۴۴۳۱۵۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

توضیح فیفا درباره سردرگمی توسط «داور ویدئویی»

فدراسیون جهانی فوتبال درباره‌ سردرگمی که فناوری «کمک داور ویدئویی» در دیدار رئال‌مادرید و کلوب آمه‌ریکا به وجود آورد، توضیحاتی داد.

خبرگزاری تسنیم: در بازی روز پنجشنبه رئال‌مادرید و کلوب آمه‌ریکای مکزیک در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان که به پیروزی ۲ بر صفر کهکشانی‌ها انجامید، اتفاق عجیبی رخ داد. در این دیدار کریستیانو رونالدو در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم در یک ضد حمله و در موقعیتی مشکوک به آفساید گلی به ثمر رساند که انریکه کاسرس، داور اروگوئه‌ای بازی با چندین ثانیه تعلل آن را آفساید اعلام کرد.

بلافاصله پس از این اتفاق در حالی که بازیکنان کلوب آمه‌ریکا بازی را از سر گرفتند تا شاید در لحظات پایانی از شکست فرار کنند، انریکه در سوت خود دمید و دوباره بازی را متوقف کرد چرا که دستیاران او با استفاده از فناوری بازبینی تصاویر تلویزیونی به اشتباه کمک داور برای اعلام آفساید پی بردند و از طریق بی‌سیم این موضوع را به اطلاع داور رساندند تا پانصدمین گل دوران بازیگری رونالدو در رده باشگاهی تأیید شود.

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در توضیح اینکه چرا فناوری «کمک داور ویدئویی» یا همان (VAR) در دیدار اخیر رئال‌مادرید در جام باشگاه‌های جهان موجب سردرگمی داور مسابقه شد، گفت: علت این موضوع این بود که یکی از افرادی که پای دستگاه «کمک داور ویدئویی» بود به اشتباه دکمه‌ای را فشار داده که میکروفن VAR برای ارتباط با داور مسابقه را باز کرد و همین باعث بروز اشتباه در تصمیم داور شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج