۴۴۲۵۹۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آیا آمریکا شکست در حلب را خواهد پذیرفت؟

آمریکا با اشغال تدمر توسط داعش نشان داد که همچنان ابزارهای خود را برای تغییر وضعیت میدانی در سوریه از دست نداده است. ولی اشغال این شهر آن گونه که واشنگتن میخواست پیروزی ارتش سوریه در حلب را تحت الشعاع قرار نداد.

خبرگزاری فارس: ظاهرا اشغال شهر تدمر در استان حمص سوریه توسط داعش از نظر روحی هیچ تأثیری بر پیروزی نیروهای مقاومت در حلب نداشت؛ ولی سقوط شهر در این بازه زمانی بدین معناست که آمریکا با ابزارهای خود همچنان در عرصه میدانی سوریه تأثیرگذار است.

«عمر معربونی» یکی از افسران پیشین نظامی با انتشار یادداشتی در وبگاه خبری «بیروت پرس» به بررسی اشغال تدمر توسط داعش پرداخت و تأکید کرد، در خصوص واکنشهای مربوط به اشغال تدمر، آن گونه که آمریکا انتظار داشت این مسئله محقق نشد و بر شادی مردم سوریه به خاطر پیروزی در حلب تأثیری نداشت، هر چند که از شیرینی پیروی حلب اندکی کاست.

به گزارش این وبگاه، درباره عوامل اشغال تدمر توسط می توان به تکنولوژی اشاره کرد که در اختیار داعش قرار گرفته است.

این گروه سامانه‌های پیشرفته‌ای دارد که اطلاعات را به موقع دریافت می‌کند. حملات داعش طی دو سال گذشته گواه این مسئله بوده است. داعش همچنین از حرکت ماهواره‌ها نیز مطلع است و در شرایط هوایی خاص مانند غبار صحرا زمان حمله به تدمر را در نظر گرفت.

این دستگاههای پیشرفته تحت اختیار داعش اکثرا ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه است و در برابر پارازیت بسیار مقاوم است و در شرایط دشوار همچنان کار می‌کند.

معربونی در ادامه تصریح کرد، کاهش تعداد نیرو در پادگان تدمر و تبدیل کردن آن به یک گردان و مشارکت بسیاری از اعضای آنان در نبرد حلب یک اشتباه فاحش بود.

روسیه در خصوص تدمر به توافقش با آمریکا اعتماد کرده بود و برای چندمین بار در دام خبثیانه آمریکا گرفتار شد. هر چند که روسیه در حلب به این دام پی برد، ولی در تدمر گرفتار آن شد. از این روی باید این وضعیت به گونه‌ای تحلیل شود که داعش فرصت استفاده از خلأها را پیدا نکرده و جرأت نکند که چنین حملاتی انجام دهد.

از این روی موضع‌گیری مجدد در پادگان تدمر بهترین تدبیر برای کم کردن ضربه این حمله است و ارتش سوریه می‌تواند آن را به عقب‌نشینی داعش مبدل کند. این مسئله را در نبرد دانشکده‌های نظامی و غرب حلب شاهد بودیم. مقدمات این کار فراهم شده ولی اولویت کنونی کامل کردن پیروزی در حلب و تثبیت خطوط دفاعی منسجم در برابر داعش در تدمر و عدم اجازه سقوط فرودگاه «تی ۴» در حمص است.

می‌توان گفت که انتقال به مرحله بعدی عملیات در حلب طول نخواهد کشید و این بار نبردها در ریف شمالی و ریف غربی خواهد بود تا دایره امنیت شهر حلب گسترش پیدا کند. همچنین جبهه الباب نیز باید در اولویت قرار گیرد تا علیرغم توافقها و رایزنیهای مستمر ترکیه و روسیه از فریب احتمالی آنکارا اجتناب صورت گیرد.

از سوی دیگر، دولت آمریکا نیز پیش از تحویل قدرت به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید این کشور یک ماه فرصت دارد تا اصولی را بنا نهند که بر اساس آن آمریکا همچنان در سوریه تأثیرگذار باشد و از این طریق ترامپ ملزم شود که به حضور این کشور در سوریه ادامه دهد.

به هر حال آمریکا همچنان می‌تواند در سوریه ابزارهای خود را حرکت دهد و در تثبیت سیاستهای خود که مبتنی بر گسترش هرج و مرج است، از آنان بهره برد، مگر اینکه ترامپ به وعده های خود مبنی بر در پیش نگرفتن سیاستهای تخریبی نظامها و حمایت از تروریسم عمل کند. ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران نیز وضعیت فشار داخلی و فضای امنیتی بی ثبات را در پیش خواهد گرفت. بر این اساس، همه کشورهای منطقه باید ضمن در نظر گرفتن توانمندیهای سرویس جاسوسی آمریکا و سایر سرویسهای جاسوسی دشمنان، آمادگی را خود افزایش دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج