۴۴۲۲۶۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

کاهش ۵ دلاری قیمت نفت ایران در ماه نوامبر

اوپک در گزارشی اعلام کرد ایران در نوامبر ۲۰۱۶ برابر با آبان ماه امسال ۳میلیون و ۷۰۳ هزار بشکه نفت در روز نفت تولید کرده که نسبت به ماه قبل ۵۷۰۰ بشکه در روز کمتر است و قیمت نفت ایران هم در این ماه کاهش ۵ دلار داشته است.

خبرگزاری فارس: سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد تولید نفت ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۶ برابر معادل تولید آبان ماه ۱۳۹۵ به ۳ میلیون و ۷۰۳ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن ۵ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز کمتر است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۴ کشور عضو این سازمان در ماه نوامبر ۲۰۱۶ (آبان ۹۵) ۳۳ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه در روز عنوان شده است.

این رقم نسبت به تولید ماه اکتبر ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است. اوپک در ماه اکتبر روزانه ۳۳ میلیون و ۷۱۹ بشکه نفت تولید کرده بود.

تولید نفت عربستان نیز با ۴۷ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز کاهش نسبت به ماه پیش از آن به ۱۰.۵۱۲ میلیون بشکه در روز رسید. عربستان در ماه اکتبر ۱۰.۵۵۹ میلیون بشکه نفت تولید کرده بود.

کشورهای اندونزی، ایران، کویت، عربستان و امارات تولید خود را کاهش داده‌اند که تولید نفت عربستان بیشترین میزان کاهش را به خود اختصاص است و باقی کشورها افزایش تولید داشته‌اند. بیشترین افزایش مربوط به آنگولا با ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ بشکه نفت در روز بوده است.

در این گزارش در بخش ارائه آمارهای حاصل از ارتباط مستقیم با کشورها برای این رقمی در ستون تولید نفت در ماه نوامبر نوشته نشده است اما رقم اعلام شده از سوی ایران در ما اکتبر ۳ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه نفت عنوان شده است.

*کاهش ۵ دلاری قیمت نفت ایران در ماه نوامبر

اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۶ (آبان ۹۵) با ۴ دلار و ۸۸ سنت کاهش نسبت به ماه پیش از آن ۴۲.۴۲ دلار معامله شده است.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه اکتبر ۴۷.۳۰ دلار به فروش رسیده بود.

متوسط قیمت نفت ایران در ۱۱ ماه نخست سال میلادی کنونی ۳۸.۵۲ دلار به ازای هر بشکه بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۸۷ دلار کاهش یافته است.

نفت ایران در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۵ معادل ۵۰.۳۹ دلار در هر بشکه فروخته شده است.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه نوامبر با ۴ دلار و ۶۵ سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۴۳.۲۲ دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه اکتبر ۴۷.۸۷ دلار در هر بشکه بوده است.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت تمامی انواع نفت‌های اوپک در این ماه کاهش یافته است که بیشترین کاهش به نفت بونی لایت نیجریه (۵ دلار و ۶۳ دلار) تعلق دارد.

متوسط قیمت نفت عربستان نیز با ۴ دلار و ۹۴ سنت کاهش ۴۳.۳۲ دلار در هر بشکه فروخته شد.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه نوامبر به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان ۴۳.۳۲ دلار ، نفت بصره عراق ۴۱.۹۷ لار، نفت بونی ‌لایت نیجریه ۴۵.۲۰ دلار، ‌سیدر لیبی ۴۳.۶۳ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۴۴.۹۵ دلار، نفت سنگین ایران ۴۲.۴۲ دلار، نفت صادراتی کویت ۴۲.۱۴ دلار، نفت مارین قطر ۴۴.۲۵ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۳۹.۳۷ دلار، نفت میناس اندونزی ۴۰.۷۲ دلار، نفت موربان امارات ۴۷.۲۵ دلار، نفت اورینت اکوادور ۴۱.۶۹ دلار، نفت رابی لایت گابن ۴۳.۹۲ دلار و نفت صحرای الجزایر ۴۵.۱۳ دلار است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه ۴۵.۱۳ دلار به فروش رفته است که کاهش ۴.۶۱ دلاری نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴.۲۲ دلار کاهش ۴۵.۶۷ دلار معامله شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج