۴۴۲۸۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زمان دهمین دیدار روحانی و پوتین اعلام شد

پس از تائید کاخ کرملین مبنی بر برنامه ریزی دیدار سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه با موضوع سوریه، خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد که سفر حسن روحانی به مسکو ژانویه سال ۲۰۱۷ انجام می شود.

خبرگزاری ایرنا: پس از تائید کاخ کرملین مبنی بر برنامه ریزی دیدار سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه با موضوع سوریه، خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد که سفر حسن روحانی به مسکو ژانویه سال ۲۰۱۷ انجام می شود.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه بدون اعلام زمان تقریبی برگزاری این مذاکرات و همچنین مکان آن، اعلام کرده بود: برنامه مذاکرات روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در حال انجام است.
خبرگزاری ایتارتاس امروز (جمعه) به نقل از یک منبع آگاه روسی در جریان برنامه ریزی این نشست بدون ذکر نام نوشت: سفر رئیس جمهوری ایران حدود یک ماه دیگر به روسیه صورت می گیرد.
زمان دهمین دیدار روحانی و پوتین اعلام شد

وی اعلام کرد که محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز پیشتر از موافقت روحانی با پذیرش سفر به روسیه به دعوت ولادیمیر پوتین خبر داده بود.

مقام روس همچنین به برنامه در نظر گرفته شده ۲۷ دسامبر ( هفتم دیماه) اشاره کرد که قرار است محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو دیدار و درباره سوریه مذاکره می کنند.

ایران و روسیه در باره اوضاع سوریه و بحران سازی تروریستی چند کشور غربی-عربی به پیشگامی آمریکا از دمشق حمایت می کنند.

روحانی و پوتین در ۹ دیدار و مذاکره و همچنین بارها رایزنی تلفنی، زمینه مساعد گسترش هر چه بیشتر همکاری های دو کشور را فراهم کرده اند و در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی هفته جاری ایران و روسیه در تهران نیز نقشه راه توسعه مناسبات تهران و مسکو با ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار تدوین شد.

تازه ترین دیدار پوتین و روحانی 18 تیر ماه در شهر باکو انجام شد که افزون بر شرکت در نشست سه جانبه با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان برای گسترش همکاری های منطقه ای، محورهای توسعه مناسبات تهران و مسکو نیز بررسی شد.

همچنین تازه ترین رایزنی تلفنی سران ایران و روسیه پیش از نشست ۱۰ آذرماه کشورهای عضو سازمان صادر کننده نفت (اوپک) انجام گرفت که در نتیجه با تقویت همگرایی نفتی دو کشور، بن بست یکساله مذاکرات کاهش تولید بین اوپک و غیر اوپک شکست و در مجموع قرار شد در شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ اوپکی ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار و غیر اوپکی ها از جمله روسیه ۶۰۰ هزار بشکه کمتر تولید کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج