۴۴۱۷۷۵
۵۱۱۸
۵۱۱۸
پ

مقایسه قیمت انواع آیفون ۷ قانونی و قاچاق

گمرک جمهوری اسلامی ایران ارزش گمرکی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را اعلام کرده است. این در حالی است که با ارزش گمرکی اعلام شده، قیمت آیفون های قانونی بعضاً توان رقابت با آیفون قاچاق را نخواهد داشت.

وب سایت تک شات: گمرک جمهوری اسلامی ایران ارزش گمرکی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را اعلام کرده است. این در حالی است که با ارزش گمرکی اعلام شده، قیمت آیفون های قانونی بعضاً توان رقابت با آیفون قاچاق را نخواهد داشت.
مقایسه قیمت انواع آیفون 7 قانونی و قاچاق

گمرک جمهوری اسلامی ایران ارزش گمرکی انواع آیفون ۷ را تحت ردیف تعرفه‌ای ۸۵۱۷۱۲۱۰ اعلام کرده است. در حال حاضر امکان ثبت سفارش انواع تلفن های همراه آیفون ازجمله آیفون ۷ وجود دارد و در صورت واردات رسمی و قانونی، شماره ی شناسه ی بین‌المللی آن‌ها در بانک اطلاعات گمرک ثبت می‌شود.

گفتنی است ملاک دریافت حقوق و عوارض گمرکی از گوشی‌ های وارداتی ارزش پایه‌ ی تعیین شده توسط خود گمرک و ۵ درصد حقوق ورودی بر اساس آن است. نرخ ارز نیز برای دریافت حقوق و عوارض گمرکی بر اساس نرخ اعلامی بانک مرکزی محاسبه می شود.

به این ترتیب بیشترین ارزش گمرکی مربوط به آیفون ۷ پلاس با حافظه ی ۲۵۶ گیگابایت است که ارزش آن برابر ۸۱۵ یورو اعلام شده است. کمترین ارزش گمرکی نیز مربوط به آیفون ۷ با حافظه ی ۳۲ گیگابایت است که ۵۴۰ یورو ارزش‌گذاری شده است.

در نتیجه مشاهده می‌شود که در صورت واردات رسمی آیفون با قیمت جهانی و پرداخت مجموعا ۱۸ درصد حقوق ورودی، مالیات علی‌الحساب و مالیات بر ارزش افزوده، در برخی از مدل‌های آیفون قیمت تمام شده برای واردکننده بالاتر از قیمت بازار است.

گفتنی است قیمت محاسبه شده در این گزارش بر مبنای قیمت آیفون در اروپاست و گمرک ایران ارزش‌ها را بر اساس واردات از کشورهای آسیایی اعلام کرده که در کشورهای آسیایی از جمله امارات بالاتر از قیمت اروپاست.
مقایسه قیمت انواع آیفون 7 قانونی و قاچاق

از سوی دیگر باید هزینه ی حمل و توزیع گوشی‌ ها در کشور و سود فروشنده و واردکننده را نیز در نظر گرفت که به این ترتیب واردات رسمی گوشی‌های آیفون به این شکل و فروش آن‌ها با قیمت معمول بازار امری دور از منطق به نظر می‌رسد و در صورتی که قیمت آن‌ها نیز بالاتر باشد، توان رقابت با گوشی‌های قاچاق را نخواهد داشت.

با این وجود سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق اظهار داشته است که تا کنون ۲۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه آیفون به صورت رسمی و قانونی وارد کشور شده و تمام آیفون های وارد شده به کشور را نباید قاچاق دانست. در حال حاضر ۱۷ شرکت واردکننده ی رسمی گوشی‌ های آیفون هستند که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج