۴۴۳۰۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کویت از توافق اوپک جلو زد

خبرگزاری رسمی کویت در یک اعلامیه، خبر از رسمی شدن کاهش تولید نفت خام این کشور از ابتدای ماه ژانویه ۲۰۱۷ (۱۰ دیماه ۹۵) در راستای توافق فریز نفتی خبر داد.

خبرآنلاین: خبرگزاری رسمی کویت در یک اعلامیه، خبر از رسمی شدن کاهش تولید نفت خام این کشور از ابتدای ماه ژانویه ۲۰۱۷ (۱۰ دیماه ۹۵) در راستای توافق فریز نفتی خبر داد.

این کاهش تولید در نامه‌آی رسمی به مشتریان اعلام شده و به آنها یادآوری کرده است که به تناسب، محموله‌های ارسالی نفت خام کاهش خواهد یافت. نکته بسیار جالب توجه در این نامه این است که کویت میزان کاهش در محموله‌های نفتی را بالاتر از «تلورانس عملیات اجرایی» درنظر گرفته که به معنی کاهش تولید حتی بیشتر از سهمی‌ست که اوپک برای این کشور تعیین کرده است.

«تلورانس عملیات اجرایی» یک مقدار معین در هر قرارداد نفتی‌ست و مقرر می‌کند که کشور تولید کننده که در قرارداد نفتی فروشنده نفت است، می‌تواند متناسب با شرایط تولید، مقدار مشخصی از هر محموله نفتی را کم یا زیاد کند.

این میزان در قرارداد محدودیت دارد و برای این درنظر گرفته شده که گاهی شرایط جوی، نقایص فنی و عواملی از این‌دست، مقدار تولید نفت در روز را تغییر می‌دهد و نبود انعطاف‌پذیری، کشور فروشنده نفت را به‌دردسر می‌اندازد.

اعلام خبر تصمیم کویت، قیمت نفت خام برنت دریای شمال و وست‌تگزاس اینترمدیت را در بازارهای جهانی بالاتر برد و حتی به مرزهای ۵۵ دلار نیز رساند.

اگرچه قیمت نفت خام در آخرین ساعات این هفته کاری در اروپا بین ۵۱ تا ۵۲ دلار تثبیت شد، اما برآورد می‌شود کاهش تولیدی به این‌شکل از سوی کویت می‌تواند هفته آینده را برای خریداران نفت تلخ‌تر کند.

تاکنون هیچیک از کشورهای عضو اوپک، اقدامی خلاف توافق ماه گذشته این سازمان نکرده‌اند و کشورهای عربستان سعودی، کویت و ایران نیز رسما و به‌صورت تلویحی، اقدام عملی در رابطه با کاستن از تولید و تعهد به توافق را اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر پیوستن ۱۱ کشور تولید کننده غیر اوپک به توافق کاهش استخراج نفت خام، موجب کاسته شدن از مازاد عرضه در بازار این محصول شده و قیمت آن را در کانال ۵۰ دلاری قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج