۴۴۲۷۵۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روایت رویترز از هک سازمان ناظر انتخابات آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد که پس از انتخابات ۱۸ آبان، سازمان ناظر بر عملکرد ایمن دستگاه های رای گیری انتخابات آمریکا قربانی نفوذ هکرها شد.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز گزارش داد که پس از انتخابات ۱۸ آبان، سازمان ناظر بر عملکرد ایمن دستگاه های رای گیری انتخابات آمریکا قربانی نفوذ هکرها شد.

رویترز با استناد به نتایج تحقیقات شرکت امنیت سایبری رکوردد فیوچر (Recorded Future) نوشت: یک هکر روس زبان پس از رخنه به دیتابیس کمیسیون رسیدگی به انتخابات آمریکا توانست به مشخصات بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان این نهاد نظارتی دست یافت.

به نوشته رویترز، این هکر قصد داشت تا اطلاعات نقص ایمنی دیتابیس مذکور را به بهای چند هزار دلار به یکی از دولت های خاورمیانه بفروشد اما پیش از آن پژوهشگران این شرکت به سازمان های امنیتی هشدار داده و این حفره امنیتی ترمیم شد.

این شرکت امنیتی در مورد انگیزه و ارتباطات این هکر اعلام کرد که نمی داند اقدام وی ناشی از هوش فراوان وی بوده یا اینکه به دولتی وابسته است. اف بی آی خبر داده که تحقیقات جنایی در مورد این پرونده را آغاز کرده است.

رسانه های آمریکایی در اواسط تابستان به نقل از برخی هکرها خبر دادند که انتخابات فرصت های فراوانی در اختیار هکرها قرار می دهد و آنلاین بودن صندوق ها و شمار فراوان آنها این فرصت ها را افزایش می دهد. در دسترس بودن صندوق های الکترونیک هکرها را برای خرابکاری وسوسه می کند. این هکرها مدعی بودند که زمانی که ویکی لیکس ایمیل های دمکرات ها را افشا کرد مردم گفتند که روسیه می خواهد در انتخابات دخالت کند. اگر مردم بدانند که دستکاری انتخابات مانند آب خوردن است وحشت خواهند کرد.

توماس هیکس رئیس کمیسیون رسیدگی به انتخابات در آن زمان و در واکنش به نگرانی های مردم بیانیه ای صادر و اعلام کرد که نظام رای گیری الکترونیک 'به شدت در برابر تهدید های امنیتی رایج آزموده شده' و 'دستگاههای رای گیری مورد تائید کمیسیون به اینترنت وصل نخواهند بود.'

مدیر یک شرکت امنیت سایبری که نخواست نامش ذکر شود در واکنش به این گزارش گفت: اگر می توانستم، تک تک صندوق های رای گیری الکترونیک آمریکا را جمع آوری می کردم. ما مدام به مشتریانمان که از دولت تا نیروهای نظامی را در بر می گیرند می گوییم که همیشه احتمال دستکاری نتایج انتخابات وجود دارد.

وی افزود: اگر ترامپ برنده شود. بسیاری مظنون می شوند که شاید هکرهای روس به او کمک کرده باشند. اگر هم کلینتون برنده شود ترامپ پیش از آن گفته که نتایج انتخابات دستکاری شده است. در هر صورت نوامبر که انتخابات برگزار شود با کلی دردسر روبرو خواهیم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج