نام Womanizer آهنگ شماره یک بیلبورد شد. در سال ۲۰۰۹ او «مجموعه تک آهنگ‌ها» را روانه بازار کرد که تک آهنگ آن به نام «۳» آهنگ شماره یک در چارت کانادا و آمریکا شد.

دو سال بعد بریتنی در فوریه ۲۰۱۱ با انتشار آلبوم هفتم خود بار دیگر قدرت موسیقی خود را به رخ همگان کشید. این آلبوم که Femme Fatale نام داشت یکی از قدرتمند ترین آلبوم ‌های این «پرنسس پاپ» محسوب می‌شود، در این آلبوم از ساز های الکترونیکی بیشتری استفاده شده است. اولین آهنگ منتشر شده از این آلبوم به نامHold It Against Me مقام اول را در بیلبورد ۱۰۰ بدست آورد، آهنگ بعدی که Till the World Ends نام داشت در مقام دوم قرار گرفت و آهنگ بعدی که اسپیرز منتشر کرد ترانه I Wanna Go بود که جزو ده ترانه برتر قرار گرفت.
طبق آمار «گروه زامبا» بریتنی اسپیرز بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان فروش داشته است. مؤسسه RIAA رتبه هشتم پرفروش‌ترین هنرمند زن تاریخ موسیقی آمریکا را به او داده است. وی ۳۲ میلیون آلبوم در آمریکا به فروش رسانده و موفقیت او به عنوان خواننده، به او اجازه فعالیت در سایر زمینه‌های هنری را داده است. او در سینما و تلویزیون بازیگری کرده، دو جلد کتاب نوشته، همچنین قرارداد چندین محصول دیگر از قبیل خط تولید عطر خودش (عطر بریتنی) و همچنین در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ خط تولید لباس با طراحی خودش را با کمپانی «کندیز» امضا کرده ‌است. دارایی خالص بریتنی اسپیرز 63 میلیون دلار برآورد شده است.

جولیان مور 55 ساله شد

جولیان مور (Julianne Moore) با نام اصلی جولی آن اسمیت، زاده 3 دسامبر 1960، بازیگر آمریکایی-اسکاتلندی است که از دهه نود تابحال فیلم های متعددی بازی کرده است. وی بیشتر به خاطر به تصویر کشیدن زنانی که از لحاظ عاطفی ضربه خورده اند در فیلم های مستقل و فیلم های هالیوودی ایفای نقش کرده است و افتخارات بسیاری از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرده است. پس از تحصیل در رشته تئاتر در دانشگاه بوستون، مور حرفه اش را با یک سری نقش های تلویزیونی شروع کرد.
از مشهورترین فیلم های سینمایی که او در آنها نقش آفرینی کرده می توان به «وانیا در خیابان چهل و دوم» (1994)، «نه ماه» (1995)، «دنیای گمشده: پارک گمشده» (1997)، «لبوفسکی بزرگ» (1998)، «مگنولیا» (1999)، «پایان رابطه» (1999)، «هانیبال» (2001)، «دور از بهشت» (2002)، «ساعت ها» (2002)، «فرزندان انسان» (2006)، «یک مرد مجرد» (2009)، «دیوانه وار، احمقانه، عشق» (2011)، «تغییر بازی» (2012)، «هنوز آلیس» (2014)، و «نقشه های ستاره ها» اشاره نمود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «وودی آلن» تا «تیلور سوئیفت»

جان گولد روبین (بازیگر/کارگردان)، اولین همسر مور بود که در سال 1984 با او آشنا شد و در سال 1993 از هم جدا شدند. در سال 1996 او وارد رابطه ای با فروندلیچ (کارگردان) شد که نه سال از خودش بزرگتر بود. آنها پسری به نام کیلب و دختری به نام لیو دارند. این زوج در سال 2003 ازدواج کردند و حالا در گرینیچ ویلیج نیویورک زندگی می کنند. دارایی خالص جولیان مور 40 میلیون دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و برد پیت

    • بدون نام

      و برد پیت

    • بدون نام

      و برد پیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج