۴۴۱۸۷۲
۱۹ نظر
۵۴۲۱
۱۹ نظر
۵۴۲۱
پ

روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

دکوراسیون منزل شخصیت و عقاید صاحبان خانه را نشان می دهد. در خانه ۸۸ متری پویه و همسرش در شهر مشهد همه چیز فکر شده است و عناصر طبیعی را می توان در آن حس کرد.

وب سایت چیدانه: دکوراسیون منزل شخصیت و عقاید صاحبان خانه را نشان می دهد. در خانه ۸۸ متری پویه و همسرش در شهر مشهد همه چیز فکر شده است و عناصر طبیعی را می توان در آن حس کرد. تور خانه گردی طبیعت دوست را از دست ندهید:

تور خانه پویه در یک نگاه
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

  • تعداد افراد ساکن : ۲ نفر
  • شغل خانم خانه: مدرس دانشگاه و کارشناسی ارشد معماری / شغل همسر: مهندس مکانیک
  • موقعیت شهر : مشهد / محله: هفت تیر
  • متراژ فضا : ۸۸ متر
  • سال ساخت : ۱۳۹۲
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق : ۲ خواب
  • تعداد سرویس : یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون : تلفیقی
  • رنگ های غالب : نسکافه ای و کرم
  • ویژگی برجسته طراحی : کاربردی و اقتصادی
  • طراح: خانم پویه پیروی
  • مدت زمان طراحی داخلی : ۳ ماه
  • بازسازی فضاهای داخلی
  • هزینه دکوراسیون و وسایل : حدود ۲۵ میلیون

چه نکاتی در طراحی مد نظر بوده و به چه دلیل؟
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

سعی کردم طراحی داخلی با توجه به نیازها و کاربردی باشد. و در کنار آن زیبایی هم دیده شود. من و همسرم تعداد زیادی کتاب داریم و با ساخت کتابخانه در دکوراسیون منزل، آن را به نقطه عطف در فضای داخلی تبدیل کردیم. برای انتخاب مبلمان هم به سمتی رفتیم که از مبلمان ساده، زیبا و در عین حال کاربردی استفاده کنیم که خرید و جابجایی راحتی هم داشته باشند.

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

من به فلسفه چینی علاقمندم و دوست داشتم زندگی طبیعی و غیر مصنوعی داشته باشم. در دکوراسیون منزل از رنگ های طبیعت استفاده کردم که به ذات طبیعت بر می گردد و به همین دلیل رنگ های عنصر خاک، آب و گیاه در طراحی داخلی فضا دیده می شود و همچنین سعی کردیم عناصر حیاتی را به فضای داخلی بیاوریم. عنصر خاک با ترکیب رنگی دکوراسیون و همچنین خاک درون گلدان، آب در تنگ هایی با صدف های کوچک و آتش با شمع هایی که در طول شب روشن می کنیم و گاهی هم آنها را درون تنگ قرار می دهیم در دکوراسیون خانه وجود دارند. و گیاهان هم که به خودی خود در هر گوشه ای از فضا دیده می شوند.

در دکوراسیون خانه اشیا و وسایلی را برایمان عزیز بودند را در معرض دیدمان قرار دادیم. مد نظر داشتیم روح ایرانی در فضا وجود داشته باشد و به همین دلیل دنبال وسایل خارجی نرفتیم. همسرم در کرمان دانشجو بود و یک پته دست دوز از شهر خریده بود که نشانی از هنر عمیق زنان بومی کرمان است. آن را قاب کردیم و در کنار میز ناهارخوری بر دیوار نصب کردیم. عکس های دورهمی، یادگاری هایی که از سفر های مختلف آورده بودیم و در کل عکس های خوشحالی مان را با چیدمان دکوراتیو به روی دیوار آوردیم.
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

گوشه فضای ناهارخوری، کتابخانه و قسمت هایی که اشیای کوچکی قرار دارند را بیشتر از باقی فضاهای خانه دوست دارم.

هرکدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کرده اید؟
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

مبلمان، کاناپه، میز و صندلی ناهارخوری و سرویس خواب را از برند چوب سنگ خریداری کردیم که هزینه مجموع آنها ۱۰ میلیون تومان بود. لوازم برقی شامل یخچال از برند ال جی، گاز از برند اخوان و تلویزیون سونی نیز در کل حدود ۱۰ میلیون هزینه داشت. هزینه وسایل چوبی دکوراسیون خانه شامل کمد، شلف، کتابخانه و جاکفشی هم حدود ۴ میلیون بود. طراح فرش هم خانم مونا سلطانی بودند که بافت آن توسط فردی در روستای بافندگان درتوم از توابع شهر بجنورد انجام شد.

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟

ساخت وسایل چوبی که پیش از این گفته شد و همچنین نصب آنها را فردی انجام داد که یکی از آشنایان معرفی کرده بود.

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آنها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

من اهل شمال هستم و در خانه ویلایی زندگی می کرد. ولی بعد از طراحی داخلی این خانه به این نتیجه رسیدم که به سادگی می توان فضاهای کوچک را بازسازی کرده و آنها را کاربردی کنیم. باید بتوان فضاهای پرت را به فضاهای کاربردی تبدیل کرد. حقیقت این است که می توان زندگی جدید را با حداقل هزینه، کاملا اقتصادی و به بهترین نحو شروع کرد.

در طراحی منزل سعی شده اصول فنگ شویی اجرا شود و به دنبال آن بخش های تیز را شکسته و حذف کردیم. جهت گیری وسایل را به گونه ای انجام دادیم که چرخش انرژی در فضای داخلی بوجود آید. همین نکته باعث شده همه افرادی که به منزل ما می آیند بگویند که انرژی خوبی در فضا وجود دارد.

نقش گیاهان در خانه چگونه است؟
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

گیاهان به دلیل اکسیژن رسانی، بسیار مفید است. رنگ سبز و طراوت در روحیه افراد خانه تاثیر خوبی دارد. گیاهان خانگی منزل ما شامل پوتوس، شمعدانی، بگونیا، ارکیده و انواع کاکتوس هستند. همچنین با توجه به هر فصل، گل های شاخه بریده مربوط یه آن زمان را هم به دکوراسیون داخلی می آوریم و در این زمان از سال یعنی اواخر پاییز گل داوودی در خانه وجود دارد.

دکوراسیون ورودی
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

زمانی که به خانه پویه و همسرش در مشهد وارد شوید، دکوراسیون ورودی به خوبی شما را با فضای کلی خانه آشنا می کند. یکی از کارهای چوبی انجام شده در زمان بازسازی ساخت و نصب کمد و جاکفشی بوده که در ورودی قرار دارد. در دو سمت ورودی با هدایت دید به روبرو، دکوراسیون منزل به بهترین شکل نمایان است.

دکوراسیون آشپزخانه
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

آشپزخانه پویه دارای تم رنگی هماهنگ با فضای کلی است. کابینت سفید به سبک مدرن با صفحه کابینت چوبی فضایی منظم و مرتب را ایجاد کرده است. لوازم برقی آشپزخانه مانند لباسشویی، یخچال و اجاق گاز نیز به رنگ کابینت ها و سفید رنگ هستند. دیوارپوش آشپزخانه از سنگ های دکوراتیو است و به دلیل ظاهر طبیعی با ویژگی دکوراسیون کلی خانه یعنی نزدیکی به طبیعت همخوانی دارد. فرش کوچک در دکوراسیون آشپزخانه به دلیل اینکه در کنار فضای ناهارخوری قرار دارد، هماهنگ با سبک آن بخش دیده می شود.

دکوراسیون اتاق خواب
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

اتاق خواب اصلی خانه پویه و همسرش در مشهد، سنگینی و وقار خاصی دارد. از دکوراسیون اتاق کاملا می توان اهمیت زوج جوان به هنر ایرانی و اصالت را درک کرد. در عین اینکه سرویس خواب و فضای کلی اتاق خواب به سبک مدرن طراحی شده، روتختی، کوسن و آباژورهایی که بر روی میزهای پاتختی قرار دارند، نشان دهنده هنر ایرانی است. قاب عکس های روی دیوار سادگی آن را شکسته و حس و حالی خاص به دکوراسیون اتاق خواب بخشیده است.

دکوراسیون اتاق مهمان
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

یکی از اتاق خواب ها در خانه پویه مخصوص مهمان است. در دکوراسیون اتاق مهمان بیش از هر چیزی کوسن و روتختی توجه را به خود جلب می کند. کوسن های به شکل گل و قرمز رنگ آنقدر زیبا و جذاب هستند که گویی گل های رو تختی را در تصویری بزرگتر نشان می دهد. استیکر دیواری هم در ادامه نقش گل ها در فضا روی دیوار نصب شده است. استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز، صورتی و تنالیته هایی از آنها در کنار رنگ کرم ترکیب رنگی اصلی اتاق مهمان است.

دکوراسیون نشیمن
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

گفتیم که رنگ غالب دکوراسیون خانه پویه به رنگ نسکافه ای و کرم بوده و تابع رنگ های طبیعت و عنصر خاک است. مبلمان راحتی در دکوراسیون نشیمن با رویه از جنس مخمل فضایی صمیمی و گرم برای دور هم نشستن و استراحت ایجاد کرده است. کتابخانه چوبی که از زمین تا سقف ارتفاع دارد، مرز دکوراسیون نشیمن و آشپزخانه را مشخص کرده و حس دلنشینی به فضای داخلی داده است. قالیچه در دکوراسیون نشیمن ایرانی بودن را فریاد می زند! این فرش یا پشم دست ریس از رنگ های طبیعی بافته شده و کمی که به طرح آن بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که تقارن در فرش وجود ندارد.

دکوراسیون غذاخوری
روح ایرانی در دکوراسیونِ خانه‌ای در مشهد

مبلمان در فضای ناهار خوری نیز در هماهنگی کامی با دکوراسیون منزل قرار دارد. میز ناهارخوری از جنس چوب، صندلی های مخملی و به رنگ نسکافه ای از اجزای اصلی فضا است. تابلوهای زیبا در دکوراسیون غذاخوری از تعلقات خاطر خانم و آقای خانه است. رومیزی هنر دست یزدی ها و هنر شکیل ایرانی است. تابلوی قرمز هم همان پته دست دور شاهکاری است که توصیفش را قبلا شنیدید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هيچ نكته جالبي نداشت

    • بدون نام

      من كه هيچ طراحي و ايده اي نديدم!! از يه معمار خيلي بيشتر از اينا انتظار ميره!!

      پاسخ ها

      • sami

        چرا ندیدی؟ پس یخچالش چی؟؟؟ خخخخ

    • بدون نام

      توقع خاصی از 88 متر نمیشه داشت. اشپزخونه ش متاسفانه زیادی اپنه

    • محمد

      اولا استفاده از کاغذ دیواری با نقش درشت باعث ایجاد حس خفگی و کوچک بودن فضا می شود.
      ثانیا فضای پرت بسیار زیادی در محدود ورودی ، ناهار خوری و آشپزخانه وجود دارد که هیچ استفاده نمی توان کرد.
      ثالثا قراردادن کتابخانه کنار پنجره باعث می شود گرد و خاک بیشتر جذب آنها شود و کار نطافت دشوار
      رابعا تعداد دیوار های آشپزخانه 2 عدد است که کافی نیست و منجر به بیش از حد در دید قرار گرفتن آشپزخانه می شود خصوصا وقتی مهمان دارید و غذا هم بخواهید طبخ کنید (البته اگر حجاب برایتان بی معنی باشد که زیاد مشکل ندارید)
      خامسا بوی غذا و و دود و دم آن حسابی در فضا پراکنده می شود.

      این چیدمان بیشتر بدرد عکاسی می خورد و چندان کاربردی نیست.

    • هستی

      عالی بود واقعا خوش سلیقه هستند خوشبخت باشن انشالله

    • بدون نام

      فضای نشیمن-پذیرایی و آشپزخانه به هیچ وجه دلچسب نیست

    • بدون نام

      کاغذ دیواری وحشتناکه

    • بدون نام

      دکوراسیون اتاق مهمان بیشتر شبیه اتاق خوا بود ...هیچ حس خاصی هم از اون اتاق خواب بیروح نمیشد درک کرد

    • بدون نام

      کاغذ دیواری چشمو اذیت میکنه .سلیقهی هرکی متفاوته ولی از یخچالم به عنوان دیوار استفاده کردن

    • بينا

      امروزه آشپزخانه تقريبأ كاربرد آشپزي كردن زيادي نداره كه نياز به ديوار بيشتر داشته باشه و بنظر من خيلي خوب بود حال و پذيرايي هم گرم و دلنشين بود، فقط اتاق خواب دو نفره خيلي سرد و بي روح بود
      ولي رويهم رفته همه چيز قشنگ بود الهي خوشبخت باشيد و شاد

      پاسخ ها

      • sami

        آشپزخونه کاربرد آشپزی زیادی نداره؟؟؟؟ پس کاربرد چی داره؟ خواب؟ اتفاقا خانم هنرمند و خانه دار زیاد داریم. حداقل دور و بریای ما که اینجورین

      • irani

        سلام
        ببخشید این حرفتون واقعا بی معنی بود. حالا شما اهل آشپزی نیستید دلیل نمیشه جمع ببندید. دوتا اصل مهم برای آشپزخونه هست: اول نور طبیعی کافی و وجود حس آرامش که بدون استرس بشه کار کرد. هر کدوم از این ها نباشه باعث خستگی میشه مخصوصا برای طولانی مدت
        تو این آشپزخونه نور کافی هست ولی وقتی مهمونی بیاد شما کاملا در دید مهمان هستید و عملا این وجود نگاه دیگران حس خوبی مخصوصا موقع آشپزی منتقل . نمیکنه

    • بی نام

      پنجره اتاق خواب مثل سلول انفرادی هست.دق میاره آدم.هیچ حس خوبی نداره.خونه هم اصلا هماهنگی رنگ نداره.هر جایی یه رنگی هست.کلا تعریفی نداره.من دوست نداشتم

    • سارا

      رنگ مبل ها افتضاحه خیلی خیلی بدرنگ و کدر و دلگیر مثل کاغذ دیواری. من هم اصلا از این مدل طراحی خوشم نیومد.

    • داریوش

      همینکه روح ایرانی داشت باید تشکر کرد از این زوج و همچنین از سر دبیر که خواهان ایرانی بودن است

    • صبا

      خیلی دلپذیر بود

    • حوری اسدی

      به نظر من اصلا جالب نبود خیلی شلوغ بود هیچ چیزی سر جای خودش نبود از رنگ های شاد وبهتری می تونستن تو چیدمان خانه شون استفاده کنن اون همه تابلو یه طرف پذیرایی به نظر من جالب نبود یا عکسای زیاد رو یخچال اتاق خوابشون همه خیلی بی روح بود ...البته اینها همه نظر شخصی من بود

    • بدون نام

      خیلی قشنگ ، با روح وسرشار از انرژی بود ....تبریک به سلبقه خوبشون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج