۴۴۳۱۱۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

دادگاه سعودی به سعد حریری ۵ روز مهلت داد

دستگاه قضایی عربستان به نخست وزیر مکلف لبنان پنج روز برای اجرای حکم قضایی مهلت داده است، در حالی که مستندات حکم مشخص نیست.

خبرگزاری ایسنا: دستگاه قضایی عربستان به نخست وزیر مکلف لبنان پنج روز برای اجرای حکم قضایی مهلت داده است، در حالی که مستندات حکم مشخص نیست.

دادگاه اجرایی در ریاض آگهی را در روزنامه الجزیره عربستان در روز پنجشنبه مصادف با ۱۵ دسامبر بعد از اینکه نتوانسته بود حکم را به سعید حریری، نسخت وزیر مکلف لبنان ابلاغ کند، منتشر کرد که مفاد آن این بود، شعبه بیست و دوم دایره اجرایی ابلاغیه‌ای را برای اجرای حکم قضایی صادره در تاریخ ۲/۲۴ /۱۴۳۸ علیه سعد الدین رفیق حریری منتشر کرده است و این اقدام پس از آن انجام شده که مطلع ساختن سعد حریری از این مساله ممکن نبوده است.

این در حالی است که هیچ واکنشی از سوی نخست وزیر مکلف لبنان در این خصوص مطرح نشده است.

ماهیت این حکم نیز مشخص نشده است. در این ابلاغیه آمده است، در صورتی که این حکم ظرف پنج روز از تاریخ انتشار آن اجرا نشود، تدابیر قانونی اتخاذ خواهد شد.

این امر چند روز پس از آن صورت گرفت که گروه مالی "سامبا" که یک شرکت خدمات مالی عربستانی است پیشنهادی را از شرکت "سعودی اوجیه" که وابسته به حریری است، رد کرد. شرکت سعودی اوجیه پیشنهاد داده بود که پرداخت وام‌هایش متوقف شود که این مساله به توقف مذاکرات میان این شرکت و وام گیرندگان آن انجامید که از این شرکت می‌خواهند وام‌هایی را به ارزش ۱۳ میلیارد ریال ( ۳٫۴۷میلیارد دلار ) پرداخت کند و اقدامات قضایی برای بازپس‌گیری وام‌ها آغاز شده است.

شرکت سعودی اوجیه امیدوار بود که با توافق بر سر پرداخت، مانع از رفتن وام‌دهندگان به دادگاه‌ها شود تا با آنها در مورد جدول بندی‌ پرداخت‌ها مذاکره صورت بگیرد.

روزنامه مستقل رای الیوم اخیرا در مقاله‌ای پیرامون پشت کردن سعد حریری به عربستان سعودی نوشته بود: سعد حریری در معرض اهانت‌های بسیاری از سوی هم‌پیمانان "عربستانی جدید" خود قرار گرفت چراکه آنها از استقبال وی طفره می‌رفتند و به تماس‌هایش پاسخ نمی‌دادند و به شرکت‌های وی مزایده نمی‌دادند و دیگر حقوق مالی‌اش را که حدود میلیاردها دلار بود، پرداخت نمی‌کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش رقصی کرد عین کهنه نجس طردش کردن حالا داره برای ایران دم تکون میده

    • ایرانی

      چرا مطالب گنگ میذارین ؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج